obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » KPN Internet Storing
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Downstream en Upstream gehalveerd?
laschoonmade
Tot voor kort haalde ik effectief 6 MB down (op een abonnement van 8 Mb) maar dat is nu nog maar
4Mb

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 516 / 4.095

KPN adviseerde kabels te kontroleren /vervangen en israpunt kontakten schoon te maken.
Ook heeft KPN mijn router terug gezet/reset naar basis waarden maar tot dusver geen resultaat en is alles nog steeds op de helft.

Ik heb de indruk dat er een groot probleem bij KPN is.
 
kpntester

Quote

laschoonmade schreef:
Tot voor kort haalde ik effectief 6 MB down (op een abonnement van 8 Mb) maar dat is nu nog maar
4Mb

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 516 / 4.095

KPN adviseerde kabels te kontroleren /vervangen en israpunt kontakten schoon te maken.
Ook heeft KPN mijn router terug gezet/reset naar basis waarden maar tot dusver geen resultaat en is alles nog steeds op de helft.

Ik heb de indruk dat er een groot probleem bij KPN is.

Aha! Nog een slachtoffer. KPN is te lui om hun telefonieinfrastructuur te verbeteren.
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 256 / 2.048 bij mij op de oude ADSL lijn.
Gewijzigd door kpntester op 15 oktober 2010, 19:18
 
LG1
ja bij mij dus oko
paar weken geleden ineens verbinding weg
ging hij van adsl2plus anar adsl2 en van 8mb naar 4mb. down en 1 naar 0,5mb up.
speedtest had ik eerste bijna de volle 8mb en tja nu dus nog maar 4.
erg vreemd
een te strek inestelde DLM warschijnlijk om problemen met VDSL2 te takkelen of...
 
kpntester

Quote

LG1 schreef:
ja bij mij dus oko
paar weken geleden ineens verbinding weg
ging hij van adsl2plus anar adsl2 en van 8mb naar 4mb. down en 1 naar 0,5mb up.
speedtest had ik eerste bijna de volle 8mb en tja nu dus nog maar 4.
erg vreemd
een te strek inestelde DLM warschijnlijk om problemen met VDSL2 te takkelen of...

Overspraak! Vraag maar eens aan een monteur hoe telefoonkabels onder de grond liggen naar de centrales. KPN is te lui om de DSLAM's (die apparaatjes aan de andere kant van de lijn) dichterbij de huizen te plaatsen. Vandaar zijn er zo veel brakke DSL lijntjes deze dagen.
 
LG1
nou ja te lui.. dan moeten ze galsvezel van de wijkcentrale naar elke wijk-straat kast gaan brengen
dat heeft athome 10 jaargeleden gedaan maar knp niet..
dus zo simpel lijkt me dat nietr

ik had eerste gewoon 8mb adsl2plus en dat werkte zonder problemen
dus waarom nu niet...
omdat kpn veranderingen aan brengt op hun netwerk tbv vdsl2 of...
 
kpntester

Quote

LG1 schreef:
nou ja te lui.. dan moeten ze galsvezel van de wijkcentrale naar elke wijk-straat kast gaan brengen
dat heeft athome 10 jaargeleden gedaan maar knp niet..
dus zo simpel lijkt me dat nietr

ik had eerste gewoon 8mb adsl2plus en dat werkte zonder problemen
dus waarom nu niet...
omdat kpn veranderingen aan brengt op hun netwerk tbv vdsl2 of...

Jep, bij ons heeft Ziggo inderdaad een leuk vezeltje aan de straat (heb de monteur er mee zien knutselen). Sterker nog, onlangs is de vezel doorgetrokken tot aan de wijkverdelers (die kleinere kastjes) als onderdeel van een netwerkupgrade.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Downstream en Upstream gehalveerd?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Upstream speed ADSL factor 10 te laag KPN Internet Storing : 1 26 jul 2012
snelheid gehalveerd Snelheid : 1 12 okt 2011
Snelheid gehalveerd Algemeen : 9 30 aug 2011
Upstream snelheid i.c.m. TG789vn Snelheid : 2 13 dec 2010
Snelheid opeens voor de helft gehalveerd Snelheid : 16 03 dec 2010
Advertentie