Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
Snelheidsverhoging april?
|
|
xxxxx |
Geplaatst op 11 August 2010, 17:57
|
Activiteit Berichten: 26 Lid sinds: 08 May 2010 |
Bovenstaande resultaat was met mijn adsl tijdens de DLM problemen...onder met de nieuwe vdsl verbinding |
|
|
rbhgb |
Geplaatst op 12 August 2010, 09:33
|
Activiteit » Ens Berichten: 58 Lid sinds: 17 May 2010 |
@ Knol Onzin berichten worden verwijderd! Daarvoor kan je in andere fora onderdelen terecht! , da`s mooi, maar ik heb nog geen antwoord op m`n melding gekregen. Lees ff mee........ @ Knol, zoals ik al meerdere keren heb gemeld zijn de problemen ontstaan nadat DLM er kwam, na ongeveer 7 monteurs over huis gehad te hebben, was de conclusie, (zeer slechte buiten kabel) Er is van alles gedaan om het te verbeteren, Lijn meting in de centrale alles nagekeken, en wat verbeterd kon worden, verbeteren. Nieuw modem, jup twee zelf, alles wat gedaan is, ook een reset van DLM, en ja toen was alles even,met name even iets beter, met name de upload, helaas heeft maar 3 dagen geduurd, toen stortte alles weer in. Wat jij opperde om een voor een ticket voor ADSL2+ te gaan, dat is al maanden geleden aangevraagd, toen ik de eerste keer niks meer hoorde, maar ff bellen met de vraag of er al iets bekent was?, noppe ze wisten van niks. Nogmaals een ticket laten maken, nauw mooi niet, toen ik namelijk weer om een ADSL2 verbinding vroeg, was het antwoord DAAR BEGINNEN WE NIET AAN, WEET U WEL WAT DAT KOST, slik Ben hier nu al maanden mee bezig, geen stap verder, ik wou dat het nu eens goed opgelost wordt, maar vrees het ergste, we wonen namelijk in een afgelegen gebied, met een zeer oude centrale, en met zeer slechte buiten kabels, tja 2010 en ik kan niet eens leuk internetten, dus blijf ik er bij, moedeloos word je er van, wel betalen maar een internet verbinding van waar een ander gezond mens hard bij weg zou lopen. Al met al triest............................................................................................. BTW de centrale staat in Ens. M`n waardes vanochtend, moest weer ff schrikken....... DSL-verbinding Koppelingsinformatie Actief: 0 dagen, 15:46:27 DSL-type: ITU-T G.992.1 Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 512 / 2 304 Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [GB/MB]: 526 / 168 Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 11,9 / 16,9 Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 27,0 / 49,0 SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 19,0 / 5,2 Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / 2D2D2D2D Frameverlies (lokaal/extern): 88 / - Signaalverlies (lokaal/extern): 18 / - Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / - Verbindingsverlies (extern): - Foutseconden (lokaal/extern): 613 / - FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 216.241 / 0 CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 5 / - HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0 Het is net een jojo, zo draai ik met 2464 twee dagen erna 2300 dan weer 2440 en ga zo maar door, kan daar nou echt niks aan gedaan worden, of speeld hier weer het beroemde geld effect. Van de week had ik zelfs een waarde gezien van SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 20,0 / 1,2 Daarbij komt ook nog eens dat onze verbinding eigenlijk er nooit uitlegt Gewijzigd door rbhgb op 12 August 2010, 09:40 |
|
|
KaPteiN |
Geplaatst op 12 August 2010, 11:14
|
Superbeheerder » In the cloud » 3e wolk » Alles-in-1 Instap » ExperiaBox V10 H369A » Asus RT-AC87U » Digitenne » Cisco Berichten: 484 Lid sinds: 15 Apr 2007 |
KPN medewerkers zijn actief onder de naam KPN Webcare.
