obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » Snelheid
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
is (A)DSL achterhaalt en zal kabel internet ( zolang er nog geen glasvezel overal is ) de hoogste sn
LG1
ADSL heeft max 24mbps

VDSL wat nu word gebruikt bij "fiber" internet van sommige provider ( is dus geen glasvezel maar ok ) haalt max 52mbps ( allemaal lab tests dus praktijk is anders )

dan heb je nog VDLS2 welke in theorie 200mbps zou kunnen halen maar dan is dat op 500 meter nog maar 100mbps en 50mbps bij 1km
vanaf 1,6 km zou het vergelijkbaar zijn met adsl2.

kabel internet heeft nu 120mbps ( theorie max ) en zou nog flink wat meer aan kunnen.

loopt DSL nu dus achter of zijn er nog andere vormen die in het verschiet zitten?

wanneer vervangt KPN onze ADSL modems met vdsl(2) om tegen ziggo op te kunnen want nu zijn de snelheden en abb kosten niet meer in verhouding met kabel internet bij de hogere abb.
Gewijzigd door LG1 op 28 maart 2010, 17:37
 
SirPeter
Die hoge snelheden vind ik zinloos persoonlijk. Wordt echt overschat. De enige die de hoge snelheden willen zijn de handjevol leechers.

Sinds de snelheidsverhogingen ben ik van 4 naar 8 gegaan en vindt dat snel genoeg. Ik hoef persoonlijk niets sneller, was trouwens ook al tevreden met 4Mb. Als ik iets wilde downloaden van een paar gig liet/laat ik gewoon de laptop een nachtje aanstaan.

Youtube etc kan al zonder buffering met een 2Mb lijntje.
 
LG1
het gaat ook om het aanbeiden van HD kanalen via internet.
zoals ITV etc.
wil je daarnaast nog snel internetten in een huishouden van 4 man waarbij tegenwoordig iedereen wel een pc,laptop in huis heeft word het ineens krap met een 40mbps aansluiting.

persoonlijk ben ik ook alleen gebruiker en ik merk het verschil niet eens met de verhoging nu.
van mij had het best 1.5mbps moeten zijn en dan 10 euro in de maand was ik blijer geweest eigenlijk
ik heb het hier even over de ontwikkelingen
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'is (A)DSL achterhaalt en zal kabel internet ( zolang er nog geen glasvezel overal is ) de hoogste sn', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
KPN DSL Signal Issue so no internet Opleveringsproblemen : 1 04 jun 2020
KPN DSL Signal Issue so no internet Helpdesk : 1 04 jun 2020
(WAARSCHUWING) Denk 2 x na voordat je kiest voor glasvezel van KPN KPN Glasvezel diensten : 4 19 dec 2019
Heel erg traag internet..... KPN Internet Storing : 2 09 apr 2019
UTP kabel aansluiten op RJE inbouw doos Eigen netwerk : 7 16 dec 2018
Advertentie