obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier al je vragen over de Hardware firmware.
 Onderwerp afdrukken
Firmware update TG789vn ervaringen
TokkieTokkie

Quote

Cyberbot schreef:

Quote

TokkieTokkie schreef:

Quote

Cyberbot schreef:

Quote

TokkieTokkie schreef:

Quote

Cyberbot schreef:
Mee eens met NLsnowyov
ga ook naar ander provider ik krijg bij ze echt tot 120 met kabel, en ook modem die je zelf kan beheren port fowarding en zo,
ik zie niet waarom mogen wij ons EIGEN modem beheren,


Omdat het niet je eigen modem is, daarom niet.
Bij de kabel is het ook niet je eigen modem en daar kan je ook niks op veranderen (wel op je eigen router die er achter moet).
En ook kabelproviders gooien poorten dicht (ziggo laat geen poort 25 gebruik toe (dus feitelijk kan je geen eigen mailserver draaien op ziggo).
UPC knijpt P2P data verkeer.
Wil je een provider waarbij je zelf alles kan bepalen dan blijft enkel XS4ALL over.

MUV XS4ALL hebben alle providers hun 'hebbelijkheden' op dat gebied.

spreek je uit ervaring of heb je dat ergens gelezen, of ben een medewerking van KPN?
want bij mijn kennis kan ik met Ps3 makkelijk online spelen, waarom kan ik dan de prote forwarding beheren Bij ziggo Modem??!!!
het is niet mijn modem maar ik betaal voor om gebruik van te maken,




Ervaring, ik heb meerdere providers gehad, een kabelmodem kan je helemaal niks op instellen, waar jij op doelt is de router ACHTER het kabelmodem dat je zelf moet aanschaffen, het kabel modem is dat apperaat waar de kabel is op aangesloten en die zijn echt helemaal dicht getimmerd, daar kan je zelfs niet eens op inloggen.

Als jij alleen internet hebt van KPN (en dus geen PlusBellen) dan staat het jou helemaal vrij om een eigen modem aante sluiten op de lijn, enkel als je het bellen gedeelte erbij hebt zit je vast aan het modem van KPN omdat je dat bellen gedeelte niet zelf kan instellen.

Ik persoonlijk denk dat het probleem in de PS3 zit, want een WII en of PC-games kunnen feilloos het internet op via een experia-box.

niet eens met je ,het probleem is de box van KPN,
kan gewoon niet dat de heel PS3 hebben een probleem!
waarom werkt de PS3 bij kennis ( ziggo)
en niet bij mij en de ander 100 mensen die bij KPN klagen?


Omdat je bij Ziggo eigenaar bent van de router achter het kabelmodem, en die over het algemeen open staan, zet de zaak maar eens dicht op je router, dan kan jou PS3 ook het internet niet meer op, maar een WII kan dat wel.

Ik heb zelf een router achter mijn kabel hangen en die is echt compleet dichtgespijkerd, en toch kan mijn WII zonder moeite het internet op (hoef NUL poorten te openen en UPNP staat uit) en een geleende PS3 NIET.

Waar zou nou het probleem zitten? in de router of in de PS3?

UPNP is zo'n beetje het meeste grote beveilegings risico in de wereld van het internet, geen wonder dat KPN dat niet zomaar activeert, zo'n beetje elke zelf respecterende netwerk beheerder zet UPNP als eerste uit als ie een router aansluit.

Ee neem van mijn nu maar aan dat UPNP echt ongelovelijk brak en slecht bveveiligt is, simpel voorbeeld, als jij UPNP hebt aanstaan en je loopt eens een stuk verkeerde software op je computer op dan kan die zonder dat jij het weet en of merkt poorten openen op je router en je computer rechtstreeks blootstellen aan het internet.
 
