obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
WiFi, draadloos internetten
 Onderwerp afdrukken
problemen met 1 pc en wifi experiabox
PWJ
Ik heb een probleem met een draadloze netwerk verbinding op een pc. Het heeft altijd goed gewerkt, tot enkele dagen geleden. Ik krijg geen verbinding meer met het eigen draadloze netwerk. Alle andere pc's werken gewoon op dit netwerk. Ook kan ik met op de pc wel verbinding maken met een netwerk uit de buurt, wat niet beveiligd is. Dus de pc en netwerkkaart werken wel.
Ik heb inmiddels de driver en software verwijderd en opnieuw geïnstalleerd van de Icidu draadloze netwerk adaptor usb. Zonder resultaat. Ook de WPA2-psk sleutel heb ik opnieuw ingevoerd. Geen resultaat. Ik krijg als melding: Ip adres kan niet worden vernieuwd.

Inmiddels heb ik een vast ipadres in hetTCP/IP protocol gezet met de subnet, Gateway, DNS etc.
Het lijkt erop of er verbinding plaatsvind, in de status zie ik dat er iets verstuurd is en ontvangen is, maar geen verbinding met internet.

Weer terug gezet naar DHCP.

Als ik de pc aanheb staan met de Icudu usb adapter, dan zie ik het mac-adres van de pc wel in de settings van de experiabox staan, alleen staat erbij:
Status inactive en Ip address 0.0.0.0
Ook als ik in de tussentijd het ipadres renew

firewall en virusscanner ook uitgehad. Helpt ook niet

Wat nu?
 
SirPeter
Kunt ook proberen om via de andere pc in de modem in te loggen om de kanaal van draadloze uitzending te veranderen naar een andere.
 
PWJ
SirPeter,

kanaalkeuze staat nu op automatic.
Dus manual zetten en gewoon een kanaal kiezen?
 
SirPeter
Ja iets uit de buurt van de standaard kanaal 6 of 1. Niet boven de 11. Sommige netwerkkaarten zien die niet.
 
SirPeter
De modem kan trouwens de omgeving ook scannen om te kijken waar de andere netwerken in de buurt op staan.
Onder op de scherm van kanalen staat de optie WDS configureren. Daarmee kun je dus zien of een kanaal teveel gebruikt wordt door anderen.

Weet niet of de TG787 en de TG789 die keuze daar ook heeft staan btw.
 
PWJ
Zal het morgen proberen.
Pc is van mijn zoontje en die slaapt.

Wat zou het uitmaken of een kanaal veel gebruikt wordt? Geeft dat interferentie of storing?
 
SirPeter
Beide :p
Zie het als 2 mobieltjes bij elkaar houden. Zelfde soort achtige principe.
 
PWJ
Ik heb het zelf op een andere manier opgelost.
Ipadres genomen van een pc waar wireless nog welke werkte (die wel uitgezet).
Dit vast ipadres in de pc gezet die niet werkte. Nog steeds geen verbinding.

Dus mijns inziens zit het in de pc. Of usb adapter of windows. Daarom begonnen met adapter.
Eerst alles van icidu gedeinstalleerd, ook alle verwijzingen uit register.
Andere usb adapter genomen. Nu werkt het wel weer.

Iedereen bedankt voor de hulp

Wel een andere vraag nog:

Kan een ipadres in de esperiabox geblokkeerd worden?
Zo ja, hoe te deblokkeren?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'problemen met 1 pc en wifi experiabox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Via WiFi naar vast netwerk WiFi : 1 05 mrt 2024
WIFI verbinding Algemeen : 2 30 apr 2022
Tijdgebonden toegang configuren bij ExperiaBox V10 en UTP/RJ45 bekabeling (niet-draadloos) Algemeen : 7 06 mrt 2021
WIFI mysterie Algemeen : 4 05 jan 2021
WiFi valt weg Algemeen : 6 14 jun 2020
Advertentie