obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
HD vanaf april
Giant2000
Op de site van KPN staat inmiddels:

Quote

Een betere beeldkwaliteit is de belangrijkste reden waarom veel mensen kiezen voor Interactieve TV van KPN.

Digitaal beeld kan veel compacter worden verzonden dan analoog. Daardoor kan er meer ruimte op de lijn worden gebruikt voor de kwaliteit van het beeldsignaal.

De toekomst in HD
Vanaf april 2010 zullen ook zenders aan het pakket worden toegevoegd die in HD-kwaliteit (high definition) uitzenden. Het beeld wordt dan tot vijf keer scherper dan je gewend bent met een analoge verbinding.

Je harddisk recorder is al geschikt voor de doorgifte van HD-kanalen.


Op de KPN site voor glasvezel zie ik op de volgende kanalen:

781 Nederland 1 HD
782 Nederland 2 HD
783 Nederland 3 HD
784 RTL 4 HD (per 1 mei)
785 RTL 5 HD (per 1 mei)
786 SBS 6 HD
787 RTL 7 HD (per 1 mei)
788 NET 5 HD
789 Veronica HD
10 (???) RTL 8 HD (per 1 mei)
795 Discovery Showcase HD
797 Animal Planet HD
791 één HD
792 Ketnet/Canvas HD

Welke zenders kunnen we over koper verwachten en hoe gaat dit verder met aanmelding, extra abonnementen etc.?
 
Monno
Ik heb eergisteren het HD pakket besteld. Dit is nog heel niet makkelijk. Grin

Volgens de eerste medewerker van KPN duurde het opleveren 24 uur.
Volgens de tweede medewerker van KPN duurde het 48 uur.
Volgens de derde medewerker van KPN duurde het 15 dagen!

Ik ben eens wat verder gaan vragen en gaan bellen met 2e lijns.

Wat blijkt. De oude Experiabox voldoet niet voor VDSL, wat overigens vereist is voor HD ontvangst. (40 mb) downstream. Premium pakket.
Ik krijg dus nu een nieuwe Experiabox opgestuurd die geschikt is voor VDSL. Als ik dit straks aangesloten heb dan moet het HD pakket het doen.

Koste wat belminuten maar dan heb je ook wat. Smile

Wel heel gek dat de afdeling verkoop van KPN, wel een nieuw produkt verkoopt maar totaal niet weet hoe het werkt????
 
Monno
Ow en nog iets. Je moet dus niet verder dan 2000 meter van de wijkcentrale zitten. Anders heeft het HD pakket aanvragen geen zin.
 
EAG
Ja helaas weet ik daar wat meer van.
- Je krijgt een nieuwe experia box Thomson
- Oude moet je terug sturen
- HD pakket zou het dan moten doen ECHTER
=> Kijk ook even op mijn geplaatste stuk "HD-pakket nog niet al wel factuur (EAG)
HEEL VEEL SUCCES

p.s. Ik heb het vermoeden dat ze het HD-pakket pas "aan" zetten nadat ze de oude experia box hebben ontvangen
Als een soort garantie optie voor KPN zal ik maar zeggen.
KPN klopt dit ?????
 
kpnmcb
Volgens de postcodecheck bij Interactieve TV is bij mij HD nog niet mogelijk.
Echter volgens de postcodecheck bij Premium Internet (Heeft ook VDSL2 nodig) is het wel beschikbaar op mijn adres.........
(Ik woon op kijkafstand (ca. 300 meter) van de telefooncentrale af, dus ik zou een flinke snelheid moeten kunnen halen.)

De aanschaf van een mooie LCD TV (we hebben nog een smalbeeld, beeldbuis TV) stel ik uit tot HD televisie beschikbaar komt.
Ik hoop dat KPN opschiet met de uitrol van VDSL2!

Michel
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'HD vanaf april', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ssh port 22 vanaf KPN mobiel internet KPN Mobiel Internet : 6 04 apr 2014
KPN komt in april met landelijk WIFI-netwerk WiFi : 1 16 jan 2014
Nieuwe KPN Webmail vanaf juni 2013 vernieuwd KPN Nieuws : 8 01 sep 2013
KPN past pluspakket vanaf 2 september 2013 aan Programma aanbod : 2 28 aug 2013
Vanaf 13-9 a.s. extra zenders en Red Bull On Demand voor klanten ITV KPN Tips en Truuks voor Digitenne en IPTV : 1 08 sep 2012
Advertentie