obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » KPN Internet Storing
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Geen draadloze verbinding Experia TG789VN
wineroje
Sinds kort hebben we een nieuw modem omdat het oude modem spontaan bleef resetten
We kregen de kpn experia box TG 789VN . We hebben nu echter problemen met de draadloze verbinding van de laptop.
Alles uitgeprobeerd maar geen verbinding. Hij ziet de Thomson wel maar kan geen verbinding maken. Soms is er even een super langzame verbinding
Rechtstreekse verbinding met UTP werkt wel.
We hebben windows 7 ultimate 64 bit. IE en Mozilla
Ligt daar een probleem?
Graag advies.

groetjes,
Nellie
 
zeilbood
Hier ook een experia box TG 789VN maar tot nog toe geen problemen met de draadloze verbinding. (Zowel XP als Windows 7)
Probeer de drivers van de draadloze netwerk kaart (in de pc of laptop) eens te updaten.
Gewijzigd door zeilbood op 10 maart 2010, 13:45
 
wineroje
Heeft helaas niet geholpen.
groetjes,
Nellie
 
eddie12
Hallo als u inlogt op het modem (internet explorer openen en dan in de adresbalk typen 192.168.2.254 en dan enter) ziet u diverse opties.
kies hier voor WIRELESS.
Dan staat er rechtsboven CONFIGUREREN als u hier op drukt kunt u wat dingen aanpassen.
Ergens staat de optie: B/G/N, verander dit eens in B/G (dus zonder de N)
Druk vervolgens op opslaan/toepassen.
Misschien dat het nu wel werkt.
De ' N' wordt niet door alle netwerkkaarten goed gezien waardoor verbindingsproblemen kunnen ontstaan., tevens kunnen SPEEDTOUCH stickjes ook wel eens problemen geven met de 789.
succes
 
wineroje
Heb ik uitgevoerd. Hij ziet het modem, kan verbinding maken, soms beperkte toegang dan weer signaalsterkte is uitstekend
Helaas tergend langzaam om IE te openen. Duurt 3 minuten.
 
eddie12
Miisschien kun je eens een andere pc/laptop draadloos verbinden met jouw modem, als dat wel goed werkt dan zit het in de draadloze ontvanger van jouw eigen pc.
Trouwens al een ander kanaal geprobeerd?
 
wineroje
Op een andere plek werkte het prima, maar het is opgelost! Hij stond op kanaal 6, nu op 5 en het werkt weer super!

Iemand enig idee wat de reden kan zijn? Ik zit n.l. in een computer werkgroep en zou daar een ander mee kunnen helpen.

Het bellen over het vorige modem wat stuk bleek te zijn kostte maar liefst € 27,50 Een lid van de computerclub heeft al meer uitgegeven aan de helpdesk en het is nog niet opgelost.


Hartelijk dank. Grin
 
zeilbood
Wellicht te veel andere draadloze modems in de buurt op het zelfde kanaal waardoor ze elkaar gingen storen.
 
Non-jeeves
Heb hetzelfde probleem, maar iets uitgebreider:

Ik twee wireless AP's een 54g van Belkin en een 300N van Sweex. Beide functioneerden prima toen ik begin deze maand nog Telfort ADSL had.

Omgeschakeld naar Experiabox en de hele wireless stort in met hetzelfde verschijnsel: wel een duidelijk signaal, maar geen verbinding.
Sterker elke pc toont andere beveiligingslevels (WEP, WPA, geen).

En nou komt het Experiabox uit = Wireless aan. Experiabox aan = wireless nokt er mee.

KPN service desk doet alle stappen die ik zelf al had gedaan en snapt het na een uur niet meer en stuurt een monteur.
Monteurtje komt en begint zijn KPN-disclaimer te scanderen, maar is wel geïntrigeerd, doet hetzelfde wat ikzelf en de service desk hebben gedaan en ziet dezelfde verschijnselen.
Uiteindelijk doet-ie waarvoor ik hem heb laten komen en vervangt de experiabox.

Wat dus geen verschil uitmaakt, ook dat klereding stoort mijn wireless. Sterker middels InSSIDer zien we een wireless van de buren ineens fanatiek naar kanalen gaan zoeken, terwijl die genoeg voorhanden zijn.

Wireless op de Experiabox uitzetten helpt niet, het blijft Exp.box uit = wireless netwerk aan en vice versa.

Ik probeer het nog een keer met een andere netwerkopzet en dan gaat KPN glasvezel retour.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen draadloze verbinding Experia TG789VN', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
WIFI verbinding Algemeen : 2 30 apr 2022
Experia box reset naar oude instelling Hardware instellingen : 13 10 okt 2021
Verbinding valt regelmatig weg Algemeen : 2 09 feb 2021
Nefit Easy icm KPN Experia box V9 Frequently Asked Questions : 9 05 nov 2020
Experia V10 main netwerk wifi probleem WiFi : 2 30 sep 2019
Advertentie