obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
klacht: fout voorgelicht door kpn-servicedesk
erikk
Mijn ouders zaten met internet/bellen nog bij Het Net en twijfelden om te gaan overstappen naar Ziggo of Online, dus ben ik eens gaan bellen met KPN wat ze voor hen konden betekenen. Ze kwamen vervolgens met een aanbod: IPB Extra voor een kortingsbedrag. De snelheid zou eerst tot 8Mbps zijn, maar na de verhoging in april/mei zou dat tot 16Mbps worden. Aangezien ik twijfelde of de centrale waarop ze zitten uberhaupt wel ADSL2 (>8Mbps) aanbiedt, vroeg ik of die verhoging naar 16Mbps ook voor mijn ouders zou gelden. Ja, die zou voor iedereen gelden. Nu begrijp ik wel dat de 16Mbps een maximum is en dat afstand naar de centrale/kwaliteit van de kabels etc een rol speelt, maar m'n ouders wonen vrij dichtbij de centrale en meer dan 8Mbps moest er met ADSL2+ wel inzitten schatte ik zo in.

Nu lees ik in een pdf op http://www.kpnwholesale.com/templates/dispatcher.asp?page_id=1936 echter dat het een CGB3-centrale betreft, waarop dus géén ADSL2 mogelijk is (er zijn overigens 649 van dit soort oude centrales!). Mijn ouders zullen dus gewoon op 8Mbps blijven zitten. De 16Mbps is dus een leuke lokker geweest, maar zal niet waargemaakt worden. Ze hebben een 789-modem gekregen en halen overigens precies 8Mbps, dus het modem of de afstand tot de centrale is niet het probleem. Het is puur de apparatuur van KPN in de centrale die geen hogere snelheid toelaat.

Klacht: servicedesk belooft maximaal 16Mbps, terwijl eigenlijk al bekend was dat er maximaal 8Mbps gehaald kon gaan worden, hoe kort de afstand tot de centrale ook is en hoe goed de bekabeling ook is, het maakt niet uit, het blijft 8Mbps. Dit vind ik geen goede manier van zaken doen. Wat blijkt? Als ik op kpn.com de postcodecheck doe, zegt hij zelfs dat het Extra-abonnement niet eens beschikbaar is voor m'n ouders en wordt 'Basis' aangeraden. En toch hebben ze Extra gekregen. Gelukkig wel voor een kortingsbedrag, maar het blijft vreemd vind ik. Aan het eind van het nieuwe jaarcontract maar weer eens goed gaan rondkijken I guess...

PS: met deze centrale wordt iptv dus ook nooit mogelijk... is er echt niemand die weet of CGB3-centrales ooit nog eens een upgrade gaan krijgen?
Gewijzigd door sambaman op 19 mei 2010, 22:43
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'klacht: fout voorgelicht door kpn-servicedesk', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
SMS-berichten komen ten onrechte niet als tekstbericht door Eigen telefoon netwerk : 1 30 aug 2016
klacht indienen Algemeen : 2 16 mei 2015
Lijn leeg maken door KPN KPN Glasvezel diensten : 14 20 jun 2014
Xbox Live Fout: xxxx-xxxx-xx8x-xxxx-8007-274C KPN Handleidingen : 1 15 jun 2014
UTP kabel fout bij levering Experiabox 8 en 9 KPN Nieuws : 1 21 apr 2014
Advertentie