Cyberbot
Hoi,
Wii heft geen port forwarding nodig, je hoef niet naar een server te gaan maar met PS3 en Xbox moet je naar een server gaan,die server gebruikt een bepaal porten om verbinding te maken,
Wii werkt prima bij mijn schoonzus ook met die Thompson modem,
met jouw eens dat UPNP slecht is, maar ja afwachten tot KPN met een oplossing komt,
ik beheer iets die heet tipping point en blue-coat bij ons werkt die blockeert ook all protocollen, maar ik kan port open of device toegaan geven tot het netwerkt ( zoals, sites,apparaten,enzo).
 
TokkieTokkie

Quote

Cyberbot schreef:
Hoi,
Wii heft geen port forwarding nodig, je hoef niet naar een server te gaan maar met PS3 en Xbox moet je naar een server gaan,die server gebruikt een bepaal porten om verbinding te maken,
Wii werkt prima bij mijn schoonzus ook met die Thompson modem,
met jouw eens dat UPNP slecht is, maar ja afwachten tot KPN met een oplossing komt,
ik beheer iets die heet tipping point en blue-coat bij ons werkt die blockeert ook all protocollen, maar ik kan port open of device toegaan geven tot het netwerkt ( zoals, sites,apparaten,enzo).


Jij kan dat ja omdat je weet wat je doet, maar denk je dat het een goed idee is dat jan en alleman dat ook op jullie bedrijfsnetwerk kan, of lijkt je dat niet zo'n verstandig idee?

Dat is waar het feitelijk op neer komt wat de meeste eisen, volledige toegang tot het modem, dan kan de helpdesk van KPN zich de borst nat maken, want KPN kan niet roepen dat ze het modem niet ondersteunen zoals Ziggo bijv. wel kan roepen dat ze de router die achter hun modem hangt niet ondersteunt.

Hang een eigen modem aan die lijn en je kan doen en laten wat je wilt.
 
Cyberbot
ook als ik ander modem doet en portforwarding open en zo, werkt ook niet!! omdat ik TV en telefoon heb, en de access point ( thompson ) is dicht restricted
bij ons in het bedrijf als mensen vragen iets zoals 'mogen wij in facebook' ja dat kan dan zorg ik dat facebook bereikbaar in ons netwerk, als het niet kan dan informeer ik de mensen tenminste he het kan niet, Maar nu KPN geef ons geen antwoord, kan of niet PS3 met ze modem !!
 
Snorlex
Wachten wachten wachten, op die update.. En waar komen
Mensen op dit forum mee? Afwachten wat kpn doet. Helpt niet..
Blijkbaar kan of wil kpn niks doen aan dit probleem,
Maar doe dan ook geen beloftes. En laat me alsjebleft weg bjj kpn
Ik wordt gewoon gedwonge een jaar door te betale
An dat stomme abbonnement. Ik heb t r met veel mense over
Om iedereen duidelijk te make dat kpn een k*t bedrijf is.
Het is tijd dat iedereen
Zelf actie onderneemt.

Ik wil alleen maar die stomme poorten openzetten.
Niet morge, niet overmorge, niet volgende week, niet volgende
Maand. Niet ergens in q1, q2, q3, q4 of volgend jaar, maar NU, ONMIDDELIJK,
,METEEN!

Duidelijk kpn.
Reageer is kpn?
Zijn jullie bang, dom, of zijn jullie klanten gevangen
Als goudvissen in een kom, en laten jullie ons rondjes zwemmen?
 
Cyberbot
Hoi Ronald,
kan je de log van jouw modem hier posten?
 
Jorn Breure
Dit is zo slecht dat het mijn pet te boven gaat.
Ik dacht eindelijk de UPDATE ! Maar toen ik tevreden de volgende dag weer wou gamen kwam ik er achter dat het verdomme weer NAT strict was. Dit gaat al de hele tijd door en nu doet hij het al helemaal niet meer. Poorten openen werkt niet niks werkt, wifi dondert er iedere keer uit.

