obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » Snelheid
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Snelheid 4mbit maar haal slechts 160kB
adsl00
De snelheid is sinds kort 4mbit op mijn internetplusbellen (goedkoopste). Hij traint in op 4096/288 maar als ik download (verschillende 100mb test bestanden geprobeerd) blijft hij rond de 160kB\s. 1.5Mbit ofzo dus.

Heb het op 2 computers getest dus daar ligt het niet aan. Het de experia box ook al naar fabrieksinstellingen gereset maar dat hielp niks.

Iemand een idee?
 
Maus
Bekabels / wifi? Wat voor ontvanger? Welk kanaal staat je wifi op? Probeer die anders handmatig naar bijv kanaal 11 te zetten.
 
adsl00
Bekabeld en wifi geprobeerd.
 
luukabc
Dit wil ik even volgen, ik heb exact hetzelfde probleem. Ik dacht (en denk) dat het bij mij lag aan de bekabeling vanaf het ISRA punt naar de Experiabox. Deze was bij mij 4 - 5 meter, dit heb ik nu ingekort en sindsdien is mijn intrainsnelheid ook 291 / 4.099 (voorheen xxx / 1.600) De daadwerkelijke downloadsnelheid is echter nog steeds 160KB/s, ik neem aan (en hoop) dat dit binnenkort meer wordt.
Gewijzigd door luukabc op 22 mei 2010, 10:38
 
luukabc
Ik had/heb geen HetNet abbo, altijd KPN Internet + bellen gehad. Nog niks veranderd, maar ik wacht de maand mei af. Met de snelheidsverhoging hoop ik dat het probleem opgelost wordt.
 
adsl00
Pas geleden contact gehad met KPN. Het klopt wel en heeft idd te maken met het oude hetnet abonnement. Blijkbaar heeft de te hoge snelheid te maken ivm bandbreedte voor Internetplusbellen, maar dat lijkt me stug omdat dat eerst niet was. Ze weten het zelf ook niet allemaal en doen er een beetje vaag over, de 2e medewerker kon me pas dit antwoord geven na wat uitzoekwerk.

Hopen dat het wordt geupgrade binnenkort want 1,5mbit is triest anno 2010.
 
Codemeister
Zoals al eerder geplaatst: waarschijnlijk traint je modem in op een oud profiel. Hierdoor haal je niet meer dan de genoemde snelheid terwijl je in principe een hogere snelheid zou moeten kunnen halen.

Als je daarnaast echt op enkele tientallen meters van de centrale zit, zou je de volledige snelheid gegarandeerd moeten halen.
 
Codemeister
Helaas vallen de verdere instellingen qua profiel van intrainen buiten ons bereik (tenzij je heel diep in de instellingen wilt gaan zoeken en configureren) en dus zul je KPN hiervoor moeten contacteren.

Wil je nog wel even de resultaten van deze pagina neerzetten: http://192.168.2.254/cgi/b/dsl/dt/?be...&l0=2&l1=0, dan kunnen we daar misschien nog wat uithalen.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid 4mbit maar haal slechts 160kB', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
V12 modem en nordVPN Snelheid Snelheid : 3 22 apr 2023
Snelheid op PC Snelheid : 8 15 mei 2019
Nieuwe app KPN ITV blijft maar laden. KPN Glasvezel diensten : 7 28 apr 2018
Snelheid plotseling te laag KPN Internet Storing : 7 18 jan 2018
Snelheid internet Snelheid : 3 20 aug 2017
Advertentie