|
|
|
rbhgb |
Geplaatst op 12 August 2010, 15:51
|
Quote Knol schreef: @ rbhgb, excuus, ik had je bericht niet gezien!, sorry daarvoor! Dat KPN zegt dat een ADSL2(+) verbinding een vermogen kost, valt denk ik wel wat mee. Het hangt er ook net vanaf wie je aan de lijn hebt Aan je afstand te zien zit je op ongeveer 5km van de centrale vandaan, echter heb je wel te maken met een verrotte kabel, waardoor het zou kunnen zijn dat je wat dichterbij woont. Wat Kaptein ook al zegt, even contact openemen met iemand van Webcare! Die kunnen je zeker wel helpen hoe nu verder! @Knol, ik zal m`n best doen, doe ik trouwens altijd. |
|
|
TokkieTokkie |
Geplaatst op 12 August 2010, 17:01
|
Activiteit Berichten: 288 Lid sinds: 22 Mar 2010 |
@rbhgb Heb je een PSTN of ISDN lijn waarop je DSL zit? |
|
|
rbhgb |
Geplaatst op 12 August 2010, 23:45
|
Quote @TokkieTokkie ISDN VERSUS PSTN Op het huidige digitale telefonienetwerk wordt tegenwoordig gebruik gemaakt van twee verschillende verbindingen, namelijk digitaal volgens de ISDN-standaard maar ook analoog. Er kan dus nog steeds een analoge aansluiting worden aangevraagd, deze aansluiting is ‘gewoon’ een type aansluiting op hetzelfde digitale netwerk. Eigenschappen en verschillen worden hier uitgelegd. AANDACHTSPUNTEN: 1. Wat is PSTN? 2. Wat is ISDN? 3. Wat zijn de verschillen tussen PSTN en ISDN? PSTN PSTN (Public Switched Telephone Network) is niets anders dan de engelse benaming van het analoge telefoonnetwerk; de aansluiting die bij de meeste particulieren nog gebruikt wordt (anno: 2002). Er wordt wel over een ISDN-netwerk en een analoog netwerk gesproken maar dat is niet juist. Het is maar één netwerk en dat is digitaal. Alleen de verbinding tussen de telefooncentrale en de klant is bij ISDN ook digitaal en bij PSTN analoog. ISDN Een ISDN2 lijn beschikt over drie communicatie kanalen over een fysieke verbinding. Vergelijk het maar met de kabel TV aansluiting thuis, dat is ook één kabel met wel 30-kanalen voor TV zenders. Bij ISDN zijn er twee communicatiekanalen (B-kanalen) en één besturingskanaal (D-kanaal). Deze kanalen worden over een bestaande kabel met twee aders verbonden met de openbare ISDN centrale. Per B-kanaal heeft de gebruiker 64.000 bits/sec (64 kbits) ter beschikking, dus 64.000 enen en nullen per seconde. Het besturingskanaal is 16 kbits/sec groot. Over dit kanaal gaan o.a. de signalen om de telefooncentrale te besturen, zoals de kiesinformatie (telefoonnummer e.d.). Verschillen tussen PSTN en ISDN Bij het PSTN is er maar één telecommunicatiekanaal en ook maar één telefoonnummer om dit communicatiekanaal te bereiken. Op het moment dat er iemand op deze lijn aan het bellen is, krijgt een eventuele tweede oproeper dus een bezettoon. Slechts als men een abonnement op WisselGesprek neemt, kan men tijdens dit gesprek een tweede oproep ontvangen. Tijdens het schakelen tussen deze twee inkomende gesprekken, komt er telkens een van de twee in de wachtstand te staan. Er is dus eigenlijk nog steeds één gesprek actief verbonden met de telefoon. Als men via een analoge verbinding aan datacommunicatie wil doen is een modem nodig voor het omzetten van de digitale PC informatie naar de analoge signalen die via de telefoonlijn te transporteren zijn. De transmissiesnelheid is dan beperkt tot 56.000 bits per seconde, afhankelijk van de voorzieningen in het modem. Als aanduiding komt u veel vaker 33k6 of 56k tegen. Doordat ISDN twee communicatiekanalen heeft kunnen er ook twee gesprekken (of andere vormen van communicatie) onafhankelijk van elkaar worden opgezet, gebruikt en verbroken. Dat opzetten en verbreken gebeurd door instructies