obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken
Thomson tg789vn en NAS
farmer-duck
Hallo,

Allereerst even een korte omschrijving van de thuis-situatie:

Apparaten:
- KPN Thomson Experia-box:
Productnaam: TG789vn
Serienummer: CP1012QT8NQ
Softwareversie: 8.4.2.U
- Netgear ReadyNAS Duo
- D-link Router
Modelnummer: DIR-615
Firmware Version: 4.12

Als volgt aangesloten:

Thomson tg789vn:
eth1 --> D-Link
eth3 --> TV
WLAN uitgeschakeld

D-Link:
eth1 --> ReadyNAS
eth2 --> WindowsXP PC
WLAN --> Overige computers

--------------------------------------------------------------------
Nou gaat alles thuis prima. D-link goed ingesteld, en kan over bij komen waar nodig. Het probleem ontstaat wanneer ik vanaf een andere locatie de router of readynas probeer te benaderen. Nou heb ik ondertussen al de poorten opengezet, zoals 8080 voor redirect naar D-Link configuratie, of 80 naar ReadyNAS webserver. Echter worden deze poorten blijkbaar door KPN wel geblokt ondanks dat ik zeg dat ik vanaf buiten af er door heen mag.

In de ideale situatie zet ik namelijk een VPN op door de experiabox heen, maar VPN kan ik zelf nog niet opzetten. Dus tot die tijd zit ik het met het probleem, hoe zorg ik ervoor dat de tg789vn mij door laat en ik in de d-link mijn routing kan doen.

Nou heb ik al gekeken bij andere threads, alleen geen kwam daar met een voor mij werkende oplossing.

wie-o-wie heeft voor mij de oplossing, zodat ik niet hoef te overwegen om over te stappen naar een andere provider, welke deze combinatie wel goed ondersteunt.

Met vriendelijke groet,

Farmer-duck
 
Codemeister
De oplossing is overstappen naar een andere provider. De firmware blokkeert je poorten omdat de Thomson dit (vanaf je tweede router) als een inbraakpoging ziet.
 
farmer-duck
Bedankt voor je reactie CodeMeister, alleen graag zou ik toch eerst misschien werkbare oplossing vinden, dit vanwege contract einddatum pas in juni.

Farmer-duck
 
brainwave
Dat kun je toch doen met port forwarding. Maar als jij met twee routers gaat zitten knutselen zul je dat wel in beide moeten doen. Als je poort 500 en 4500 van je experiabox forward naar je D-link dan moet je kunnen VPNĀ“n. Heb zelf een webserver op mijn Iomega NAS draaien en dat werkt perfect. Snap niet waarom dit zo moeilijk is. Het is een kwestie van de juiste poorten aan het juiste IP adres te koppelen.
 
Codemeister
@brainwave: als je mijn eerdere post leest kun je opmerken dat de firmware op de Experia Box dit onmogelijk maakt.
 
brainwave
@codemeister: Ikzelf heb achter de experiabox een speedtouch 620 staan die ik gebruik voor het opzetten van een VPN tunnel naar de zaak. Dit werkt feiloos. Daarvoor heb ik poort 500 en 4500 doorgezet via de 789vn naar de speedtouch 620 zonder dat de firewall op de 786vn dit blokkeerd. tevens heeft een collega van mij ook een 789 vn met daarachter ook nog een linksys router en daar weer achter een speedtouch 620 ook voor een VPN tunnel naar de zaak, hij moest een ander netwerk segement hebben want de experiaboxen hebben zoals je weet allemaal 192.168.2.x en dan kan je geen VPN tunnel maken naar twee verschillende adressen. Het kan dus wel.

Iedereen roept maar dat de port forwarding niet werkt, maar ik heb er geen problemen mee. De 789 is niet de eenvoudigste router om het te doen maar het werkt wel degelijk.
 
farmer-duck
@brainwave: Als jij de 786 hebt kan dat het verschil verklaren. Ik heb zelf namelijk ook poorten in de E-Box open gezet, dit werkte 1 dag, waarna de volgende dag het weer geblokkeerd was.

En wat jij probeert te doen klink nu voor mij als outbound, weg door de experiabox, ik moet juist via de experiabox naar binnen
 
brainwave
@farmer-duck: Dit is zowel outbound als inbound verkeer. De VPN kan ook vanuit de zaak worden opgebouwd. Tevens heb ik er ook nog een FTP server en een webcam draaien die ook gewoon dmv port forwarding bereikbaar via Internet zijn. Dus dit is ook inbound verkeer.
 
farmer-duck
@brainwave:
Welke instellingen heb je dan precies ingevuld, mag eventueel via PM. Want op mijn thompson box kan ik inderdaad de gegevens invullen maar hij doet er niets mee...
 
brainwave
@farmer-duck

Allereerst geef je je NAS een vast IP adres en kijk je welke poorten je moet openen voor de verschillende mogelijkheden. BV 21 voor FTP
Dan ga je naar je router en open je Delen van spelen & toepassingen.
Dan klik je onderaan op Een niuew spel of een nieuwe toepassing maken
Geef bovenaan een naam BV NAS en zet selecteer Handmatige invoer van poortkaarten
Klik op volgende
Vul dan de betreffende poort in in het bovenste vakje in dit voorbeeld 21. Je kunt overal wijzigen in TCP of UDP in dit geval TCP. Als je een reeks moet invullen geef je bovenaan de eerste poort op en onderaan het eind van de reeks. Druk daarna op toevoegen.
Klik daarna onderaan op een spel of toepassing aan een lokaal netwerkapparaat toewijzen.
Selecteer de net aangemaakte spel of toepassing in dit vb NAS en slecteer bij het rechter pijltje Gedefinieerd door gebruiker. Dan krijg je een extra vakje waar je het IP adres van het apparaat kunt invullen en klik dan op toevoegen.

Klaar je port forwarding is toegevoegd.

Je zult nu als je het openbaare IP adres invult in bv een FTP client of via de browser via ftp://IP adres kunnen inloggen op de FTP server van je NAS.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Thomson tg789vn en NAS', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Thomson TG789vn configuratie bewaren Helpdesk : 1 16 jan 2014
TG789vn portforwarding en firmware Algemeen : 3 14 jan 2014
TG789vn Routers : 2 01 dec 2013
NAS benaderen op KPN Experia Box Thomson Algemeen : 1 13 nov 2013
Sitecom 300N XR achter EB Thomson TG789vn WiFi : 1 12 nov 2013
Advertentie