obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier al je vragen over de Hardware firmware.
 Onderwerp afdrukken
Siemens Gigaset SX551 van een nieuwe firmware te voorzien Hacked alles instelbaar
Razor-Blade
Hmm de Default Route op je Siemens zal van 0.0.0.0 naar WAN port gaan...of wel, verkeer op je switchs (Managed) op je siemens gaat naar de verkeerde port.

Wat je nog kan proberen is op je PC's een static route toevoegen dat deze dus een andere route krijgen dan dat de switch voorstelt.

We gaan nu wel erg tweaken om je Siemens als Switch te gebruiken......

Iemand al achter de VOIP IP Server van KPN?
 
flowerpower

Quote

We gaan nu wel erg tweaken om je Siemens als Switch te gebruiken......


Ik zou hem graag als volwaardig Router gebruiken, ik heb op internet al iets daarover gelezen. Ik dacht dat de LAN poort 1 dan de WAN zou worden en de overige poorten LAN blijven. Maar ik geloof ook dat dat een andere Experiabox was. Wie weet hier meer van? Want momenteel past mijn WAN stekker van de modem niet in mijn ADSL poort.
 
mastered000
Als full router is hij niet te gebruiken helaas.
Helaas heb ik geen voip gegevens omdat ik dat aboment niet meer had.
Ik had er toen niet aan gedacht die gegevens uit te lezen.

De oude firmware had ik wel maar helaas is me harddisk stuk gegaan waardoor ik alles kwijt ben geraakt.
 
mastered000
Deze firmware komt niet vanaf OpenWrt deze ondersteunen geen SX551 zie (http://wiki.openwrt.org/toh/start).

Hier alle info over wat ze wel weten.
(http://wiki.openwrt.org/oldwiki/openwrtdocs/hardware/siemens/sx551)

OpenWRT status
Untested

Mijn firmware is wel getest en werk...
 
nappie333
Doet telefonie na deze ingreep het nog wel steeds?
 
Razor-Blade
Hallo Nappie,

Nee helaas na een custom "Niet KPN" firmware valt Voip uit omdat we die settings niet krijgen. Dus die flash actie is alleen handig op het moment dat je geen Voip gebruikt.
Ik was er ook naar opzoek omdat ik ook meer wilde dan KPN wilde geven.

Ondertussen doet het er niet meer toe bij mij, heb nu een 789VN van Thomson (Die nog veel minder kan...) maar zit nu op VDSL dus kan niet anders dan dit modem.
Ben wel aan het uitzoeken of deze geflashd kan worden, en alleen een restore van de settings kan doen...
 
Intline9
Hello, i was not able to find much but with some translating i was able to decipher what was written here.

I have a old SX552 router laying around here, and i wanted to use it to its full potential. But i just can not find a firmware for SX552. And when i tried to flash 551 it dident accept it.

So for the people who did got it to work, how?

Thanks

~Intline9
 
mastered000
Punt 1
Stel dit in met je pc (Network Connections, dan Local Area Connection, dan tcp/ip, dan properties, dan daar gegevens invullen. Ik heb alleen engels windows)
ip=192.168.2.100
mask=255.255.255.0
gateway=192.168.2.1

Punt 2
Verbind de router met je pc via de kabel (Wireless werkt niet)

Punt 3
Verwijder de stroom en zet de schakelaar op off.
Wacht ca. 10 sec. en sluit de stroom weer aan.

Druk nu met een paperclip de resetknop in en houd hem ingedrukt.

Schakel de SX551 in en blijf de resetknop gedurende ca. 30 seconden ingedrukt houden. (Met oude bootloader)
Of
Schakel de SX551 in en druk de resetknop 3 keer kort achter elkaar in. (Met nieuwe bootloader)

Je komt nu in de recovery console.

Punt4
Start je browser en ga naar 192.168.2.1.
Mocht er om een username en wachtwoord gevraagd worden, gebruik dan.

Punt 5
root
LAYS?8<}HJ?]W.i&c*oV[ouHwzM:QMV]9:XQ(u

Punt 6
Kies voor bladeren en blader naar de firmware en kies voor apply.

Punt 7
Na een herstart werkt de sx551 weer maar nu met de nieuwe firmware.

Kijk in topic voor gegevens

Ik hoop dat het nu wel werkt het kan niet op een andere manier
 
pietpukje
Ik kom dus niet voorbij punt 3 als ik de 30 seconden methode probeer dan kom ik bij het gewone inlog scherm en als ik de 3 keer kort indrukken probeer dan zie ik heel kort even:
http://192.168.2.1/welcome_language.stm
Language Detection

If you are not redirected automatically, please click here.

daarna telt hij af van 20 seconden naar 0 en kom ik in het siemens menu zonder in te loggen.

Maar hoe kom ik in het menu waarbij ik kan updaten?
 
Codemeister
Zo te zien heb je iets verkeerd gedaan tijdens het flashen, doorloop de stappen nog eens.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Siemens Gigaset SX551 van een nieuwe firmware te voorzien Hacked alles instelbaar', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Nieuwe app KPN ITV blijft maar laden. KPN Glasvezel diensten : 7 28 apr 2018
Nieuwe KPN app slecht?! Programma aanbod : 2 30 okt 2016
Nieuwe Experia V10 Eigen netwerk : 14 18 dec 2015
switch plaatsen v9 probleem firmware KPN met eigen modem/router : 11 06 jun 2015
Nieuwe Experiabox Snelheid : 11 31 dec 2014
Advertentie