obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » Snelheid
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
snelheid gehalveerd
hhogendoorn
Sinds een week of 2 a 3 is onze snelheid gehalveerd, we hadden sinds de laatste verhoging een paar maanden geleden 8Mb/s maar nu is dat weer gezakt naar 4 Mb.
De postcode is 3247DA Dirksland, ben ik de enige in deze omgeving of zijn er meerdere met deze klacht?
Groet , Hans
 
willemxx
Mijn snelheid is ook ineens gedaald van 8 naar 6Mb. Helmond wijk Rijpelberg. Ik hoop niet dat ik straks een verdubbeling van die 6 krijg. Ik zit binnen 1 km van de centrale Helmond Rijpelberg en zou de maximale snelheid moeten halen. Dus 8 is dan 16 en geen 12.

Heeft iemand anders ook een snelheids verlaging gemerkt?

Gr

Willem
 
jourib
Mijn internet is ook uit het niets lager geworden... ik heb 3 maanden geleden mijn abbo verhoogd naar premium en ging toen van 8 naar 11mb wat ook niet zo denderend was maar goed ik wacht de snelheidsverhoging af...

en sinds afgelopen woensdag is mijn internet snelheid verlaagd naar 7.9 mb (wat dus nog lager is dan mijn snelheid voordat ik een verhoging aan vroeg)Frown

Dus KPN leg gaarne uit!! postcode is 3645 AR
 
sandermulder
Hier in Hilversum is het geen spat beter .

Downloade voor 1 april met 1,5 Mb en met de tv aan Met 1 Mb .

Ik kom nu niet hoger dan 180 KB met en zonder tv aan , leuk zo'n 20 Mb abbo.

Internetten is bijna niet meer te doen

Moet echt snel beter worden anders is het DAAAAAGGGG KPN
 
VriezeNet

Quote

Knol schreef:
Wacht gewoon even af na eind mei, Zijn er dan nog problemen, dan kan je bij KPN aan de bel trekken. Het komt bijna altijd weer goed!

Nee het komt niet vanzelf goed, ze weten zelf niet eens wat er aan de hand is, dit probleem steekt in heel Nederland de kop op, lijn is perfect, aansluitingen zijn goed...kortom monteurs weten het ook niet meer...probleem wordt dus NIET vanzelf opgelost!!! Sad
 
desafiadore
En helaas ook hier in Zutphen (7203CS) in ongeveer 1 week tijd is de snelheid gehalveerd
van 8000/950 (up/down) naar 6500/800, toen enkele dagen geleden naar 5013/600 en sinds
gisteravond 4000/512 ! (en ja mijn singal to noise ratio e.d. zijn prima, iets van 12db uit mijn hoofd)

Ook als ik een ISO bestand download klapt de ppp verbinding eruit en heb ik ongeveeer
20 seconden geen internet. Dit getest met de KPN (TG787) modem en ook met enkele
andere modems. (snelheid dus 4000/512 en bij downloaden van een bestand klapt
de ppp verbinding eruit)

Vreemd genoeg gaat internetten wel goed, maar b.v. youtube filmpjes kijken weer niet.
(of andere filmpjes o.a. soutphark movies en apple trailers)
Lijkt als de volledige bandbreedte wordt gehaalddat de ppp verbinding even weg is.
(doet de DLM dat? dat hoort in ieder geval niet)

Zeer irritant en bij de helpdesk is het niet bekend en wordt ik met een kluitje in het riet
gestuurd dat het aan mijn bekabeling ligt etc. (maar die heb ik uiteraard al vervangen,
wat niet hielp) Zelfs vanmiddag beweerde men dat als ik nu 4mbit internet heb dat het nooit
hoger kan zijn geweest! (terwijl ik 1 jaar lang altijd 8mbit down/1mbit up heb gehad zonder problemen)
En het is toch bekend, ik lees hier en op andere fora precies dezelfde problemen!

Ik kijk het nog even aan, anders DAG KPN ! (ik heb een ex-HETNET verbinding en mag dus nog per maand
opzeggen... maar ja dan? een andere provider biedt internet waarschijnlijk via kpn/zelfde 'lijn' aan en
dan schiet ik er nog niets mee op als het probleem dan blijft..... (om over mijn contract maar te zwijgen,
1e jaar 5 euro korting gehad en na 1 jaar ipv 5 euro meer betalen ineens zomaar 10 euro meer betalen !!
en wederom kom ik geen stap verder bij de helpdesk)

Wat een gedoe en jammer dat iemand bij de helpdesk 'er niet doorheen prikt' en even iets verder kijkt
of er b.v. meer meldingen zijn of i.g. 2e lijns inschakeld... Wie weet leest een webcare medewerker dit
en kan men mij nog helpen..(?)

Zo.... dat moest ik even kwijt....
Gewijzigd door desafiadore op 04 mei 2010, 20:16
 
VriezeNet

Quote

desafiadore schreef:
En helaas ook hier in Zutphen (7203CS) in ongeveer 1 week tijd is de snelheid gehalveerd
van 8000/950 (up/down) naar 6500/800, toen enkele dagen geleden naar 5013/600 en sinds
gisteravond 4000/512 ! (en ja mijn singal to noise ratio e.d. zijn prima, iets van 12db uit mijn hoofd)

Ook als ik een ISO bestand download klapt de ppp verbinding eruit en heb ik ongeveeer
20 seconden geen internet. Dit getest met de KPN (TG787) modem en ook met enkele
andere modems. (snelheid dus 4000/512 en bij downloaden van een bestand klapt
de ppp verbinding eruit)

Vreemd genoeg gaat internetten wel goed, maar b.v. youtube filmpjes kijken weer niet.
(of andere filmpjes o.a. soutphark movies en apple trailers)
Lijkt als de volledige bandbreedte wordt gehaalddat de ppp verbinding even weg is.
(doet de DLM dat? dat hoort in ieder geval niet)

Zeer irritant en bij de helpdesk is het niet bekend en wordt ik met een kluitje in het riet
gestuurd dat het aan mijn bekabeling ligt etc. (maar die heb ik uiteraard al vervangen,
wat niet hielp) Zelfs vanmiddag beweerde men dat als ik nu 4mbit internet heb dat het nooit
hoger kan zijn geweest! (terwijl ik 1 jaar lang altijd 8mbit down/1mbit up heb gehad zonder problemen)
En het is toch bekend, ik lees hier en op andere fora precies dezelfde problemen!

