obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » Snelheid
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Vraag ingetrainde snelheid
PrackeR
Hallo,

Sinds vorige week is mijn modem ingetraind op: (kbit/s) up/down = 960 / 6816 (was voorheen 512/4Mb)
Ik heb het idee dat de ingetrainde down waarde aan de lage kant is voor een 8Mb lijn, hieronder de gegevens uit het modem (speedtouch 510)

Output Power (dBm) up/down = 12.0 / 17.5
Attenuation (dCool up/down = 7.0 / 12.0
Noise Margin (dCool up/down = 6.0 / 14.5
Vendor Id (local/remote) = ALCB / ALCB
Statistics
Loss of signal (local/remote) = 4 / 0
Loss of power (local/remote) = 0 / 0
Loss of framing (local/remote) = 0 / 0
Errored Seconds (local/remote) = 20 / 950
Loss of link (remote) = 4

Zit op 614m van de centrale vlgs speedtest en heb KPN basis internet. Heb ook al eens zonder splitter getest, maar geen verbetering. Kabel tussen splitter is 0,5 m twisted. Iemand een idee of dit normaal is en of bovenstaande normale gegevens zijn?

Groetjes.
 
Keipi

Quote

Knol schreef:
Ik zou je adviseren als het mogelijk is een nieuw modem aan te schaffen, met voorkeur naar een Speetouch, al hoewel de Zyxels ook prima presteren. Je modem is niet ADSL2 of ADSL2+ geschikt. Daardoor kan je niet de volledige 8mb snelheid behalen. Verder zit je niet ver van de centrale vandaan. De snr marge van 6db van de upload zit wel op het randje..

Sorry als ik het fout heb maar, Ik heb; Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.028 / 7.996. Als ingetrainde snelheid en mijn cap is nogsteeds 3mbps (Zoals het abonement voor april).
Mijn modem (Een Speedtouch 546 met laatste firmware) is ADSL2+ ready volgens de specificaties. Tevens zit ik <2KM van mijn telefoon centrale en volgens de telfort postcode check en een KPN Medemwerker zijn we dicht bij genoeg voor 16mbps.

De KPN Medewerker kwam na meerdere speedtests, en meerdere servers op de speedtest tot de conclusie na overleg dat we een nieuwe modem nodig hadden en die was dezelfde dag nog opgestuurd. (Wat me erg verbaast van KPN, eerste persoon aan de lijn wist meteen wat te doen en het pakketje was dezelfde dag nog opgestuurd! Complimenten voor KPN daarop.)
Paketje vandaag wel gemist maar na wat rondzoeken op internet en na-vragen aan meerdere IT personen die ik ken werd mij vertelt dat de cap van ons internet nog op 3mpbs staat bij het KPN abonement.
De modem en de telefoon centrale staan idd al op 8mpbs maar ons abonement laat ons nog niet deze 8mbps gebruiken.

Ik kan fout zijn, En de Speedtouch 510 is blijkbaar niet ADSL2+, dus ik ben het eens met Knol dat een nieuwe modem een goede optie is maar geldbesparen is altijd goed.
Als PrackeR erop na zou vragen bij de klantenservice zou hij waarschijnlijk een ADSL2+ modem opgestuurt krijgen (Zoals ik terwijl ik er niet eens om vroeg) en dan nog even geduld hebben tot de cap op het abonement word weg-gehaald.
 
PrackeR
Knol en Keipi bedankt voor jullie antwoorden.

Dat de snelheid nog steeds de oude snelheid is behorende bij 4MB/s is me reeds via het forum duidelijk geworden.
Wat mij verbaasde was de ingetrainde snelheid die mij laag leek. Ik heb nu voldoende informatie om iemand van KPN te woord te staan.
Ik zal deze avond eens een telefoontje naar KPN doen. Kijken of ik deze speedtouch 510 in kan ruilen voor een nieuw geschikt modem.
 
PrackeR
Oeps,

Blijkbaar iets mis gegaan met de postings.
KPN vanavond gesproken, hebben de snelheid getest en zenden mij een ander modem.
Gewijzigd door PrackeR op 07 april 2010, 19:35
 
jeebee
Ik heb na overstap van HetNet een KPN internet basis 1/8 mb abo.
In mij experia TG787 staat nu echter 64/2816 (maar dat haal ik bij lange niet: max 1,5mbps)
Uptime: 0 days, 0:25:52
DSL Type: G.992.1 annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 64 / 2.816
Data Transferred (Sent/Received) [kB/MB]: 791,00 / 5,36
Output Power (Up/Down) [dBm]: 10,5 / 19,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 31,5 / 34,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 7,0 / 6,5
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / ALCB
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 7 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 420.710
CRC Errors (Up/Down): 0 / 6.579
HEC Errors (Up/Down): 0 / 5.894


Dit lijkt me niet normaal toch?
 
jeebee
@knol
bedankt voor je reactie, die was voor mij bedoeld neem ik aan Wink

Ik ben er niet erg thuis in, maar verklaart dat ook het aantal errors?
Van 't weekend ga ik even alles na lopen, is het dan nodig een fabrieksreset te doen?
 
jeebee
Heb 't weekend alles nagekeken en na alles uitwisselen een zelf geknepen rj11 stekkertje vervangen-geeft tot nu toe:
Actief: 3 dagen, 8:25:33
DSL-type: G.992.1 annex A
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 512 / 4.096
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/MB]: 37,82 / 224,37
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 11,5 / 17,5
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 8,0 / 13,0
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 19,0 / 8,5
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / ALCB
Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Verbindingsverlies (extern): 0
Foutseconden (lokaal/extern): 0 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0

geen errors!
 
TokkieTokkie
Nu is je signaal verzwakking al aanzienelijk beter, ik zie 512/4.096 staan, dat is het meest robuuste profiel van DLM, als jou lijn langer als 30 dagen zo moeilijk heeft gedraaid dan zou ik KPN ff belen om DLM te laten flushen zodat die weer kan beginnen met regelen.

Of WebCare moet dat even doen in Annet.
Gewijzigd door TokkieTokkie op 12 augustus 2010, 17:58
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Vraag ingetrainde snelheid', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
V12 modem en nordVPN Snelheid Snelheid : 3 22 apr 2023
Snelheid op PC Snelheid : 8 15 mei 2019
Snelheid plotseling te laag KPN Internet Storing : 7 18 jan 2018
Snelheid internet Snelheid : 3 20 aug 2017
Wat is de maximale snelheid op 4G internet? KPN Buitengebied Snelheid : 1 04 mei 2017
Advertentie