obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Wireless problemen nieuwe Experia box
RvS_009

Quote

boekbros schreef:
iedereen zit op kanaal 1 zowat! Ik kies voor 7 of 8 en die doen het prima (Windows7)


Oke, maar daar ligt hem het probleem niet, het probleem is dat de verbinging met de laptop alleen werkt via WEP (terwijl bij de vorige modem het wel mooi via WPA werkte), en bij wpa wel verbindiung maakt, maar geen connectie met internet, en dat wil ik graag opgelost hebben. Maar het ziet er nu naar uit dat er geen andere oplossing is dan WEP gebruiken.
 
The Mask
Als je Laptop geen WPA ondersteund, zal je nooit een internet verbinden krijgen. Ik vermoed dat je Laptop alleen WEP ondersteund.
 
RvS_009

Quote

The Mask schreef:
Als je Laptop geen WPA ondersteund, zal je nooit een internet verbinden krijgen. Ik vermoed dat je Laptop alleen WEP ondersteund.


laptop ondersteunt het wel, want bij de oude experia box werkte het perfect, maar bij de nieuwe ging het fout.
 
RvS_009
Iemand nog een suggestie, /idee?
 
KPNwebcare3
Hallo,

Zal bij deze niet weer gebeuren. Is aangepast.
www.kpn.com/webcare
 
arjenatse
Ik heb hetzelfde probleem.
Wegens een defect in mijn Siemans Experia box is deze vervangen door een Thomson TG789vn. Met de Siemens box geen problemen met draadloos Internet en beveiligings mode op WPA. Met deze Thomson op WPA krijg ik geen verbinding. Als ik de beveiligings mode op WPA2 zet, dan krijg ik wel en verbonden status maar alleen lokaal en dus geen internet.

Zet ik de beveiligings mode op WEP dan werkt de draadloze verbinding wel weer.
Als operating systeem gebruik ik Windows Vista SP 2.

Dit lijkt me een probleem van deze Experia box.

KPN doe iets !
 
drpcr

Quote


Goedemiddag,

Als advies kan ik meegeven om de beveiliging gewoon op WEP te laten staan om de verbinding werkend te houden. Wat betreft de beveiliging kunt u deze nog verder aanscherpen door uw SSID (netwerknaam) aan te passen naar een persoonlijke SSID, hetzelfde geldt ook voor uw sleutel. Daarnaast kunt u ervoor kiezen om de broadcast van uw ssid uit te zetten zodat uw netwerk niet zichtbaar is. Op deze manier is er dus ook niet de mogelijkheid om automatisch verbinding te maken door derden.

Bovenstaande maatregelen zijn te nemen door het te wijzigen in het modeminterface. Uitleg hierover kunt u vinden op de hulppagina via de eerdergenoemde link.
Met vriendelijke groet,

Nick


Pardon ?!!! Is dit een serieus advies van KPN? Bij deze kun je klanten niet meer verantwoordelijk houden bij misbruik van hun verbinding. WEP is in milliseconden gekraakt en hoewel het niet uitzenden van het SID zeker tot de aanbevelingen behoort, houdt dat "derden" nog geen milliseconde tegen om niet op je netwerk te komen.

WPA2 is de enige manier om mensen van je netwerk af te houden...

Maar gebruik vooral WEP... Meer accespunten voor mij als ik even geen verbinding heb...
 
RvS_009

Quote

drpcr schreef:

Quote


Goedemiddag,

Als advies kan ik meegeven om de beveiliging gewoon op WEP te laten staan om de verbinding werkend te houden. Wat betreft de beveiliging kunt u deze nog verder aanscherpen door uw SSID (netwerknaam) aan te passen naar een persoonlijke SSID, hetzelfde geldt ook voor uw sleutel. Daarnaast kunt u ervoor kiezen om de broadcast van uw ssid uit te zetten zodat uw netwerk niet zichtbaar is. Op deze manier is er dus ook niet de mogelijkheid om automatisch verbinding te maken door derden.

