obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier al je vragen over de Hardware firmware.
 Onderwerp afdrukken
Siemens Gigaset SX551 van een nieuwe firmware te voorzien Hacked alles instelbaar
pietpukje
Ik kom niet eens aan flashen toe, de originele firmware zit er nog steeds in, die geeft deze reactie.
update: inmiddels gelukt, door een stuk of 8 keer zeer snel achter elkaar reset te drukken.
Gewijzigd door pietpukje op 12 januari 2011, 22:28
 
pradas
Beste Mastered,
Ik heb jouw stappen uitgeprobeerd. Echter kom ik weer terecht bij het aanmelden met een wachtwoorden. Als ik het wachtwoord invul (standard: admin) kom ik gewoon weer in het normale scherm.

Ik heb de firmware versie 1.47. Hier kan ik niet eens het IP-adres van de router zelf wijzigen.

Zou je me hiermee willen helpen.

alvast bedankt.

PRano
 
mastered000
Pardas bij welke stap gaat het mis?

Ik zou het een paar keer proberen enzo.

Punt 1
Stel dit in met je pc (Network Connections, dan Local Area Connection, dan tcp/ip, dan properties, dan daar gegevens invullen. Ik heb alleen engels windows)
ip=192.168.2.100
mask=255.255.255.0
gateway=192.168.2.1

Punt 2
Verbind de router met je pc via de kabel (Wireless werkt niet)

Punt 3
Verwijder de stroom en zet de schakelaar op off.
Wacht ca. 10 sec. en sluit de stroom weer aan.

Druk nu met een paperclip de resetknop in en houd hem ingedrukt.

Schakel de SX551 in en blijf de resetknop gedurende ca. 30 seconden ingedrukt houden. (Met oude bootloader)
Of
Schakel de SX551 in en druk de resetknop 3-8 keer kort achter elkaar in. (Met nieuwe bootloader)

Je komt nu in de recovery console.

Punt4
Start je browser en ga naar 192.168.2.1.
Mocht er om een username en wachtwoord gevraagd worden, gebruik dan.

Punt 5
root
LAYS?8<}HJ?]W.i&c*oV[ouHwzM:QMV]9:XQ(u

Punt 6
Kies voor bladeren en blader naar de firmware en kies voor apply.

Punt 7
Na een herstart werkt de sx551 weer maar nu met de nieuwe firmware.

Kijk in topic voor gegevens

Ik hoop dat het nu wel werkt het kan niet op een andere manier
 
janmetdekorte
misschien even een hele andere vraag. ik heb sinds kort een de thomson router van KPN gekregen en ik heb mijn gigaset nu voor andere doeleinden in gebruik. echter vind ik het bereik nog te laag.

nou heb ik de router opengemaakt om te kijken hoe het in elkaar zit. nou ben ik er al achtergekomen dat de antenne helaas niet te vervangen is. teminste niet zonder knippen en plakken ( antenne is overigens helemaal gestript nu )

nou is mijn vraag. kan ik het wifi kaartje vervangen om mijn router N te laten draaien?

ik heb geen verstand van de firmware versies en wat mogelijk is.
ik heb me er ook nog niet in verdiept.

maar weet iemand of dit mogelijk is? zoja zou je het dan kunnen uitleggen wat ik er voor moet doen ? of wat ik moet uitzoeken.

alvast bedankt.

met vriendelijke groet,

Janmetdelange
 
ThaPolo
Bij de verhuizing van opa een oude kpn sx551 meegenomen. Deze proberen te flashen.
Ik krijg hem juist opgestart, alleen gaat het mis met het wachtwoord.

Ik gebruik letterlijk de aangeleverde gegevens, maar inloggen wil niet.
Het gaat om de 0.71.4

Met google wel gevonden dat ik niet de enige ben met dit probleem, maar geen antwoord.
Weet iemand nog ander wachtwoord?

Gr Evert M
 
stormbreakerZ
even een hele andere vraag.
ik weet dat dit al eerder is gevraagd maar heeft iemand de originele firmware van KPN nog?
ik zou hem graag weer willen gebruiken met de kpn firmware

groeten Jeremy
 
arturp
Hello,
Is it possible with this new firmware to set up any bandwidth control (QoS) on Siemens Gigaset SX551 ? I want to ensure a specific bandwidth for a specific PC (by either IP or MAC address) so that I'm still able to talk over Skype when my daughter is watching films online.

mvg,
Artur
 
ThijsR
Ik had ook nog een vraag aangaande de Gigaset SX551. Is het mogelijk om zonder buitenlijn intern te bellen met de twee telefoonaansluitingen? Ik heb de aangepaste software uit dit topic geïnstalleerd zodat ik bij deze instellingen kan komen.
Voor hen die moeite hebben met het in de service modus krijgen van het apparaat, zodra de lampjes 'online' en 'wireless' tezamen en tegelijkertijd knipperen, zit je erin.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Siemens Gigaset SX551 van een nieuwe firmware te voorzien Hacked alles instelbaar', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Nieuwe app KPN ITV blijft maar laden. KPN Glasvezel diensten : 7 28 apr 2018
Nieuwe KPN app slecht?! Programma aanbod : 2 30 okt 2016
Nieuwe Experia V10 Eigen netwerk : 14 18 dec 2015
switch plaatsen v9 probleem firmware KPN met eigen modem/router : 11 06 jun 2015
Nieuwe Experiabox Snelheid : 11 31 dec 2014
Advertentie