te sturen over het derde kanaal (D-kanaal). Het is ook mogelijk om meerdere ‘telefoonnummers’ op een ISDN-verbinding aan te vragen, 1 tot maximaal 8 nummers. Deze nummers hebben dus geen relatie met het aantal communicatiekanalen, daarvan zijn er immers 2 niet 8! Je moet het dan ook zien als een nummer of eigenlijk adres (woon en verblijfplaats) dat gegeven wordt aan de apparatuur die je wilt plaatsen op de ISDN verbinding. Datacommunicatie kan zonder tussenkomst van modems rechtstreeks op de B-kanalen plaatsvinden. Datacommunicatie (zoals Internet) zijn immers al enen en nullen er dat is ISDN ook! Ik gok dus op PSTN Laat ik het zo zeggen, hoe moet ik dat weten, en wat zou het uit kunnen maken voor ons............... |
|
|
Maus |
Geplaatst op 13 August 2010, 10:54
|
Activiteit Berichten: 31 Lid sinds: 22 Apr 2010 |
Het is zo ver! DSL-verbinding Koppelingsinformatie Actief: 0 dagen, 0:08:41 DSL-type: ITU-T G.993.2 Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 3 418 / 33 023 Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [GB/GB]: 209 / 209 Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 429496726,7 / 14,6 Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 0,6 / 1,4 SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 18,8 / 9,1 Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / 2D2D2D2D Frameverlies (lokaal/extern): 0 / - Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / - Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / - Verbindingsverlies (extern): - Foutseconden (lokaal/extern): 0 / - FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0 CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / - HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0 check trouwens het uitgangsvermogen Gewijzigd door Maus op 13 August 2010, 10:55 |
|
|
Razor-Blade |
Geplaatst op 13 August 2010, 13:50
|
Activiteit Berichten: 14 Lid sinds: 19 Apr 2010 |
@Maus, Het uitgangsvermogen geeft bij VDSL2 een vertekend beeld, een gigantische waarde (waar je niet zoveel aan hebt). Nette intrain waarde van je modem, of heb je een 40 Mbit abo? dan zit je wellicht iets te ver van de centrale. ik zit op dit moment op 4089 Up en 42015 down met een Uitgangs vermogen van 429496724,7 / 14,6 Helaas een 16 mbit abo, waar ik 14 mbit haal(Haast maximaal, 1 MB voor Voip en wat overhead) Dus die waarden vertellen niet zoveel. |
|
|
Maus |
Geplaatst op 13 August 2010, 17:00
|
Activiteit Berichten: 31 Lid sinds: 22 Apr 2010 |
40mbit idd. Maar ik zit iets van 800mtr van de centrale. Wacht de DLM wel af, zie het bij m'n schoonouders ook veel schommelen (die staat nu op 36000/4100) |
|
|
xxxxx |
Geplaatst op 14 August 2010, 06:13
|
Activiteit Berichten: 26 Lid sinds: 08 May 2010 |
Quote Knol schreef: Nette waardes! Thx...ik denk dat KPN nu bezig is met DLM finetuning, ik zie net dat vannacht de verbinding verbroken is en heb nu een download van 3.0MB/sec volgens de bbned test. Upload helaas iets moeten inleveren: Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 2 092 / 26 602 Ik zit op 1800 meter van de centrale, veel sneller zal misschien niet kunnen hier? |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheidsverhoging april?', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
KPN komt in april met landelijk WIFI-netwerk | WiFi | : 1 | 16 Jan 2014 |
Brief snelheidsverhoging en rare waarden speedtouch 546 modem | Snelheid | : 4 | 19 Oct 2011 |
Vanaf 4 april Kindernet i.p.v. TMF | Programma aanbod | : 6 | 08 May 2011 |
Nog steeds geen snelheidsverhoging | Snelheid | : 3 | 04 Jul 2010 |
KPN: Wijzigingen per 1 april 2010 | Helpdesk | : 81 | 16 Jun 2010 |
Advertentie