obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
adsl naar vdsl
annem
Ha lezers,
KPN benadert klanten met een aanbieding die ze niet waar kunnen maken.

Eind oktober werd ik door een medewerker van de KPN gebeld met het aanbod om over te gaan op sneller internet. Hiervoor zou ik een nieuw modem ontvangen, en zou de verbinding probleemloos tot stand worden gebracht. Ik hoefde daarvoor alleen het toegestuurde modem te verwisselen met het oude.
In een brief die op dit gesprek volgde, stond vermeld dat het overgaan naar de nieuwe snelheid zou geschieden op 15 november.

Op 7 november werd bij mij het nieuwe modem afgeleverd.
Toen ik op 8 november thuiskwam uit mijn werk om 18 uur, bleek mijn telefoonverbinding niet te werken, evenals mijn internetverbinding. Ach, in de brief staat, dat er mogelijk enige tijd een kortdurende, niet langer dan 5 minuten durende, onderbreking kan plaatsvinden in de week voor de overgang, dus nog geen paniek. Echter, na 1,5 uur nog geen verbinding, de mobiel gepakt, en KPN gebeld. De medewerker geeft na enig zoekwerk aan mij door, dat hij vermoedt dat de ADSL verbinding te vroeg is overgezet naar de VDSL verbinding. Hij adviseert mij het nieuwe modem aan te sluiten, en dan zal alles wel goed komen. Voor de zekerheid stuurt hij mij een nieuw modem, in het geval dat het toegestuurde defect is.
Zo gezegd zo gedaan, modem aangesloten. Echter, na een uur wachten na het aansluiten van het nieuwe modem nog geen verbinding. Weer gebeld met de KPN. Na het advies het modem te resetten, wat geen resultaat oplevert, wordt er een zogenaamde CALL aangemaakt, krijg ik een ticketnummer en wordt mij verteld dat ik zal worden teruggebeld door de KPN. Om bereikbaar te zijn wordt mijn vaste nummer doorgeschakeld naar mijn mobiel. Dat ik daardoor kosten maak, wordt door de medewerker ontkend. De volgende dag, 9 november, ontvang ik van de KPN een sms met de melding dat men bezig is de storing te onderzoeken.

Op 11 november heb ik nog geen telefoon en internet, en pleeg ik opnieuw met mijn mobiel een telefoontje naar de helpdesk van de KPN. Daar krijg ik te horen, dat ondanks dat er is gezegd dat het twee dagen kan duren om het probleem op te lossen, het wel 5 dagen kan duren, en dat ik geduld moet hebben, en dat de CALL nog open staat, dus dat ze niets voor mij kan doen. Er kan mij ook niet verteld worden waardoor het probleem wordt veroorzaakt, en hoe lang het nog kan duren. Maar de KPN heeft mij gebeld wordt mij meegedeeld door de helpdesk. Dat dit niet waar is, kan ik checken op mijn mobiel die ik continu bij mij draag, en waar geen gemiste oproepen in staan.

Zo volgt er een weekend van 12-13 november zonder bellen en internetten. In mijn geval zeer onhandig, aangezien ik juist in deze periode overstap van bank, en een dagelijkse check/correctie van overschrijvingsactiviteiten van cruciaal belang is. Dus maar naar de bibliotheek om in het openbaar! mijn bankzaken te regelen.

Op 15 november, de dag van de geplande levering, bij thuiskomst nog geen werkend internet en bellen. Wederom zelf contact opgenomen met de KPN, want van daaruit hoor ik niets. De medewerker zegt: “ohoh, team maatwerk” Ik vraag hem wat hij daarmee bedoelt. Het is de hoogste afdeling, want de gewone monteur heeft het niet kunnen oplossen. Team maatwerk heeft een doorlooptijd van zo’n 7 dagen wordt mij verteld. Wat het probleem nou daadwerkelijk is, kan de medewerker mij niet vertellen, want dat kan alleen team maatwerk. Maar daar krijg ik geen nummer van. U wordt terug gebeld. (derde belofte). Ik vertel deze medewerker dat ik een klacht wil indienen en hoe ik dat moet doen. Hij zal dat voor mij doen. Ik zeg hem daarin dan maar meteen aan te geven dat ik het contract met de KPN dreig op te zeggen, want de KPN levert niet. En inmiddels stapelen de problemen zich thuis op door het ontbreken van internet terwijl ik net van bank overstap, en mijn mobiele rekening loopt aardig op doordat mijn vaste lijn is doorgeschakeld.
De medewerker vertelt dat hij de klacht heeft doorgezet (naar KR, klantenregistratie of klachtenregistratie?), dat hij niet kan aangeven hoe lang de storing nog kan duren.

Grootste frustratie is dat er vanuit KPN niet wordt gemeld wat het probleem is, en wat de verwachtingen zijn. Als er wordt gemeld dat iets twee weken kan duren, dan houd je daar rekening mee. Als je niet wordt geïnformeerd leidt dat tot boosheid en onbegrip.
Bovendien kunnen ze hun klanten veel meer tegemoet komen op het moment dat blijkt dat een levering veel langer gaat duren. Waarom krijg ik geen dongel aangeboden? Waarom wordt de oude situatie niet hersteld, met het oude modem? Vragen waar ik door uw gebrek aan communicatie geen antwoord op krijg.
Ik start als ZZP-er met mijn eigen bedrijf, en heb daar een deugdelijke, altijd werkende internetverbinding voor nodig. Met de KPN gaat dat niet lukken.

Dank voor jullie eventuele reacties. Een klacht indienen via de site gaat niet, die mogelijkheid bieden ze gewoon niet.

Anne
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'adsl naar vdsl', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Via WiFi naar vast netwerk WiFi : 1 05 mrt 2024
Van XS4ALL naar KPN? Algemeen : 2 11 mrt 2022
Experia box reset naar oude instelling Hardware instellingen : 13 10 okt 2021
Nummerbehoud vaste telefonie bij overstap van Pretium naar KPN Algemeen : 2 05 jan 2019
omschakelen Experia V9 naar V10 Eigen netwerk : 6 16 dec 2018
Advertentie