obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Interactieve TV is digitale televisie met interactieve mogelijkheden. ITV heeft een uitgebreid aanbod van tv- en radiozenders, films en informatiediensten. ITV heeft haarscherp beeld en perfect geluid.
 Onderwerp afdrukken
Forse prijverhoging voor Interactieve TV en Digitenne
Giant2000
Ik weet niet hoe Ziggo de kanalen doorgeeft, maar op de satelliet ontvang ik een aantal Engelse HD kanalen die dit in dezelfde conditie als KPN dit doen, dus gebruik makend van de h.264 codec tegen een bandbreedte van 8 mbps. De beeldkwaliteit van KPN is ook nagenoeg gelijk aan die van de BBC. De Duitse zenders van ARD en ZDF komen hoger uit omdat zij een 720p en 50 fps toepassen.
 
Henk2304
Ik heb sinds vanavond ook het HDTV pakket en voor zover ik kan zien doet de kwaliteit op Ned 1 HD van KPN niet onder voor die van Ziggo. Ziggo gebruikt 1080i en KPN volgens mij 720p (de frame rate weet ik niet). Ik heb (op het gebruikersforum van Ziggo) een aantal discussies gezien waarin werd uitgelegd dat 720p eigenlijk beter is dan 1080i. Wat beter is weet ik niet - dat zal ook wel van de frame rate afhangen -, wel dat ik verschil zie (vooral bij de scherpte van de logo's bij een upscaled uitzending) tussen een HD-kanaal en het overeenkomstige SD-kanaal. Bij echte HD-uitzendingen zal dat verschil nog wel duidelijker zijn. Overigens staat de beeldschermresolutie van mijn ontvanger ingesteld op Automatisch wat door mijn TV wordt weergegeven als 1080p (via HDMI natuurlijk).
L8r, Henk
 
Kniest
Daar is ie dan, de brief van KPN met de plompverloren aankondiging dat men eventjes 10% (!!) in prijs omhoog gaat voor ITV... Kun je wel schrijven dat je trots bent met de toevoeging van BBC 1 en 2, maar dat zijn zenders die m.i. sowieso in het pakket hoorden.

Recentelijk een aardig artikel in de Volkskrant over Ziggo en de inmiddels rampzalige infrastructuur achterstand die KPN heeft opgelopen. Men is in wezen al te laat met FttC en VDSL en dat is nog niet eens landelijk uitgerold. Was schokkend om te lezen en dat wordt nog een hoofdpijndossier voor KPN. KPN zal zich dan maar moeten gaan onderscheiden in prijs t.o.v. de kabelaars en dan ligt deze verhoging niet voor de hand.

Dit gaat dus klanten kosten en mensen die een nieuw contract hebben zitten niet meer aan dat jaar vast. Voorwaarden zijn namelijk veranderd en je kunt nu zonder probleem overstappen, mocht je dat willen.

Vooralsnog blijf ik een tevreden gebruiker, maar er komt een moment met veel betere en snellere toepassingen op allerlei gebieden dat zich dit gaat wreken.
 
Henk2304
Ik heb de brief inmiddels ook, maar ik maak me niet zo druk om € 1/maand. Hoe lang kost iTV al € 10/maand? Volgens mij al een hele tijd. En in die periode heeft Ziggo een aantal malen de prijs met tenminste € 0,50 /maand verhoogd tot inmddels € 16,95/maand, wel met een paar HD-kanalen in het basispakket.
Maar goed, ik ben een nieuwe gebruiker en al aardig verwend met de Motorola 1963, wat ik een zeer gebruiksvriendelijk apparaat vind. Snel, geruisloos en een tamelijk dikke (320 GB ) harde schijf! Met wat ik hoor en lees over de voorganger kan ik me voorstellen dat mensen ontevreden zijn.
Tenslotte: op het Ziggo gebruikersforum waar ik tot voor kort ook regelmatig kwam, ben ik ook vele klaagverhalen over Ziggo tegengekomen, in ongeveer dezelfde bewoordingen als die waarmee dit draadje is gestart. Het gras is nou eenmaal altijd groener bij de buren, toch?
Gewijzigd door Henk2304 op 13 april 2011, 10:04
L8r, Henk
 
Giant2000
De grootste (volwaardige) digitale aanbieders op een rij:
UPC €22,05
Caiway en Ziggo €16,95
KPN €11,00
Canal Digitaal €9,95
Gewijzigd door Giant2000 op 13 april 2011, 14:40
 
Kniest
Gras is inderdaad bij de buren altijd groener, en kun je vrij simpel de prijzen van pakketten vergelijken m.b.t. onbeperkt bellen, ITV met recorder en de HD optie en uiteraard het internetten. Daar zitten geen dramatische verschillen. Wel in bandbreedte! Dat is de achilleshiel op dit moment. En dus ook het gelazer met klanten, en dat zijn er nogal wat, die wat verder van centrales wonen en dat heeft met de ADSL2+ techniek nu eenmaal ernstige invloed op de bandbreedte.

Waar KPN in toekomst tegenaan zal gaan lopen is haar probleem met de infrastructuur. Ik ben ervan overtuigd dat ze daar voor een cruciaal dilemma staan om de boot niet te gaan missen.

