Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
Pagina 2 van 2: 12
|
Traag internet
|
|
Codemeister |
Geplaatst op 18 januari 2011, 17:04
|
Activiteit » Bakkum » 1901JW Berichten: 680 Lid sinds: 20 aug 2010 |
DLM is een systeem binnen het KPN-netwerk dat de stabiliteit van je lijn meet. Is deze stabiel dan wordt de snelheid verhoogd, is deze instabiel dan wordt de snelheid naar beneden gehaald. Je kunt dit niet beïnvloeden, enkel door het modem niet te herstarten/resetten tijdens een DLM-meetperiode. Is je snelheid te laag - zoals in jouw geval - dan kun je een DLM-reset aanvragen. Je lijn wordt dan gedurende 7-10 dagen gemeten. In de laatste dagen (en daarna) wordt je snelheid opgebouwd (mits er echt snelheidswinst valt te halen op een stabiele lijn). Dan tenslotte, de SN-marge moet 6 dB of hoger zijn. In jouw geval is dit prima in orde. Let wel: zodra je snelheid omhoog gaat, gaat de SN-marge omlaag. De afstand tot de centrale is in jouw geval wel erg groot, dus de snelheid zal niet enorm hoog worden. Oplossing voor snel internet op grote afstanden: internet over de kabel. |
|
|
cuore verde |
Geplaatst op 25 januari 2011, 23:07
|
Activiteit Berichten: 71 Lid sinds: 28 dec 2010 |
Wat had je voor een aansluiting voordat je internetplusbellen hebt aangevraagd? Isdn (4 nummers) of analoge telefonie (1 nummer). Adsl over Isdn is altijd trager dan over Analoge telefonie, dit heeft te maken met de frequenties die de verschillende aansluitingen gebruiken. Bij Isdn zit er meer overlap op Adsl dan bij Analoog/Pstn waardoor de internet-snelheid altijd lager zal uitvallen. Het is goed mogelijk dat jouw verbinding met de KPN-centrale niet optimaal is, maar sluit voordat je een storing meldt een paar dingen uit. - Sluit de Experiabox rechtstreeks aan op de Isra zonder splitter. - Gebruik geen Flatcable tussen Isra en Experiabox maar Utp cat.5 of de bijgeleverde witte ronde kabels met gekleurde stekkers. - Plaats de Experiabox binnen 1.5m. van de Isra. - Heb je alleen een wandcontactdoos met twee ronde afdekplaatjes in de wand, gebruik dan niet de 4 polige telefoonstekker. - Knip van een van de bijgeleverde ronde kabels de stekker af en strip de rode en blauwe draad en sluit deze dan aan op de polen die het verst uit elkaar staan in de wcd. (A en - Als er meerdere draden in deze wcd zitten aangesloten op A en B, maak die dan ook los en gebruik alleen de rood/blauwe of oranje/witte gekleurde draden die uit een harde pvc ommantelde kabel komen om jouw kabel naar de Experiabox op aan te sluiten. (als dit een grijze zacht ommantelde kabel is zit je niet op de invoerkabel van KPN en zit er ergens anders nog een aansluiting) - Als je bovenstaande hebt gedaan geef je de Experiabox weer een reset door met een paperclip de knop ingedrukt te houden. (10 sec. tot de klik) Had je voorheen een Isdn aansluiting, - Verwijder alle oude apparatuur: Nt1, Isdn-centrale en splitter. - Gebruik de bovengenoemde aansluitwijze. - Geef de Experiabox een reset. Als er dan na 4 dagen nog geen verbetering zit in de internet-snelheid, kun je beter een monteur bestellen. Succes........ |
|
|
FellowMe23 |
Geplaatst op 28 januari 2011, 15:30
|
Activiteit Berichten: 7 Lid sinds: 11 jan 2011 |
Bedankt voor jullie hulp en suggesties. Heb net iemand van KPN gesproken. Een DLM-reset willen ze niet doen, omdat ze kunnen zien dat er iets mis is met mijn bekabeling. Heb daarom gevraagd een nieuwe setje kabels op te sturen. Ik ga proberen om de modem dichter bij het ISRA-punt aan te sluiten, zoals cuore verde suggereed. Heb aangekaart dat het vreemd is dat de verbinding bij het losse internet abonnement wel goed was en bij dit abonnement niet meer. De redenering is dat internetplusbellen een andere aansluiting heeft die meer vraagd van de bekabeling. Vind het nog steeds vreemd dat de verbinding een paar dagen goed is, wegvalt en na het terugzetten na fabrieksinstellingen vaak wel weer goed is. Eerst de bekabeling maar eens proberen met de hoop dat de verbinding zowiezo sneller wordt. |