Ik kijk het nog even aan, anders DAG KPN ! (ik heb een ex-HETNET verbinding en mag dus nog per maand
opzeggen... maar ja dan? een andere provider biedt internet waarschijnlijk via kpn/zelfde 'lijn' aan en
dan schiet ik er nog niets mee op als het probleem dan blijft..... (om over mijn contract maar te zwijgen,
1e jaar 5 euro korting gehad en na 1 jaar ipv 5 euro meer betalen ineens zomaar 10 euro meer betalen !!
en wederom kom ik geen stap verder bij de helpdesk)

Wat een gedoe en jammer dat iemand bij de helpdesk 'er niet doorheen prikt' en even iets verder kijkt
of er b.v. meer meldingen zijn of i.g. 2e lijns inschakeld... Wie weet leest een webcare medewerker dit
en kan men mij nog helpen..(?)

Zo.... dat moest ik even kwijt....


Geloof mij, probleem is weldegelijk bij hun bekend, maar ze zitten zelf ook met de handen in het haar.
Klachten komen uit heel het land binnen, en het worden er steeds meer.

Ik krijg hier donderdagmorgen een monteur in huis, ben benieuwd wat hij of zij ervan gaat maken, probleem zit hem niet hier, maar net zoals bij al die anderen, in de vernieuwde wijze van lijnbeheer (DLM) van hun zelf, maar voordat ze daar bij KPN achter zijn...!!!
Gewijzigd door VriezeNet op 04 mei 2010, 20:28
 
sambal
Ook hier sinds 2 dagen een halvering van de bandbreedte.
Vandaag de helpdesk gebeld, en na lang praten over kabellengte, virusscanners. firewalls en andere niet-ter-zake-doende dingen, kwamen ze erachter dat de lokale wijkcentrale de snelheid gehalveerd had omdat 'de lijn niet stabiel' zou zijn geweest. Maar binnen 2 weken zou het weer normaal moeten zijn.
Wel vreemd, ik heb deze snelheid al zo'n 2 jaar, altijd stabiel geweest. Daarbij, een melding van hun zijde hierover zou wel zo netjes zijn geweest.
We zullen zien hoe het er over 2 weken bij staat. De helpdesk vertelde ook nog dat ik straks recht zou hebben op een schadeloosstelling.Wink Ik heb liever mijn bandbreedte terug.
Verder niets dan lof over KPN, ben nu zo 4 á 5 jaar bij ze en de weinige problemen waren altijd gauw opgelost. De mensen van de helpdesk zijn niet altijd even deskundig, maar wel vriendelijk en altijd bereid te helpen. Laats bv. het modem stuk, 1 dag na melding daarvan al een nieuwe binnen. Dat is nou Service met een grote S.
 
desafiadore

Quote

meijde schreef:
wat mij opviel was dat ik toen ik ondekte dat mijn snelheid was veranderd ook mijn modem instelingen weer gerest waren . want mijn portforwarding die ik ingesteld has was weer weg . en ook stond mijn firewal weer aan die had ik juist uitgezet . ik hoop dat KPN hier mee leest en het gaat ondezoeken wat er aan de hand is .


Ja dat is echt een ramp, je gebruikt vrijwel 100% zeker het door KPN geleverde modem. Zodra er een firmware of andere update komt, 'drukt'
KPN deze in de modem en staat deze weer op de 'fabrieksinstelling'. Hooguit irritant, vandaar dat ik mijn eigen modem gebruik, maar als je
internet + bellen (+ evt. TV) gebruikt zit je aan deze modem vast. (omdat KPN de VC en VOIP instellingen niet vrijgeeft)

Waarschijnlijk ben je net op een ander profiel overgezet of is de modem op afstand ge-reset zodat deze de 'nieuwe' snelheid 'oppakt'.

Ik baal er ondertussen wel van, net bij het kijken van een youtube video weer verbinding weg en modem traint nu in op 3mbit down/0,5mbit up, terwijl
dit vorige week nog netjes 8mbit down/1mbit up was.....ik wacht nog even af tot eind deze maand, indien geen verbetering ga ik met mijn handje zwaaien
'vaarwel kpn' ...
 
sambal
Weggaan bij KPN is alleen een oplossing als je naar kabel overstapt, daar alle(?) andere toch gebruikt maken van het netwerk van KPN, en er dus alleen maar nóg een radartje tussenkomt. KPN heeft feitelijk het ADSL monopolie.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'snelheid gehalveerd', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
V12 modem en nordVPN Snelheid Snelheid : 3 22 apr 2023
Snelheid op PC Snelheid : 8 15 mei 2019
Snelheid plotseling te laag KPN Internet Storing : 7 18 jan 2018
Snelheid internet Snelheid : 3 20 aug 2017
Wat is de maximale snelheid op 4G internet? KPN Buitengebied Snelheid : 1 04 mei 2017
Advertentie