obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
Review/omschrijving/ervaringen ExperiaBox ARV7519 (arcadyan ARV7519)
Moses 35i
Zodra ik morgen thuis ben, zal ik dat even controleren. Remote Management hebben ze er ook uitgesloopt....

[edit]
Ben net weer thuis. Heb even via http://www.utorrent.com/testport getest en bij mij is hij gewoon open en aanspreekbaar.
Hier nog even hoe ik het in de Portmapping heb ingesteld:


No.    LAN IP    Protocol Type    LAN Port    Public Port
3   192.168.2.205   TCP&UDP           29155   29155

uPnP staat uit.

Uiteraard je eigen poort voor jezelf aanpassen. Of dezelde als ik gebruiken. Kijk maar even.

De meldingen welke jij in je logfile van het modem krijgt, heb ik er niet in staan.

Heb je hier iets aan?
[/edit]
Gewijzigd door Moses 35i op 27 december 2010, 22:23
 
Moses 35i

Quote

JoepW schreef:
Ja, ik heb bij 'Start', keuze 'LAN' de PC's / PS3 een vast IP nummer gekoppeld aan hun MAC-adres gegeven. En bij de PS3 heb ik dit zelfs ook in de PS3 (identiek natuurlijk) ingesteld.
Verder niks veranderd.


Dat had ik inmiddels ook zelf al gedaan voor de zekerheid en de DHCP range op standaard (1-253) gezet (zoals KPN ze standaard erin gebakken heeft). Heb jij nog iets aan je DCHP range gedaan? Waarschijnlijk niet?
Gewijzigd door Moses 35i op 27 december 2010, 22:23
 
JoepW
Nee ik heb de DHCP range niet gewijzigd
 
davevdrh
@Moses 35i: Tsja komt bij mij eigenlijk op hetzelfde neer.

Ik ga nog wel ff met wat poorten frotten en wellicht mijn vaste IP aanpassen... als het me lukt hoor je van me.
Bedankt voor het meedenken en je hulp in ieder geval!
davevdrh voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
davevdrh
Hoi Moses 35i, is jouw IP-adres (192.168.2.205) buiten de range van DHCP?
Heb jij in de router DHCP aan staan of werk je puur met vaste Ip's (Static DHCP)?
 
Moses 35i
Ik had eerst een DHCP range van 192.168.2.100-192.168.2.199 met alle machines een vast IP adres in de range 192.168.2.200-192.168.2.253

Nu heb ik een DHCP range van 192.168.2.1-192.168.2.253 met alle machines een vast IP adres in de range 192.168.2.200-192.168.2.253

In het tweede geval van alle machines met vast IP adres het mac-adress geregistreerd (werkte met de 1e optie niet)

In beide gevallen werkt uTorrent probleemloos zowel up als down.

DHCP in het modem niet uitgeschakeld (kan ook niet helaas) en de lokale DHCP service gestopt. Anders kreeg ik vreemde resultaten. DNS is extern op 208.67.222.222 en 208.67.220.220 van OpenDNS op alle locale machines vast ingesteld.
De DNS van de Arcadyan en de Thomson zijn imho brak en traag (meestal ISP probleem, net als bij UPC/Caiway en Ziggo).

De draadloze apparaten (in mijn geval een mobieltje van Nokia X00-16) krijgt middels DHCP een IP adress toegekend. De Laptop heeft wel een vast IP adres (met MAC registratie). Wireless is van de Arcadyan zelf. Geen problemen tot nu toe.

Ik kan ingeval van nood altijd mijn eigen DNS aanzetten die weer zijn gegevens haalt van de root-servers als hij het lokaal niet kan vinden. Ik ben nog aan het kijken of ik tegelijkertijd ook gebruik kan maken van alternatieve rootservers buiten de USA

[edit]
Voor ik het vergeet. Bovenstaande werkt zowel hier thuis (Arcadyan) als bij een kennis van mij waar ik het op dezelfde manier heb gedaan (TG789vn) (behalve het MAC adress van de vaste IP adressen te registreren). Ook daar draait uTorrent prbleemloos.
[/edit]
Gewijzigd door Moses 35i op 30 december 2010, 23:40
 
davevdrh
hmmm ga ik ook proberen in het nieuwe jaar.

Gelukkig nieuw jaar en bedankt!
 
davevdrh
Nou daar gaan we dan...
Vast IP-adres in Static DHCP gezet
De DNS-sen die je aangaf in mijn IP4
Port-forwarding in zowel Port-mapping als Speciale Applicatie geprobeerd.
uTorrent bleef rood (luisterpoort niet open)

Dus...

Windows firewall uit
Windows defender uit
Comodo Internet security erop
eMule ter vergelijk maar eens aangeslingerd
En he... poorten van eMule geven wel netjes aan dat ze open zijn terwijl eMule actief is.
Ook Comodo Firewall geeft netwerkverkeer zowel in als uit aan voor eMule
uTorrent... wel uit maar niets in (terwijl ik wel download)...

Dus... uTorrent eraf gegooid en BitComet geïnstalleerd.
Tadaa... geeft netjes aan dat de poort open is.
En ook Comodo ziet uit en ingaand verkeer van BitComet.

Probleem lijkt dus bij uTorrent gezeten te hebben (in ieder geval op mijn PC met Vista64)...
 
JoepW
Laat de KPN dit maar niet lezen...... Dan hebben ze nog meer argumenten om ons niet te helpen met portforwarding Wink
 
Moses 35i
Zou een domme zet zet. Kost hen alleen maar klanten... en een heleboel slechte reclame.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Review/omschrijving/ervaringen ExperiaBox ARV7519 (arcadyan ARV7519)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Tijdgebonden toegang configuren bij ExperiaBox V10 en UTP/RJ45 bekabeling (niet-draadloos) Algemeen : 7 06 mrt 2021
Port forwarding experiabox v10 Routers : 4 28 feb 2019
Experiabox V10 en V10a Hardware instellingen : 4 23 jan 2019
ARV7519 ombouwen naar WiFi-repeater Routers : 23 13 jun 2018
Ervaringen glasvezel internet & TV KPN Algemeen : 2 22 nov 2017
Advertentie