|
|
cuore verde |
Geplaatst op 28 januari 2011, 21:25
|
Activiteit Berichten: 71 Lid sinds: 28 dec 2010 |
Een DLM reset is niets anders dan de experiabox een harde reset geven door tien tellen met een paperclip de resetknop ingedrukt te houden totdat deze klikt. Vervolgens gaat de experiabox weer inregelen op de voor jouw lijn optimale en vooral constante snelheid. Dus is het niet raar dat na een reset de verbinding sneller is, totdat er er weer data verlies optreedt en je verbinding weer wordt bijgesteld naar een lagere snelheid puur om de verbinding constant te houden. Meestal zijn dit problemen die worden veroorzaakt door slechte bekabeling, en als je een KPN-monteur laat komen en die constateerd dat het aan jouw bekabeling ligt, kun je zomaar een gepeperde rekening krijgen. Wat helemaal niet garandeerd dat dit het probleem oplost. Maar zo werkt het helaas wel voor de meeste monteurs. Dus sluit eerst de bekabeling uit als oorzaak, en als dat niet helpt bestel dan een KPN-monteur dan zijn de kosten in de meeste gevallen voor KPN. succes.... |
|
|
Codemeister |
Geplaatst op 29 januari 2011, 00:10
|
Activiteit » Bakkum » 1901JW Berichten: 680 Lid sinds: 20 aug 2010 |
Quote cuore verde schreef: Een DLM reset is niets anders dan de experiabox een harde reset geven door tien tellen met een paperclip de resetknop ingedrukt te houden totdat deze klikt. succes.... Niet juist. DLM heeft een specifieke meetperiode meegekregen van KPN, deze wordt op 0 gezet en zo begint de hele boel opnieuw. |
|
|
xxxxx |
Geplaatst op 29 januari 2011, 08:08
|
Activiteit Berichten: 26 Lid sinds: 08 mei 2010 |
Zucht...ik had sinds 2 december een hele stabiele verbinding van 2.355 / 27.635 waar ik tevreden mee was. Nu is mijn modem afgelopen nacht uit/aan gegaan en zit ik op 1.583 / 13.222 Ik vermoed dat dit weer zo'n ellendige DLM meetperiode is dus durf ik nu mijn modem niet handmatig te herstarten. Maar waarom blijven ze dat steeds doen, mijn verbinding was prima en viel nooit uit...dus waarom zit ik nu op halve snelheid! |
|
|
boekbros |
Geplaatst op 29 januari 2011, 14:28
|
Activiteit Berichten: 148 Lid sinds: 16 feb 2010 |
Zucht...ik had sinds eind december een hele stabiele verbinding van 1.600 / 19000 waar ik tevreden mee was )abo 2/16). Nu is mijn modem 2 nachten geleden uit/aan gegaan en zit ik op 1.619 / 11.946 Ik vermoed dat dit weer zo'n ellendige DLM meetperiode is dus durf ik nu mijn modem niet handmatig te herstarten. Maar waarom blijven ze dat steeds doen, mijn verbinding was prima en viel nooit uit...dus waarom zit ik nu op halve snelheid! Je ziet, niets zo veranderlijk als KPN. Positief of negatief: er zit (meestal negatieve) beweging in! |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Pagina 2 van 2: 12
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Traag internet', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
KPN DSL Signal Issue so no internet | Opleveringsproblemen | : 1 | 04 jun 2020 |
KPN DSL Signal Issue so no internet | Helpdesk | : 1 | 04 jun 2020 |
Heel erg traag internet..... | KPN Internet Storing | : 2 | 09 apr 2019 |
Geen internet op wifi | KPN Internet Storing | : 10 | 29 nov 2018 |
Internet opeens trager | KPN Internet Storing | : 5 | 04 jan 2018 |
Advertentie