obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier al je vragen over de Hardware firmware.
 Onderwerp afdrukken
Experia box en VPN
emile123456
Dag allemaal,

Sinds deze week heb ik een thomson experiabox en ik kan niet meer vpn-en. Erg hinderlijk want dat is voor mij de start van de dag in plaats van in de file staan.

Nu heb ik gezocht op het internet maar een echt duidelijke uitleg kan ik niet vinden; al heel gauw vliegen de afkortingen om je oren. Ik schijn ook in de modem iets te kunnen veranderen via 192.168.2.254, De kpn website is niet echt duidelijk en overzichtelijk, je zoekt je rot en sommige pagina's werken gewoon niet (zo is het niet gelukt voicemail in de mailbox te krijgen). Meestal vind ik het eerder via google op de kpn-site. Zo ook hier:

>>
De Thomson KPN Experia Box beschikt over zogenaamde NAT helpers om de VPN verbinding op te zetten. Deze NAT helpers helpen om applicaties (zoals VPN) door NAT heen te laten werken.
<<
Geen idee wat Network Address Translation is en er wordt niet beschreven hoe en waar je dat moet instellen. In 192.168.2.254 zie ik niet iets dat er op lijkt.

Je schijnt ook op een andere manier de modem in te kunnen via 192.168.1.254 maar dat lukt me niet ('De webpagina kan niet worden weergegeven' ) Onderop de modem staan 9 codes, waaronder modem acces code en een los stickertje en een SSID en nog wat nummers. Geen idee of dit misschien je accountnaam is of je wachtwoord, en wat de ontbrekende van de twee zou moeten zijn. Waarom is KPN hier niet wat duidelijker in ?


Na een paar vrije avonden rondklikken en proberen te snappen hoe het zit hoop ik dat iemand hier kan uitleggen hoe ik hier meer verder kom, zodat ik weer gewoon 's morgens thuis kan beginnen en thuis kan werken als het nodig is. Ik vind het raar dat een bedrijf als KPN niet op het idee komt dat er in het kader van thuiswerken steeds meer VPN-ners bijkomen en dat het gewoon moet kunnen werken zonder gepruts. Met mijn vorige modem had ik nergens last van, dus het moet kunnen. ik zit echt te springen om goede tips! Alvast bedankt!
Gewijzigd door emile123456 op 09 april 2009, 21:28
 
Sanchez999
ja lijkt mij dat het misschien niet werkt met die nieuwe of dat er een aparte handeling voor nodig. heb zelf de nieuwe niet dus zou het niet weten maar misschien even een belletje naar de helpdesk. als het iets is met het nieuwe modem dan zullen ze daar toch wel van op de hoogte zijn aangezien je niet de enige bent die VPN gebruikt
 
KPNwebcare1
Hallo,

werkt uw normale internetverbinding wel ?
Verder kan het zijn dat uw modem een aanpassing nodig heeft m.b.t de VPN verbinding,
dit kan ik voor u in orde maken, als u uw postcode en huisnr. in een PB naar mij toestuurt.
 
emile123456
De internetverbinding zelf werkt goed (mailserver en nieuwsserver weet ik echter niet). Ik heb begrepen dat er bepaalde poorten open moeten. Als ik nu weet hoe dat moet, dan komen we weer een stukje verder. Ik heb wel iets gevonden in een soort modempagina, kijken of dat het is...Ik moet er alleen nog achter komen welke poorten.

Zijn er bepaalde standaardpoorten in gebruik voor VPN of werkt dat niet zo ?
Gewijzigd door emile123456 op 14 april 2009, 23:35
 
KPNwebcare1
PB ontvangen en beantwoord.
 
erichoog
Hoi,

Ik ondervind op dit moment hetzelfde probleem :-( Ik ben recent overgestapt naar internet+bellen en heb daarvoor de nieuwste experiabox ontvangen (Thomson TG787v SIP). Inititeel werkte mijn VPN verbinding wel, maar sinds kort ineens niet meer ...
De helpdesk van KPN is eea nog aan het uitzoeken, na aandringen van mijn kant, nadat ze me eerst verwezen naar de helpdesk van de modem fabrikant (Thomson - Speedtouch). Daarbij wist men te vertellen dat er de afgelopen periode door de KPN wel een update op de software is uitgevoerd.
Ik heb toch ook nog even Thomson gebeld en zij vertelden mij het volgende. Thomson kan en mag helemaal niets veranderen aan de instellingen van een KPN experia box (kan ik me overigens nog iets bij voorstellen). KPN installeert daar haar eigen software op, maar die zorgt er nu dus voor dat VPN mogeljkheden geblokkeerd worden, terwijl ook niemand meer iets kan aanpassen aan bepaalde instellingen. Zo heb ik op mijn modem inmiddels geen enkele mogelijkheid meer om bijv. op een of andere manier tijdelijk de ingebouwd firewall uit te schakelen en/of poorten open te zetten of te blokkeren (de mogelijke oplossing voor het probleem die KPN nog steeds aangeeft op haar eigen support site...). Eea kan blijkbaar alleen nog maar mbv de 2e lijns support van KPN, middels een superuser, aangepast worden. Maar zie daar (bij die benodigde supportlijn) maar eens snel terecht te komen ...
Heel vreemd dat een bedrijf als de KPN zakelijk gebruik van haar netwerk op deze manier frustreert en klanten naar mijn mening gewoon wegjaagt.

Ik zit nu dus te wachten op antwoord van de helpdesk van de KPN en hoop dat dit antwoord/ de oplossing snel komt, want ook ik maak veel gebruik van de thuiswerkmogelijk via VPN.
Mocht iemand nog andere suggesties hebben voor een oplossing (anders dan elders een nieuw abonnement afsluiten), dan hou ik me aanbevolen :-)!
 
emile123456

Quote

pdaas schreef:
PB ontvangen en beantwoord.



eeeh.. over welke correspondentie heb je het nu ? Ik heb je niets verzonden....



