obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN Digitenne & Interactieve TV [IPTV] » KPN Televisie Storing
Geen televisie, meld alles hier.
 Onderwerp afdrukken
storing met homeplug
Lonneke
In maart heb ik interactieve tv van kpn genomen en heb toen een homeplug aangeschaft omdat ik geen draad dwars door mijn huis wilde. dat werkte perfect. door een fout van kpn ben ik na 2 maanden afgesloten. bij de nieuwe aansluiting kreeg ik weer nieuwe apparatuur dus een andere modum. de experiabox. maar mijn homeplug werkt niet in combinatie met de experiabox! veel contact al gehad met kpn, ik wilde die experiabox helemaal niet maar gewoon de modem die ik al had. dat kon dus niet volgend KPN.

ik heb nu dus een draad dwars door mijn huis liggen waar ik me aan irriteer. wanneer ik de homeplug aansluit heb ik vier minuten beeld en dan krijg ik een foutmelding en als ik dan zap dan heb ik weer 4 minuten beeld en dan weer de foutmelding. schiet dus dus niet op.

mijn vraag is nu heeft iemand tips? of welke homeplug werkt wel bij de experia box??

de homeplug verder is goed en volgend mijn broer die hier veel vanaf weet ligt het aan de modem.
 
Codemeister
Welke modem had je voorheen?
 
Lonneke
Ik zie dat mijn vorige modem de Experiabox ST780 is.
en die ik nu heb is Experiabox TG789vn
 
Codemeister
Dan moet ik helaas melden dat het (naar mijn weten) niet mogelijk is om gebruik te maken van een homeplug.
 
Lonneke
Bedankt voor je bericht. ik ben hier in 1 dag wijzer geworden dan 3 maanden heen en weer bellen met de kpn. ze hebben 3 keer een monteur gestuurd ook. maar het is dus met geen enkele home plug mogelijk. dat is balen.
nu heb ik nog 2 vragen..

1.die oude modem werkte prima en is pas een paar maanden oud en die heb ik nog. kan ik die op de een of andere manier nog aan de praat krijgen op mijn nieuwe abonnement (volgens kpn ging dat niet)

2. oude modem ging over adsl de nieuwe over vdsl. het kan zijn dat het hem daar in zit volgens kpn. vdsl is te snel voor de home plug en dan klapt ie eruit naar 4 minuten. zou het kunnen als ik het singnaal terug laat zetten naar adsl de homu plug wel zou kunnen werken?

Alvast bedankt
Lonneke
 
Codemeister
De oudere, ST780, is niet geschikt voor Interactieve TV. Dus al zou je signaal teruggezet worden naar ADSL, je zult gebruik moeten maken van de TG789vn. Helaas zal dit idee dus niet werken.
 
Lonneke
op die oude ST780 had ik ook interactieve tv. qua beeld of snelheid merk ik geen verschil tussen de 2 modems. daarom wilde ik ook graag die oude houden. toch gek dat op de een dan wel de homeplug kan en op de nieuwere niet.
 
d0t
Als het via de UTP kabel wel werk is het simpel het ligt aan je Homeplug.
iTV kan wel degelijk werken via een Homeplug, misschien nieuwe Homeplug proberen.


De ST780 werkt niet met VDSL.Denk dat met VDSL je snelheid hoger is (is dit niet het geval dan knijpt KPN je, VDSL is alleen haalbaar op max 1,2km van de wijkcentrale. Je snelheid zou rond de 40mb moeten komen op VDSL).

Ook heb je altijd meer bandbreedte voor je TV. Je merkt dus minder van de afname van data door het kijken van TV. HD TV is hierdoor ook makkelijk haalbaar. Als KPN straks mogelijk gaat maken dat je op 2 TV's kan kijken is VDSL noodzakelijk.
 
TokkieTokkie
Welk merk homeplug heb je?, als je ze van KPN hebt dan werken ze gewoon met de 789, indien je de witte homeplugs hebt van KPN dan even naar de site van DEVOLO gaan en daar de configuratie software van de 200AV+ downloaden en daarmee je homeplugs synchroniseren.

Heb je een 'eigen' merk homeplug aangeschaft dan succes, je moet namelijk voor ITV een homeplug hebben die 200 mbit aankan (ivm error correctie e.d.).
 
field engineer
de home plugs van kpn werken zeer goed met de door hun uitgeleverde modems.
de home plug moet wel op poort 3 aangesloten worden, dit is namelijk de itv poort. tevens moeten alle lampjes op de home plug groen branden.
als deze oranje brand is er een kans op storing brand hij rood dan heb je wel internet maar geen itv signaal.

wij plaatsen veel vandeze modems in combinatie met home plugs en dit werkt goed tenzij stroom voorziening problemen geeft
alles groen ( perfect)
middelste lampje oranje (kans op storing)
middelste lampje rood ( geen itv wel geschikt voor internet)
als een lampje rood brand ligt dit vaak aan het stroom netwerk of apparatuur die er tussen zit.

controleer altijd de juiste werking van de lampjes om dit soort klachten te voorkomen
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'storing met homeplug', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Landelijke storing telefoonverkeer KPN Telefonie Storing : 1 24 jun 2019
regelmatig storing interactieve tv KPN Televisie Storing : 2 16 feb 2017
Storing internet en email KPN Internet Storing : 2 16 feb 2017
KPN storing op IPv6 en port-forward KPN Internet Storing : 1 04 feb 2017
FOX Sports storing? Het is einde contract. KPN Nieuws : 1 05 aug 2016
Advertentie