Bovenstaande maatregelen zijn te nemen door het te wijzigen in het modeminterface. Uitleg hierover kunt u vinden op de hulppagina via de eerdergenoemde link.
Met vriendelijke groet,

Nick


Pardon ?!!! Is dit een serieus advies van KPN? Bij deze kun je klanten niet meer verantwoordelijk houden bij misbruik van hun verbinding. WEP is in milliseconden gekraakt en hoewel het niet uitzenden van het SID zeker tot de aanbevelingen behoort, houdt dat "derden" nog geen milliseconde tegen om niet op je netwerk te komen.

WPA2 is de enige manier om mensen van je netwerk af te houden...

Maar gebruik vooral WEP... Meer accespunten voor mij als ik even geen verbinding heb...


Er blijkt helaas geen oplossing voor dit probleem, ik hoop echt dat KPN hier wat aan kan gaan doen middels een softwareupdate, want ik heb het ook liever niet, maar zal nu wel moeten.
 
KPNwebcare3

Quote

RvS_009 schreef:

Quote

drpcr schreef:

Quote


Goedemiddag,

Als advies kan ik meegeven om de beveiliging gewoon op WEP te laten staan om de verbinding werkend te houden. Wat betreft de beveiliging kunt u deze nog verder aanscherpen door uw SSID (netwerknaam) aan te passen naar een persoonlijke SSID, hetzelfde geldt ook voor uw sleutel. Daarnaast kunt u ervoor kiezen om de broadcast van uw ssid uit te zetten zodat uw netwerk niet zichtbaar is. Op deze manier is er dus ook niet de mogelijkheid om automatisch verbinding te maken door derden.

Bovenstaande maatregelen zijn te nemen door het te wijzigen in het modeminterface. Uitleg hierover kunt u vinden op de hulppagina via de eerdergenoemde link.
Met vriendelijke groet,

Nick


Pardon ?!!! Is dit een serieus advies van KPN? Bij deze kun je klanten niet meer verantwoordelijk houden bij misbruik van hun verbinding. WEP is in milliseconden gekraakt en hoewel het niet uitzenden van het SID zeker tot de aanbevelingen behoort, houdt dat "derden" nog geen milliseconde tegen om niet op je netwerk te komen.

WPA2 is de enige manier om mensen van je netwerk af te houden...

Maar gebruik vooral WEP... Meer accespunten voor mij als ik even geen verbinding heb...


Er blijkt helaas geen oplossing voor dit probleem, ik hoop echt dat KPN hier wat aan kan gaan doen middels een softwareupdate, want ik heb het ook liever niet, maar zal nu wel moeten.


Als overige apparatuur wel werken via de WPA connectie, dan kunnen we iig uitsluiten dat het aan het modem ligt. Een evt. softwareupdate heeft geen zin.

Wat geeft de laptop precies aan nadat er verbinding is gemaakt via WPA?
www.kpn.com/webcare
 
Ams_001
Beste Kpnwebcare3,
Hier een nieuw geval erbij, dakzij deze forum, heb ik de WPA in Wep omgezet en hij doet het, maar dit lijkt mij geen oplossing voor dit probleem, ik durf nu geen gevoelig zaken te doen met mijn laptop, window 7, tot gisteren werkte mijn laptop met WPA , Speedtouch modem, deze is defect en heb nu een Thomson TG789vn, dus het ligt zeker aan de modem.
De laptop geeft aan dat hij geen verbinding kan maken.
Graag een oplossing hiervoor, de nieuwe modem moet verbetering bieden en geen achteruitgang.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wireless problemen nieuwe Experia box', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Experia box reset naar oude instelling Hardware instellingen : 13 10 okt 2021
Nefit Easy icm KPN Experia box V9 Frequently Asked Questions : 9 05 nov 2020
Experia V10 main netwerk wifi probleem WiFi : 2 30 sep 2019
Port forwarding experia v10 Helpdesk : 13 20 apr 2019
omschakelen Experia V9 naar V10 Eigen netwerk : 6 16 dec 2018
Advertentie