obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Problemen met KPN glasvezel, meld alles hier.
 Onderwerp afdrukken
122 dagen KPN glasvezel 122 dagen problemen
deffpt
Kijk eens achter op je Genexis staat hier versie V1 of V3.
Bij mij na 8 weken en diverse monteurs opgelost.
KPN wist dat de V1 versies slecht waren maren bleven ze plaatsen en bij mij ook diverse malen omdat ze niets anders hadden.
Ik heb sinds het nieuwe kastje al 3 weken geen problemen meer.
 
Patience
Heb soortgelijke problemen als Sarge, dus ook al weken bezig om KPN in de gelegenheid te stellen haar toezeggingen / verplichtingen na te komen.
Het enige dat KPN nu nakomt is het maandelijks indienen van de factuur, die dan ook niet eens correct is samengesteld.
Ja, ook bij mij liggen al een paar brieven gereed en ja ook ik ben target van het 'escalatieteam'.

Kort samengevat =>
Getekend voor zilverpakket 50/50.
Heb zeer lang gewacht op uiteindelijke aansluiting en verschillende monteurs / specialisten zijn langs geweest.
De gehele configuratie is bedraad en door monteurs / specialisten gecontroleerd.
Download is rond 42mbit en upload schommelt tussen 13 en 32 mbit.
HDTV is geen HDTV, slecht beeld vooral op egale vlakken (DiscoveryHD, etc)
Regelmatig heeft beeld last van freezes en mozaikvorming.
Regelmatig valt geluid weg, of een serie samples wordt achter elkaar naar binnen gestuurd.
Enkele poorten zijn geblokkeerd (o.a. wereld standaardpoort 25 voor verzenden email).
Reactie bij bediening Settopbox verloopt zeer traag.
Af en toe melding dat er een zenderstoring is (gele tekst).
De actiekorting op mijn abonnement wordt nog steeds niet verrekend.

Huidige reactie KPN:
Wijkcentrale is goed ingeregeld, verbinding is okay.
Download 50 mbit is niet netto, daar gaat de bandbreedte voor de andere services vanaf (TV + telefonie).
Download van 42mbit is dus volgens KPN okay.
Dat KPN mij tijdens verkoop bij herhaling netto 50/50 heeft toegezegd is een gebrek aan kennis verkopers.
13-32 mbit upload is niets aan te doen en moet gekoppeld zijn aan download.
Hoe de schommeling en het verschil tussen download en upload wordt veroorzaakt weet KPN niet.
Alleen KPN HQ kan op afstand de snelheid op niveau brengen, de specialisten kunnen daar bij mij thuis en in de wijkzcentrale niets aan veranderen (alles is optimaal ingeregeld).
HDTV is wel HDTV (bandbreedte HD = 6 mbit en SD = 3 mbit, compressie is Mpeg4)
6 mbit voor HDTV is ruim voldoende.
De slechte beeldkwaliteit is te wijten aan mijn TV (Philips 42PFL9732D).
De trage reactie van de Settopbox is normaal en te wijten aan hardwarebeperking.
Enkele poorten zijn geblokkeerd en BLIJVEN geblokkeerd, is policy KPN en daar is geen discussie over mogelijk.
De Network Terminator = Genexis (kastje dat op de Fiber Termination Unit is aangesloten) is kort geleden omgewisseld van een versie 1.0 naar een versie 3.0.
Volgens de specialist zijn daarmee alle TV problemen verholpen (hij was daarvan overtuigd, zonder het feitelijk resultaat af te wachten).

Mij zoontje 'zeurt' om een PS3 om met zijn vriendjes o.a. Call of Duty Black Ops (schijnt wereldwijd een rage te zijn) te spelen.
Ik durf het, gezien die poortsituatie, niet aan en stel hem dagelijks teleur...

Nog steeds zijn de problemen niet opgelost, doch KPN heeft mij toegezegd dat zij aan de problemen werken (behalve dan de kwestie rondom de geblokkeerde poorten).

Hoeveel geduld wordt de te goedertrouwe consument geacht op te brengen?...
 
zeilbood

Quote

Patience schreef:

Mij zoontje 'zeurt' om een PS3 om met zijn vriendjes o.a. Call of Duty Black Ops (schijnt wereldwijd een rage te zijn) te spelen.
Ik durf het, gezien die poortsituatie, niet aan en stel hem dagelijks teleur...

Nog steeds zijn de problemen niet opgelost, doch KPN heeft mij toegezegd dat zij aan de problemen werken (behalve dan de kwestie rondom de geblokkeerde poorten).

Hoeveel geduld wordt de te goedertrouwe consument geacht op te brengen?...


Black Ops op de PS3 kun je prima spelen met KPN glasvezel. Ik speel het dagelijks en ben vrijwel altijd host. Zorg ervoor dat UPnP aanstaat in de ExperiaBox en je PS3. Daarnaast zit er een bug in Black Ops. Start eerst Call of Duty Modern Warfare 2 op, die zal aangeven dat NAT type OPEN is. Daarna Black Ops opstarten en die geeft dan ook aan dat NAT type OPEN is.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '122 dagen KPN glasvezel 122 dagen problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
(WAARSCHUWING) Denk 2 x na voordat je kiest voor glasvezel van KPN KPN Glasvezel diensten : 4 19 dec 2019
Ervaringen glasvezel internet & TV KPN Algemeen : 2 22 nov 2017
Over van KPN Glasvezel (met eigen router/switch) naar ADSL KPN met eigen modem/router : 2 08 mrt 2017
Experiabiox V10 lan connectie problemen internet verbinding Routers : 11 02 jan 2017
Experiabox V10 KPN Glasvezel en RT-N66U Eigen netwerk : 4 12 okt 2016
Advertentie