obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Problemen met KPN glasvezel, meld alles hier.
 Onderwerp afdrukken
122 dagen KPN glasvezel 122 dagen problemen
Sarge
Shock
Ik ben sinds vorige week aangesloten via kpn glasvezel (glasvezel tot in de meterkast). Wat service betreft door de medewerkers die ik gesproken heb, niets negatiefs aan te merken. Echter de kwaliteit van het geleverde product vind ik wel behoorlijk te wensen over laten.

Ik heb €35,- monteur kosten straks op mijn kpn rekening staan, dit om alles aangesloten te krijgen en lijnen te testen, echter was de aansluiting niet naar wens.
Het tv ontvangst is niet goed en de internet snelheid ook niet conform ingekocht. De monteur kon alleen aangeven dat ik KPN dan maar moest bellen.

Nu is er wederom een monteur langs geweest en hij heeft de snelheid gemeten op zijn laptop. Hij beweert snelheden te halen (tot max 45MB/s) die ik met mijn computer en 2 laptops niet kan halen. 1 van die laptops is splinternieuw dus daar zit geen onzin op geïnstalleerd die iets zou kunnen vertragen en er is ook bijna geen verschil tussen de snelheid op mijn apparatuur.

Nu is het zo dat de monteur aangaf dat er geen upload snelheid door hem gemeten kan worden. Dit zou technisch nog niet mogelijk zijn. Ik heb dit zelf wel op echt heel veel test sites gedaan en daar komt mijn upload snelheid gemiddeld nog niet boven de 12MB/s uit ipv de 50MB/s .

Wat ik ook probeer, bekabeld, draadloos, diverse computersystemen; ik kom gewoon niet boven de gemiddeld 35MB download en 12MB upload uit. Terwijl dit 50/50 zou moeten zijn. Ik begrijp uiteraard dat dit best wel wat minder zal zijn, maar op deze manier had ik beter een brons pakket kunnen nemen, aangezien de snelheid rond dat pakket ligt.
Er is mij ook verteld dat per HD ontvanger 3 tot 6MB extra doorgevoerd zou worden dus dit kan het probleem ook niet zijn.

Daarnaast gaf de monteur aan dat het slechte tv ontvangst waarschijnlijk ligt aan beide tv ontvangers. Dit zou wel heel erg toevallig zijn. Nu krijg ik 2 vervangende HD ontvangers opgestuurd. We kunnen zelf al wel raden dat dit het probleem niet op gaat lossen. Sad

Gisteravond kon ik wederom KPN bellen omdat de monteur een andere pincode in mijn settopbox had gezet, zonder dit mee te delen. Ineens geen tv kijken meer i.v.m. een kinderslot en ik kon geen instellingen meer veranderen.
Dit kon een 3 dagen gaan duren, voordat dit verholpen kon worden. Gelukkig werd ik terug gebeld door degene die ik gesproken had en heeft hij mij weer op weg geholpen omdat hij elders een code had gevonden. Grin

Dan was ik al teleurgesteld over het feit dat we niet online kunnen gamen met de playstation3 omdat de modem firmware nog niet in orde is en daar nog een update voor moet komen.
De Harddiskontvangers zijn daarbij zo traag dat zappen gewoon niet mogelijk is.

Hiervoor had ik met telfort internet en upc digitaal geen problemen. ADSL en kabel TV .... je zou toch denken dat ik met glasvezel er alleen maar op vooruit kon gaan!?

Ik voorzie lange procedures om mijn zaken op orde te krijgen of anders alles ongedaan te laten maken. Lekker weer.... Angry
Gewijzigd door Sarge op 19 februari 2011, 16:26
 
Codemeister
Bedankt voor het plaatsen van je ervaring. Vervelend voor je dat je snelheid niet gehaald wordt, je hebt naast het glasvezelkastje ook een Thomson TG789vn (modem) hangen?
 
Sarge
Ja die heb ik er inderdaad bij hangen. Mooi apparaat om te zien maar teveel beperkingen.
 
Emperos
Helemaal mee eens dat de service echt super slecht is. Als ze erbij hadden gemeld dat online gamen op de ps3 niet mogelijk is of (nog) niet en porten open maken voor zover ik weet ook nog niet mogelijk is (port 80 en 8080) dan had ik het pakket (gold) helemaal niet genomen en was ik gewoon bij UPC gebleven, was al 3 dagen bezig om de porten open te maken voor mijn server, na wat googlen kwam ik er dus achter dat er meer problemen waren en inderdaad ook port forward nog niet mogelijk is.

Hadden ze wel even mogen melden VOORDAT ik het pakket kocht.
 
Sarge
Wat ook irritant te noemen is:

Als je een mail wil sturen via het formulier kun je maar 1500 tekens invoeren. Hoe krijg je gefrustreerde klanten...

Geen reactie ook verder op mijn verzoek voor contact. Ik wacht het nog een paar dagen af en dan ga ik maar een brief schrijven, je weet wel zoals vroeger, in een evelop met een postzegel. Grin
 
Sarge
Ik heb ondertussen een mail retour gekregen waarbij ik mijn complete verhaal heb kunnen doen.

Ik moet u afwachten op de 2 nieuwe STB om daarna te kijken of de snelheid beter is. Zo niet moet ik wederom bellen om te kijken of ze een monteur moeten sturen.

We komen ze mij tegemoet met de eerst betaalde monteur kosten. Dat is dan wel weer netjes.


Vooralsnog blijf ik bij mijn eerste standpunt: Service is niets mis mee, product echter nog steeds niet naar wens. Ik hou jullie op de hoogte.
 
