obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Thomson TG789vn - NAT Poorten- Playstation 3/XBOX360 live (DEMOvideo)
andre345678
EXTRA INFO

NAT Op Playstations 3

Sony vertaalt drie stadiums van NAT: type 1, 2 of 3. Type 3 maakt verbinden onmogelijk, type 1 zorgt voor vlekkeloos online gaming. Type 2 zit er tussenin, en varieert in het beperken van online mogelijkheden. Bijvoorbeeld dat voice niet werkt, of voice wel maar het connecten naar servers niet, etc.

NAT Op XBOX360

Microsoft vertaalt ook drie stadiums van NAT: Open, Moderate of Strict. Strict maakt verbinden onmogelijk, Open zorgt voor vlekkeloos online gaming. Moderate zit er tussenin, en varieert in het beperken van online mogelijkheden. Bijvoorbeeld dat voice niet werkt, of voice wel maar het connecten naar servers niet, etc
UPnP:Universal Plug and Play
sommige apparaten werken beter met de router als UPnP aan is.
ROUTER:
Een router is een speciaal toestel (of software) die een verbinding tussen twee of meer netwerken legt. Routers doen niets anders dan bestanden die van A naar B moeten, verder te leiden. Een software router wordt ook wel eens gateway genoemd.
IP Adres:
een IP: (afkorting: Internet Protocol) adres is een adres dat bij netwerken wordt gebruikt om een apparaat (bijvoorbeeld een computer of een printer) uniek te identificeren. Een IP-adres kan worden voorgesteld als bijvoorbeeld 210.143.23.87; vier delen die telkens gescheiden worden door een punt.
STATISCH:
Deze term geeft aan dat iets vastgesteld is, en niet veranderd.
DHCP: automatisch zoeken IP adres vanaf isp
NAT-type Engelse afkorting: Network Adress Translation -> Geeft de toegankelijkheid aan van je game console

PORTFORWARDING: (poorten openen/forwarden)
Je hebt hierboven gelezen wat een router doet; pakketjes in bits en bytes doorgeven. Om ervoor te zorgen dat je niet alle zooi binnenkrijgt, is dit standaard afgeschermd. Je kan gecontroleerd informatie toestaan door een specifieke poort open te zetten. Dit gaat via protocollen gevormd door cijfers. Wanneer je hiermee bezig gaat, noemt men dat portforwarding.
PORT(poort):
Een "port" kan je zien als een soort luikje wat gedefineerd wordt met cijfers. Door het activeren open je het "luikje", waardoor de bits en bytes van Playstation Network of xbox LIVE je console kunnen bereiken.

Bron:gtagames.nl
Gewijzigd door andre345678 op 06 juni 2010, 01:24
 
zeilbood
Ik kan mijn NAT type 3 niet veranderen in 2, wat ik ook doe. Wachten op de update dan maar..
 
andre345678
Hackwar zei me net ook hetzelfde.
hij had ook al van alles geprobeerd met UPnP
Hij zegt dat het probleem zit in het niet kunnen opzetten van een DMZ
en dat je daarom geen NAT instellingen kunt wijzigen.

ik heb dat ook gelezen op de power unlimited site ,de beheerder jeroen had het daar ook al over .
het is dus inderdaad wachten op de update in juli.
Gewijzigd door andre345678 op 20 mei 2010, 17:55
 
hackwar
Nog even voor de duidelijkheid. Ik heb geen extra router. Ik heb het getest door de PS3 direct te koppelen aan de experiabox. Alle netwerk settings in mijn PS3 zijn default: geen proxy, DHCP, wired connection, etc.... Daarmee werkte het dus niet, we moeten echt wachten.

Misschien overbodig, maar hierbij een verklaring van de gebruikte termen zodat iedereen weet wat het betekent:

DMZ: http://nl.wikipedia.org/wiki/Demilita...formatica)
DHCP: http://nl.wikipedia.org/wiki/Dynamic_...n_Protocol
NAT: http://nl.wikipedia.org/wiki/Network_...ranslation
 
Jeboon
PS3 Nat niet van 3 naar 2 te krijgen op de tg789vn met vdsl

Die oude Siemens EB had een DMZ alleen kon je daar maar 1 ip inzetten. Ik had er toen met adsl2+ het ip van een 2e router in gezet en dat deed het redelijk goed.

Een DMZ lijkt me met meer dan 1 apparaat niet de ideale oplossing maar beter dan niks.

Ik hoop op een update met iig een DMZ ,goedwerkende upnp en portforwarding.
Beter is ook nog een manier om de firewall en inbraakdetectie wat terug te schroeven want die staan wel erg enthousiast ingesteld.
 
sirparel
Ik heb uiteraard net als iedereen hier, hetzelfde probleem, ook alles geprobeerd maar geen resultaat. Die update waar iedereen het over heeft, ss dat ook via dat kastje te doen? Staat wel zo'n update knop op.. of gaat dit vanzelf, wanneer KPN zich geroepen voelt dit te fixen?
 
hackwar
De update van de firmware op je modem/router wordt op afstand door KPN gedaan. Wanneer, weet je nooit.
Gewijzigd door hackwar op 21 mei 2010, 19:47
 
andre345678
NAT poorten van Universal plug and play framework ( UPnP )
UPnP01 TCP start 2869 end 2869
UPnP02 UDP start 1900 end 1900
Gewijzigd door andre345678 op 06 juni 2010, 01:19
 
Danish_S
Hallo iedereen,

Mijn probleem is niet anders dan van jullie, ook ik ben erachter gekomen dat ik moet wachten op een JULI update waarvan ik denk dat t later komt.

Kort vraagje, zou een andere nieuwe router het probleem oplossen?
mijn setting isdat 1kabel naar boven gaat, naar een switch, de switch deelt t naar 3 pc's en naar mn PS3, zou ik de switch kunnen vervangen door een andere router? ik liep naar de media markt, en daar zag ik ze niet al te duur....

Gr.
 
andre345678
Het probleem zit in je modem ,Niet in je switch .
dus de switch veranderen in een router gaat niet werken .

alleen een andere modem zonder ingebouwde router met firewall gaat werken
of een modem met DMZ in het menu ,zodat je 1 IP adres kan uitsluiten voor de firewall.
of een 100% werkende UPnP.
met een goedwerkende UPnP zou de modem met UPnP aan ,automatisch de netwerknaam
moeten zien van je aangesloten apparaten .
dat doet hij goed met me pc . maar met mijn xbox niet.
daarom opent de modem de poorten ,pas wanneer ik de naam opgeef van me xbox in de modem.
bij apparaten

je kan een andere modem vragen, de oudere types zonder itv doen het prima .
daarin hebben ze nog niet met de software geknoeid .
maarja nog ff wachten en je weet ook meteen of die update gaat werken.
duurt niet zo lang meer.
Gewijzigd door andre345678 op 21 juni 2010, 09:57
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Thomson TG789vn - NAT Poorten- Playstation 3/XBOX360 live (DEMOvideo)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Kwaliteit Live Sport on Demand KPN Glasvezel diensten : 1 23 apr 2017
Poorten 22,80 en 443 staan open Eigen netwerk : 9 26 jan 2016
Poorten sluiten ipv openen Hardware instellingen : 2 24 nov 2015
Open Poorten KPN Glasvezel Routers : 4 06 nov 2015
Welke poorten open zetten voor ICS100 KlikaanKlikuit Algemeen : 3 21 sep 2015
Advertentie