Dit was echt de druppel die de emmer deed overlopen.
Ik zal iedereen laten weten dat KPN gewoon een zielig k*t bedrijf is.
 
vanGils
En niet te vergeten dat forwarding instellingen niet worden vastgehouden.
Net van de 787 over op de 789 omdat het probleem dan zou zijn opgelost volgens de KPN.
Nou niet dus.
S.V.P. oplossen KPN.

Anders wordt het misschien eens tijd dat we de inlog en wachtwoorden voor die dingen proberen te gaan kraken.
Of er is een loslippige persoon bij de KPN. Grin
KPN doe eens wat goeds met u modems!
Luister eens naar de kritieken en doe er eens iets positiefs mee.
 
Annix

Quote

vanGils schreef:
En niet te vergeten dat forwarding instellingen niet worden vastgehouden.
Net van de 787 over op de 789 omdat het probleem dan zou zijn opgelost volgens de KPN.
Nou niet dus.
S.V.P. oplossen KPN.

Anders wordt het misschien eens tijd dat we de inlog en wachtwoorden voor die dingen proberen te gaan kraken.
Of er is een loslippige persoon bij de KPN. Grin



Sinds het begin van mijn contract bij KPN (enkele maanden terug) heb ik 6-7/10 keer problemen. Vooral met wireless. Met UTP kabel zijn de verbindingen super, via stroomnet (UTP stroomnet) hetzelfde. Eenmaal op wireless komen de problemen. Vooral veel ping- en packetloss, terwijl tussen mijn nieuwe ontvanger en de KPN (TG789vn) ExperiaBox nog geen 5 meter zit. Enkel een 3cm dikke deur van hout. De verbinding is ruim op 2-3-4/7 strepen. Gelukkig heb ik nog een oud modem van een vriend die geen klant meer is van KPN. -- Werd tijd voor ons tweakertjes om eens te kijken in de huidige TG789 firmware.

Bijna waren wij zover om nieuwe users aan te maken, maar na de nieuwe update van ruim 1.5/2 week geleden werd dit vermoeilijkt. Nu opnieuw zijn wij bezig met back-ups van de users en firmware. De firmware van TG789vn (software v8.4.2.U - Boot 1.0.5) is wederom te openen, zoals de vorige versie(s).

Van plan dit de plaatsen zodra ik het volledig heb. Zolang er geen echt KPN hulp komt is het gewoon jammer dat de firewall, inbraakdetectie en andere mogelijkheden uitgezet moeten worden met een SuperUser.


Jammer. Voordat ik klant werd van KPN had ik twee opties; ZIGGO of KPN. Ziggo als eerst gebeld, maar doordat de klantenservice gewoon rommel was verbrak ik de verbinding en koos ik voor KPN.

Gr.


ps; zelfs met Interactieve TV blijf ik problemen houden. Soms kan het hele kastje niet eens aan, loopt'ie vast en moet ik weer de stekker eruit trekken om vervolgens 10 minuten te wachten tot de programmagids is opgehaald en de software is geladen. Constant 0900-nummers bellen (en soms het 020-nummer van de receptie omda'k het gewoon zat ben) is ook geen optie. Dan maar een firmware update'je.
 
FloriZ
Dan koop je ff een spelletje special om online te kunnen spelen en dan werkt het natuurlijk niet wat KPN levert een router wat niet goed functioneert.

Doe er wat aan!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Firmware update TG789vn ervaringen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
TV ontvanger software update december 2020 TV-setup boxen : 2 28 dec 2020
Ervaringen glasvezel internet & TV KPN Algemeen : 2 22 nov 2017
probleem met linksys wrt54g2 1 na update van adsl naar vdsl Routers : 1 16 okt 2017
Siemens Gigaset SX551 van een nieuwe firmware te voorzien Hacked alles instelbaar Hardware firmware : 48 26 aug 2015
switch plaatsen v9 probleem firmware KPN met eigen modem/router : 11 06 jun 2015
Advertentie