Blijf zelf voorlopig bij KPN, maar men moet wel mee blijven gaan in de vaart der volkeren en als je straks de techniek krijgt 1080 HD te kijken en tegelijkertijd ook HD op te nemen en minimaal zo´n 25 MB wil hebben om daarnaast te internetten etc en KPN is daar technisch dan niet klaar voor dan is de overstap snel gemaakt....
Gewijzigd door Kniest op 13 april 2011, 15:49
 
Henk2304
@Kniest. 1080p HD is vooralsnog een utopie, als ik de discussies op het Ziggo-forum mag geloven. Ziggo heeft 1080i en KPN 720p; over wat het beste is lopen de meningen uiteen. Ik heb begrepen dat de Duitse zenders vooralsnog hebben gekozen voor 720p omdat ze vinden dat dat een betere kwaliteit is dan 1080i. 1080p schijnt niet alleen voor KPN maar ook voor Hilversum, UPC en Ziggo nog een brug te ver te zijn.
Bovendien, laten ze eerst maar eens beginnen met het flijk uitbreiden van het HD programma-aanbod. Een zender in HD is leuk maar als daar vooral opgeschaalde SD programma's worden vertoond heb je er nog niet veel aan.

En tenslotte moet je al een behoorlijk groot beeldscherm hebben wil je op enige afstand nog het verschil tussen SD en HD kunnen zien (vuistregel schijnt te zijn dat de kijkafstand ten hoogste 2,5 maal de schermdiagonaal (maar anderen spreken over de schermhoogte) mag zijn wil je er nog wat van kunnen zien. Dus op 2,5 m moet je een scherm hebben van tenminste 100 cm).
HD heeft dus nog wel een lange weg te gaan naar echte volwassenheid en dan spreken we nog maar niet over het nieuwste speeltje: 3D!
L8r, Henk
 
Henk2304
Hoop doet leven zullen we maar zeggen ... Landschape Channel? Wie levert dat in Nederland? KPN niet en bij Ziggo ben ik het volgens mij ook nog niet tegengekomen.
Zolang ze in H'sum nog niet in staat zijn om meer dan één live-programma tegelijk in HD aan te bieden en herhalingen (van fragmenten) van HD-uitzendingen ook niet meer in HD zijn (zoals bij voetbalwedstrijden, waar de beelden tijdens de nabeschouwing niet meer in HD zijn) heb ik er nog niet veel vertrouwen in. Tijdens de winter OS van vorig jaar heeft de NOS veel in rechtstreeks in HD uitgezonden behalve nu juist het schaatsen want het was te duur om de eigen live reportages (met Mart Smeets et al) in HD te doen dus hebben ze het hele schaatsen maar in SD gedaan. Eurosport HD zond het schaatsten toen wel in HD uit. Inmiddels zijn we een jaar verder maar een echte toename in het HD aanbod bij de publieke omroep kan ik nog niet bespeuren. Misschien treuzelen ze bij de invoering van 1080i en gaan ze binnenkort in één klap over op 1080p ...?
L8r, Henk
 
Giant2000
Henk, je hebt gelijk wat betreft het aanbod. Ik vind het eerlijk gezegt je klanten belazeren door een HD pakket aan te bieden voor 10 euro, waarvan, enkele kanalen uitgezonderd, het merendeel niet in HD uitzend. Elke zender die niet aan minimaal 50% HD content voldoet hoort gewoon in het basispakket thuis, blijven er nog 5 HD zenders over en die mag je dan aanbieden voor 5 euro wat mij betreft.
 
Henk2304
Op het Ziggo-forum is er ook een hele discussie geweest over het wel of niet extra willen betalen voor HD-zenders, vooral wanneer die zenders niet meer zijn dan de HD-varianten van de SD-zenders die al in het basispakket zitten. Vooral ten tijde van het beschikbaar komen van de HD-varianten van de RTL- en SBS-zenders liepen de emoties hoog op. Inmddels heeft Ziggo een wijs besluit genomen: vanaf half 2011 is het speciale HD-pakket afgeschaft en zitten de HD-zenders grotendeels standaard in het pakket waar de SD-varianten ook in zitten. Het Ziggo-basispakket wordt daardoor zeer compleet. Overigens zaten de HD-varianten van Ned 1, 2 en 3 en Eurosport al eem tijdje in het Ziggo-basispakket.
Ik zit nu nog in de eerste drie maanden van KPN iTV en dat scheelt € 10/maand. Voor dat bedrag neem ik nu tijdelijk het HDTV-pakket af, maar zodra ik het normale tarief voor het basispakket ga betalen gaat HDTV er weer uit. Zoveel verschil zie ik niet (dat was destijds bij Ziggo ook al zo). En ik ga niet standaard € 10/maand betalen voor iets wat ik in SD ook al kan zien. Misschien gaat KPN het Ziggo voorbeeld volgen ....
Gewijzigd door Henk2304 op 19 april 2011, 12:03
L8r, Henk
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Forse prijverhoging voor Interactieve TV en Digitenne', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
(WAARSCHUWING) Denk 2 x na voordat je kiest voor glasvezel van KPN KPN Glasvezel diensten : 4 19 dec 2019
Wel interactieve tv geen internet. Helpdesk : 2 10 mrt 2017
interactieve tv Tips en Truuks voor Digitenne en IPTV : 2 16 feb 2017
regelmatig storing interactieve tv KPN Televisie Storing : 2 16 feb 2017
Digitenne Algemeen : 2 22 nov 2016
Advertentie