obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » Opleveringsproblemen
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Onderwerp afdrukken
Opstartperikelen? Audio out of Sync en te lage bandbreedte
KCi
Mijn KPN draad komt het huis binnen en ik heb het kastje inmiddels een aantal maal opnieuw aangesloten (ook aderpaar omgedraaid). Als dan de Experiabox met 2 verschillende RJ11 kabels dezelfde waarde geven dan mag ik er toch vanuit gaan dat het geen interne bekabeling is? Of is er nog iets anders wat ik kan proberen?

Overigens haalde ik bij Online ongeveer 14,5Mb van de 20Mb.

Vanmorgen (27-09) was mijn banbreedte weer lager en de sn marge iets hoger, schijnbaar reset iets(DLM) mij modem om 1:30 's nachts; zie bijgevoegde screendump.
KCi voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door KCi op 27 september 2010, 09:02
 
Codemeister
Als je ook 14,5 Mbit haalt/haalde bij Online dan kun je concluderen dat dat echt de maximaal haalbare bandbreedte is op jouw adres. De SN-marge is dan aan de lage kant, maar ik werk op dit moment ook met een marge van 4,0 en deze blijft stabiel (geen uitval).

Ik denk dat het prima is zo, echter zul je met HD geen positieve effecten zien: daar is simpelweg de capaciteit te laag voor. Mocht je echt met HD verder willen dan moet je overwegen over te stappen naar een kabelprovider.
 
KCi
Ik zou dat toch vreemd vinden. Ik neem 16MB Internet en begrijp dat daar op basis van afstand e.d. een stuk vanaf gaat. Zoals ik het nu begrijp heb ik er HDTV bijgenomen en betekent dit dat het uitsignaal bij KPN wel wordt bijgesteld, maar dat ik hier aan de ontvangkant niets van merk. Ik houd maar dan 6mbps download over als ik HDTV aan hebt staan.

Dat zou dan betekenen dat ik net zo goed 8mbps internet + HDTV kan nemen en dan ongeveer dezelfde bandbreedte houd als nu, want 8mb + 12 MB voor 2 hd streams is ook 20mb en dan houdt ik ook +/- 14 over.

Zie ik dit goed?

NB Ik zie trouwens net op de KPN site dat ze aangeven dat HD zenders niet opgenomen kunnen worden. Vanuit dat perspectief zou je dus verwachten dat er maar 1x 6mbps boven op de 16mb komt. Zijn het nu 1 of 2 streams die je ontvangt?
Gewijzigd door KCi op 27 september 2010, 19:10
 
Codemeister
Je krijgt bij het Extra-pakket (tot) 16 Mbit. Bestel je daarbij het HD-pakket, dan zul je dus minder snelheid overhouden. Er komt dus géén snelheid boven op de maximale bandbreedte die je haalt, afhankelijk van je pakket.

Dat is ook direct de reden dat ik het vreemd vind dat je met het Extra-pakket de HD-zenders kon ontvangen, gezien daar absoluut meer capaciteit voor nodig is.
 
KCi
Bij 8mB is HD ook te bestellen. Nu dat ze maar 1 stream beschikbaar stellen is dat dus ook genoeg.
Probeer maar een op postcode 1506HK
Gewijzigd door KCi op 27 september 2010, 20:53
 
Codemeister
Als je er van uit gaat dat je ook gewoon zult internetten (terwijl een HD-zender op staat) dan hou je vrijwel geen snelheid over.
 
KCi
6,5mbps ;-) op Speednet
 
Codemeister
Dat bedoel ik.
 
KCi
Wel grappig dat er wel iets gebeurt; zie de wijzigende waarden....
KCi voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
KCi
Als iki nu werkelijk 14,5MB binnen krijg van de 16 (er is dus schijnbaar geen overhead voor hdTV) is het dan voor mij dan toch niet zinvol over te stappen nar een 40Mb abo?
Even liniair gerekend, houdt ik dan het dubbele over van nu.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Opstartperikelen? Audio out of Sync en te lage bandbreedte', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
CAM-module en audio installatie Tips en Truuks voor Digitenne en IPTV : 3 25 jul 2013
Schrikbarend lage snelheid Snelheid : 4 02 aug 2012
Te weinig bandbreedte Algemeen : 1 06 sep 2011
te lage snelheid Snelheid : 1 15 jul 2011
Lage snelheid en zeer onstabiele lijn Snelheid : 5 03 jul 2011
Advertentie