Het leek even te werken nadat ik via
http://192.168.2.254
het modem in kon
en via Toolbox en Game & Application Sharing terecht kan.
Daar heb ik een item aan de lijst Game or Application toegevoegd en ben wat gaan spelen met poorten en protocollen.
Ik heb echter geen idee welke waarden ik moet hebben en of dit uberhaubt gaat leiden tot een oplossing.

Maar wat eerst werkte werkt inmiddels niet meer. Hoe en waarom weet ik niet, de waarden zijn hetzelfde gebleven (preset gemaakt)... Dit begint vervelend te worden, ik zit nu al veel te lang zonder VPN.

Tenzij er ergens een goede duidelijke en werkende handleiding opduikt lijkt het raadzaam dat mensen voorlopig geen Experia box nemen als ze afhankelijk zijn van VPN, want dit is eenvoudigweg lettelijk onwerkbaar.
Gewijzigd door emile123456 op 17 april 2009, 00:21
 
emile123456

Quote

erichoog schreef:
De helpdesk van KPN is eea nog aan het uitzoeken, na aandringen van mijn kant, nadat ze me eerst verwezen naar de helpdesk van de modem fabrikant (Thomson - Speedtouch). Daarbij wist men te vertellen dat er de afgelopen periode door de KPN wel een update op de software is uitgevoerd.
Ik heb toch ook nog even Thomson gebeld en zij vertelden mij het volgende. Thomson kan en mag helemaal niets veranderen aan de instellingen van een KPN experia box (kan ik me overigens nog iets bij voorstellen). KPN installeert daar haar eigen software op, maar die zorgt er nu dus voor dat VPN mogeljkheden geblokkeerd worden, terwijl ook niemand meer iets kan aanpassen aan bepaalde instellingen.



Dat wij als klanten dat allemaal moeten nagaan om iets aan de praat te krijgen wat eigenlijk gewoon zou moeten werken... Je laat je toch ook niet door de dealer van een auto naar de fabrikant sturen omdat er iets onder de motorkap niet lekker loopt. Dan moet de dealer dat oplossen.

Ik vind het heel raar dat je bij de helpdesk van KPN naar Thomson wordt doorverwezen. We krijgen dat ding zonder enig besef van zaken gewoon opgestuurd. Wat verwachten ze nou? En dan zetten ze zelf het modem ook nog potdicht.

Erichoog, ik hoop dat we snel een oplossing vinden voor ons en de waarschijnlijk vele VPN-ners die met hetzelfde probleem zitten, maar het lijkt erop dat KPN de boel niet goed in de rails heeft als de helpdesk niet weet hoe ze het moeten aanpakken terwijl dit toch veel vaker moet voorkomen. Kom op KPN! Dit moet echt beter!
Gewijzigd door emile123456 op 17 april 2009, 07:44
 
emile123456
Toch iets voorelkaar: ik kan vijf minuten VPN-nen, dan gaat ie weer dicht. Dit probleem heb ik niet op andere locaties met een ander modem, gaat ie wel lekker. Dus het kan wel.

Ik moet nu een tijdje wachten (geen idee hoelang, dat schijnt random te zijn) en dan wil ie misschien wel weer. Modem opnieuw starten haalt niets uit. Ik heb nu een aantal poorten 1 op 1 doorgezet. Het zal wel helemaal nergens op slaan wat ik doe, dus een oplossing zal het wel niet zijn. Eigenlijk wil ik wel eens echt dat modem in, maar geen idee hoe. http://192.168.1.254 bestaat niet.
emile123456 voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
erichoog

Quote

emile123456 schreef:
Toch iets voorelkaar: ik kan vijf minuten VPN-nen, dan gaat ie weer dicht. Dit probleem heb ik niet op andere locaties met een ander modem, gaat ie wel lekker. Dus het kan wel.

Ik moet nu een tijdje wachten (geen idee hoelang, dat schijnt random te zijn) en dan wil ie misschien wel weer. Modem opnieuw starten haalt niets uit. Ik heb nu een aantal poorten 1 op 1 doorgezet. Het zal wel helemaal nergens op slaan wat ik doe, dus een oplossing zal het wel niet zijn. Eigenlijk wil ik wel eens echt dat modem in, maar geen idee hoe. http://192.168.1.254 bestaat niet.


Oeps, daar ging de eerste keer met antwoorden iets fout; ik moet vaker op forums komen denk ik ;-)
Emile123456, zodra ik antwoord heb van de KPN helpdesk laat ik het weten; helaas is de 48 uur nog niet om en ik heb ze gistermiddag aan de lijn gehad, dus ik vrees dat het antwoord op z'n vroegst maandagmiddag komt...
Echt 'de modem in' kan dus niet heeft zowel Thomson als de KPN zelf aangegeven (in ieder geval niet meer bij dit nieuwste model modem. waar menu opties als 'geavanceerd' ed bewust door de KPN zijn uitgeschakeld :-(
Gewijzigd door erichoog op 17 april 2009, 09:02
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Experia box en VPN', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Experia box reset naar oude instelling Hardware instellingen : 13 10 okt 2021
Nefit Easy icm KPN Experia box V9 Frequently Asked Questions : 9 05 nov 2020
Experia V10 main netwerk wifi probleem WiFi : 2 30 sep 2019
Port forwarding experia v10 Helpdesk : 13 20 apr 2019
omschakelen Experia V9 naar V10 Eigen netwerk : 6 16 dec 2018
Advertentie