obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld hier alles in relatie tot diensten van KPN, zoals televisie, telefonie, video on demand, etc.
 Onderwerp afdrukken
Switch configuratie vraag!
Rattenplan
Thomson TG789 VN glasvezelmodem

Ik heb gisteren een switch gekocht van Sitecom (LN-118). Via een kenns heb ik deze geprobeerd aan te sluiten. Diverse handmatige instellingen gedaan zoals: Vast ip, DNS, subnet enzo. Via Vista krijg ik de informatie dat er wel "lokaal" en "internet" toegang moet zijn. Echter als je Internet Explorer opent, komt er vervolgens niets... Wie kan mij verder helpen?
Gewijzigd door Rattenplan op 20 mei 2010, 07:23
 
Rattenplan
Nee de switch LN-118 is geen router maar toch echt een switch. Momenteel werkt het dus even niet, de subnetten van de switch en van de draadloze adaptor zijn ook niet hetzelfde. Misschien eens proberen of ik "al het andere" op het netwerk opnieuw heb geconfigueerd heb of het dan wel werkt. Weet je wat nu het leukst is? ik heb op de zolder al een router liggen een DC-202 van Sitecom en die heeft de DHCP uit, en die werkt wel gewoon zoals het zou moeten. Dat is juist het vreemde. Ik heb inmiddels ook een nadere router gekocht N-150 van Sitecom kijken of het wel werkt dan...
 
Rattenplan
Eureka! ik ben eruit! , Inderdaad de router die ik al eerder had aangeschaft (dc202) zat op poort 1, toen in de switch aansloot op poort 1 en vervolgens de twee routers daarop inprikte, ging de internet verbinding als vanzelf werken, de routers beiden weer een internadres, en binnen no time toch echt weer verbinding! Bedankt voor je tip!

Hoe wist je van poort 1 ? is dit ergens beschreven? want alle andere poorten dat werkt niet, dat is nu wel duidelijk naar voren gekomen!
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Switch configuratie vraag!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Over van KPN Glasvezel (met eigen router/switch) naar ADSL KPN met eigen modem/router : 2 08 mrt 2017
Erg technische vraag IPTV MultiPVC / MultiVLAN Algemeen : 21 15 feb 2016
Experia Box V10 ZTE h369A internal voip configuratie Routers : 4 25 jul 2015
switch plaatsen v9 probleem firmware KPN met eigen modem/router : 11 06 jun 2015
Dongel kpn buitenland vraag KPN Mobiel Internet : 1 12 mei 2015
Advertentie