Sarge
Zoals gezegd zou ik jullie op de hoogte houden.

Ik heb ondertussen 2x nieuwe STB en uiteraard is het nog steeds hetzelfde.

Ik heb wederom een mail gestuurd naar KPN en werd zaterdag netjes gebeld.

Ik kreeg het verhaal dat ze bij te langzaam internet niet in actie komen totdat je meer dan 25% verlies hebt. Dat gaat natuurlijk helemaal nergens over. Er werd mij ook verteld dat je door het internet protocol e.d. zomaar een 20% verlies kunt hebben en dat het normaal is. Dit ging er bij mij natuurlijk niet in. Ik vind een verlies van rond de 5% normaal. Dit is namelijk het voordeel van glasvezel. Meer verlies is niet nodig. (ik praat niet over verlies van wifi tegenover bedraad.

Ik meet nu een constante downloadsnelheid zodra ik met Usenet bezig ben. Dan heb ik tenminste geen langzame browsers etc die ertussen zitten. Ook deze is zeker minimaal 15% tot 20% te laag. De upload snelheid is echt nog veel te traag.

Nu gaat er weer een monteur langskomen om de lijn door te meten en in de wijkcentrale te kijken. We zullen zien wat dat oplevert.

Wederom ben ik wel redelijk tot goed geholpen door de medewerker aan de telefoon. Dit ondanks dat je de standaard afwimpel verhalen krijgt te horen, maar ik denk dat dit een protocol is die doorlopen wordt en geen onwil van de medewerker.

Nu moet ik nog van die 2 andere HD STB's af zien te komen, want ik heb genoeg zooi in huis. Geen inleverinstructie etc ontvangen.
Pluk een roos... pluk de dag... misschien dat je van KPN dan ooit nog een keer op de playstation mag... Wink
 
Sarge
Vandaag is de monteur langs geweest. Toevallig dezelfde als de vorige keer. Hij heeft ook geconstateerd dat er met de HD TV en de snelheid nog niets verbeterd was.

Na snelheidsmetingen is de modem en het aansluitkastje in de meterkast vervangen. Dit gaf ook geen verbetering. Als laatste is er nog een meting gedaan in de wijkcentrale. Deze meting gaf exact hetzelfde resultaat aan, dus het probleem ligt niet aan mijn kant en ook niet tussen mij en de wijkcentrale.
Het wordt dus nu extern verder uitgezocht.

Prima monteur tot zover. We wachten verder af.

Misschien dat de mods dit topic willen verplaatsen naar:
Storing met KPN Glasvezel

In het begin niet goed gekeken waar ik deze neer heb gezet.
Pluk een roos... pluk de dag... misschien dat je van KPN dan ooit nog een keer op de playstation mag... Wink
 
Sarge
Wederom ben ik gbeld voor een afspraak. Er komt weer een monteur langs.

Ik heb gemeld dat er al iemand is geweest en dat het probleem buiten mijn "zone" ligt. Degene die de afspraak maakte kon me er verder weinig over vertellen.
Ik neem nu voor de 4e keer een halve dag vrij. Ik hoop dat hij niet hetzelfde komt doen als de vorige 2 bezoekjes. Dan gaat er iets niet helemaal prettig lopen tussen KPN en mij.

We gaan van het beste uit, dus misschien komt hij wel speciaal naar het HD ontvanst kijken.
Pluk een roos... pluk de dag... misschien dat je van KPN dan ooit nog een keer op de playstation mag... Wink
 
Sarge
Zoals belooft een vervolg op de problemen.

Afgelopen vrijdag is er wederom een monteur geweest. Deze monteur (aardige en behulpzame man) wist niets van de vorige monteurs. Hij deed exact hetzelfde als de vorige monteurs en dat is meten van downloadsnelheden op hun eigen laptop vanaf speedtest.net en kpn test servers. Alles is hier thuis al een keer vervangen, dus dat kon hij niet meer doen.

Hij is ook naar de wijkcentrale geweest. Daar is nog wel voor de zekerheid iets vervangen.

Hoe dan ook. Ik heb niet getekend en het gaat dus weer terug naar de technische dienst. Zoals voorspelt heb ik dus inderdaad voor de 4e keer voor niets een halve dag vrij genomen.
Gezien mijn frustratie op een hoog niveau is aanbeland heb ik nog maar even gewacht om contact op te nemen met KPN aangezien dit de communicatie niet ten goede zal komen Smile

Wel is er nu wederom een melding gemaakt van de slechte beeldkwaliteit van zowel HD als niet HD kanalen. Ik hoop dat hier nu iets mee gedaan gaat worden.

....... we sturen deze week weer een mail en dan wachten we "rustig" af....
Pluk een roos... pluk de dag... misschien dat je van KPN dan ooit nog een keer op de playstation mag... Wink
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '122 dagen KPN glasvezel 122 dagen problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
(WAARSCHUWING) Denk 2 x na voordat je kiest voor glasvezel van KPN KPN Glasvezel diensten : 4 19 dec 2019
Ervaringen glasvezel internet & TV KPN Algemeen : 2 22 nov 2017
Over van KPN Glasvezel (met eigen router/switch) naar ADSL KPN met eigen modem/router : 2 08 mrt 2017
Experiabiox V10 lan connectie problemen internet verbinding Routers : 11 02 jan 2017
Experiabox V10 KPN Glasvezel en RT-N66U Eigen netwerk : 4 12 okt 2016
Advertentie