obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Interactieve TV is digitale televisie met interactieve mogelijkheden. ITV heeft een uitgebreid aanbod van tv- en radiozenders, films en informatiediensten. ITV heeft haarscherp beeld en perfect geluid.
 Onderwerp afdrukken
Motorola 1960 en DVD-recorder
Bosman
De harddisk op de Motorola 1960 werkt prima, maar wat ik mis is het overzetten
naar een DVD of USB-stick. Daarom overweeg ik om een DVD-recorder aan te schaffen.
Aansluiten kan wel, volgens de Motorola handleiding.
Maar dan:
Wat is er dan mogelijk? Ik heb al een poosje gegoogled maar niet echt antwoord kunnen vinden:

1: Kan ik überhaupt de opgenomen programma's van de Motorola overzetten naar de DVD-recorder?
2: Zo ja, met behulp van welke kabel? HDMI of scart?
3: Wat is dan het beste aansluitschema? Motorola/DVD-recorder?
4: Wanneer het voorgaande allemaal niet kan: is het dan wel mogelijk dat een DVD-recorder
rechtstreeks van de Motorola programma's opneemt?
Of kun je dan niet meer naar een ander kanaal kijken terwijl hij opneemt?
 
DMDude
Als je een dvd/hd-recorder aansluit op de motorola, kun je alleen dat opnemen, wat de Motorola op dat moment laat zien.
Dus als je de Motorola op Ned 1 zet om vervolgens met je hd-recorder op te nemen en halverwege besluit je om op je Motorola je profielen te wijzigen, dan heb je pech, want dan staat op je hd-recorder alles wat je bij de profielwijzigingen hebt gedaan. Je hebt dus al je afstandsbedieningsacties opgenomen. Althans, zo was bij mij het geval.

Met andere woorden: je hd-recorder neemt alles op wat je Motorola uitzend, ook wisselingen in zenderes etc.

Ik heb dit specifiek bij de KPN-shop gevraagd en daar zei men tegen mij dat je van een hd-recorder alleen de afspeelmogelijkheid nog kunt gebruiken.

Als ik dit vantevoren had geweten, had ik glasvezel wellicht niet genomen.......want ook de hd-recorder in de Motorola is niet echt geweldig.
Gewijzigd door DMDude op 08 mei 2010, 15:06
 
andre345678
tja dat vind ik raar .

in de gebruiks aanwijzing zit een tekening hoe je de scarts moet koppelen .
kijk ff in het boekje .
mischien heb je de verkeerde uitgang gekozen.


of werkt het alleen met de hdmi uitgang ???
maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen .
Gewijzigd door andre345678 op 09 mei 2010, 12:52
 
andre345678
de harddisk recorder van de motorola neemt trouwens bestanden op in een kleiner formaat dan een standaard DVD formaat .

vandaar dat de kwaliteit minder is .
je kan beter een hdmi recorder aanschaffen en de uitzending rechtstreeks opnemen.
dan hou je de goede kwaliteit.
Gewijzigd door andre345678 op 09 mei 2010, 13:01
 
DMDude
Ik heb de hd-recorder op alle mogelijke manieren aangesloten op de Motorola en vervolgens een opname gemaakt waarbij ik op de Motorola van kanaal wisselde. Die wisseling zie je terug in de opname. De hd-recorder (in mijn geval een Sony) kan dus wel opnemen, maar alleen datgene wat de Motorola doorgeeft en dat is slechts 1 signaal.

Zeer jammer. Wij vinden dat hierdoor de gebruikersvriendelijkheid van het hele glasvezel systeem dat nu bij ons geinstalleert is, te wensen over laat.
Wij zullen gedurende het verplichte 1e jaar kijken wat ons ervaringen zijn en daarna de balans opmaken of wij wel willen verlengen.
 
andre345678
zenders wisselen tijdens opname lijkt me ook geen goed idee ,sinds de kanalen immers onthouden worden op de motorola en niet in de externe recorder.

maar dat tie ook het menu opneemt als je die bekijkt vind ik wel erg raar.
ik had vroeger een sateliet ontvanger met hdmi
en via de hdmi deed tie het menu Niet erbij opnemen
ik heb het helaas nog niet met de kpn ontvanger geprobeerd
wel natuurlijk als ik van zenders verwisselde.
je zou hdmi eens moeten proberen , de kwaliteit is zowiezo dan ook tien keer beter.

de hdmi kabel is een 10-bit signaal en is beter afgeschermd dan die oude dikke scart troep.
Gewijzigd door andre345678 op 09 mei 2010, 15:43
 
Bosman
Nu we het toch over HDMI hebben;
Is het mogelijk om de opnames van de Motorola 1960 via de HDMI-kabel naar een laptop over te zetten?
Gewijzigd door Bosman op 15 mei 2010, 08:33
 
Golden
Heb je een laptop met een HDMI-ingang? Ik vraag me sowieso af of het mogelijk is om opnameapparatuur aan te sluiten via HDMI, dit ivm de copyright protection.
 
Bosman
HDMI heeft ie wel maar of het alleen uitgang is, weet ik niet.
Gewijzigd door Bosman op 15 mei 2010, 14:29
 
trijnko
Ik weet niet of het hier thuishoort. Ik heb sinds nov/dec 2009 Interactieve tv en kan sindsdien mijn DVD-harddiskrecorder van Samsung niet meer gebruiken. Op zich neem ik gewoon op op het zwarte kastje van de KPN maar ik kan ook geen DVD's meer afspelen.Sad[yahoo][/yahoo] Komt hiervoor ooit een oplossing?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Motorola 1960 en DVD-recorder', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Reset EB V8 Motorola VIP1853 Helpdesk : 1 22 mei 2016
Motorola VIP 1963 upgrade TV-setup boxen : 2 18 jan 2015
Offline films kopieren Motorola VIP963 Hardware firmware : 3 23 dec 2014
motorola vip1960 Hardware instellingen : 1 04 nov 2014
tijd naar standby Motorola VIP 1963? Interactieve TV [IPTV] via ADSL2+ : 4 14 okt 2014
Advertentie