obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » Snelheid
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Snelheid opeens voor de helft gehalveerd
Vossie94
Iemand nog problemen met KPN internetsnelheid? Hier wel, nog net zo als ik in bovenstaande berichten heb beschreven.
Vraag me af wat KPN hieraan gaat doen. Anders stuur ik wel even een mailtje naar KPN.
 
jaws72
Hallo,

Helaas hier ook problemen, sinds een maand overgestapt op 16mb/2mb abbo maar hoogst gehaalde snelheden zijn de laatste week als volgt:

KPN test: Wireless
Resultaat download snelheid.


Uw gemeten snelheid bedraagt: 7.19 Mbps


Meten snelheid internet aansluiting KPN Wired
Resultaat download snelheid.


Uw gemeten snelheid bedraagt: 7.22 Mbps


Ook werd mij verteld dat mijn modem (TG789VN) op 8Mbit ingetraind is.
Ik las elders dat dat niet persee een belemmering hoeft te zijn, klopt dat?

Vandaag was het nog erger niet meer dan respektiefelijk 6.5 Mbit en 5.3 Mbit down gehaald met een speedtest.

Ik heb al voor tweede maal ticket aan laten maken bij KPN maar voorlopig nog geen succes.
Eerste keer hebben ze een line manager er voor een week opgezet maar helaas zonder resultaat.
Iemand nog tips??

Mvg,

Jaws72
 
rkvdh
Hier ook het zelfde probleem. 16 mbs abonnement en is maximaal 8mbs te halen tot nog toe.
Ga KPN hierover aanspreken en kijken wat ze gaan doen.

Het zal wel een brief naar Kassa en consumentenbond worden.

Mvg,
RkvdhSad
 
rkvdh
Ik heb zowel een experia box als een sitecom WL-348 en allebij geven ze dezelfde gegevens weer.

Snelheid:

Upstream: 773 kbps
Downstream: 8000 kbps

Attenuation:

upstream: 15 db
downstream: 42 db

Ik heb een internet extra abonnement van 16 mb en werk niet draadloos.
Het probleem heb ik ongeveer 2 maanden.

mvg
RKVDH

P.S. bedankt voor je reactie!

Wink
 
Sapje
Moment dat je onder de 8 komt bij inet extra kan je beste help desk bellen.. Die meten dat en word er wss wel naar gekeken..
Niet draadloos is over het algemeen weten hoe het ingesteld moet worden eventueel over zetten naar een WEP beveiliging zou moeten helpen.. Channel wijzigen wil ook wonderen doen.

Even een sidenote.. DLM is een systeem wat de snelheid in het eerste geval zo hoog mogelijk zet.. Merkt dit systeem dat er te veel packet loss is zakt deze omdat te compenseren hoe lager het word hoe stabieler die wordt.. Dus op naar die 1 mb ^^
 
rkvdh
Heb contact gehad met de helpdesk en technische dienst van KPN. Ging allemaal prima! Snelheid was niet verhoogt na mijn abonnements wijziging en doordat ik een modem wissel had uitgevoerd en diverse malen de boel had gereset was ook de snelheid van de 8 mbps gedaald. Het systeem zoek dan naar de meest stabiele verbinding. Dus het verhaal hierboven klopt. Het duurt ongeveer 2 tot 4 weken, dat de snelheid wordt opgevoerd, al naar gelang het packet loss dat in die tijd optreed.

Ik ben de jongens en meisjes van KPN dank verschuldigd voor de goede uitleg en de directe actie.
Ik heb zelf enige jaren rondgelopen in de diverse KPN centrales als it-er en weet wat je af en toe over je heen krijgt.

Cool
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid opeens voor de helft gehalveerd', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
V12 modem en nordVPN Snelheid Snelheid : 3 22 apr 2023
(WAARSCHUWING) Denk 2 x na voordat je kiest voor glasvezel van KPN KPN Glasvezel diensten : 4 19 dec 2019
Snelheid op PC Snelheid : 8 15 mei 2019
Snelheid plotseling te laag KPN Internet Storing : 7 18 jan 2018
Internet opeens trager KPN Internet Storing : 5 04 jan 2018
Advertentie