obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » Snelheid
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Snelheidsverhoging april?
Giant2000
Deze grafiek bestuderende lees ik dat er alleen winst is binnen 2 km van de centrale, dus de huishoudens die nu ook al profeit hebben van snel internet en iTV. Buiten die 2 km is de winst marginaal. Hoe haalt KPN dan iTV voor 80% van de huishoudens en HD tv voor 70% van de iTV gebruikers?
 
Gouwenees
@ KPNwebcare1

Bedankt voor je reactie, alleen de afstand klopt denk ik niet helemaal

Postcode 2807 MH is aangeloten op Gouda Centrum Boelekade (2876 meter volgens mijn berekening)

Al ander half jaar staan hier wijkkasten ooit bedoeld voor het al-ip netwerk, worden wij daar dan misschien op aangesloten binnenkort ?
 
Giant2000
Ik woon op 1,5 km op loopafstand van de centrale (even via google.maps), is dit de afstand die ik kan gebruiken op de grafiek of moet ik er nog een marge overheen gooien?
 
Gouwenees
probeer dit eens http://www.speedtest.nl/adsl/

Als ik mijn postcode invult kom ik bij speedtest op ongeveer 2600 meter uit.
De straat waar ik woon is heel lang en voor mij is dat dan 2876 meter
Gewijzigd door Gouwenees op 22 maart 2010, 17:03
 
Giant2000
Dan woon ik op 1034 meter van de centrale, dan zou ik maximale snelheid hebben.
 
JanB
Een groot deel van de IPB abonnees zal dus niet of nauwelijks profiteren. Toch is het dan raar dat je geen keuze hebt om bij het oude te blijven.
In de brief van KPN staat: Goed nieuw het start tarief gaat met 50% omhoog en de gesprekskosten met 30%.
Fijn cookie van eigen deeg dus voor iets wat je niet wil, of technisch niet kan krijgen.
Nou ja, we zullen maar denken: Iemand moet die vette bonus toch betalen.
Jammer dat een e-mailadres wijzigen zoveel rompslomp met zich meebrengt anders was het een mooie gelegenheid om te stoppen met KPN.
En wat moet je met die snelheid verhoging? Elders op dit forum lees ik dat de je de nieuws server van KPN als een toegift moet beschouwen waar je dus geen recht op hebt. Dit naar aanleiding van de vele klachten over de vele storingen.
 
Giant2000
Eerst maar eens kijken wat er gebeurd voordat we kunnen oordelen...
 
TokkieTokkie
Tegelijk met de snelheidsverhoging zal ook DLM (Dynamic Line Management) actief gaan worden op de VDSL & ADSL lijnen.

DLM houd in het kort in dat de lijn actief in de gaten gehouden gaat worden door de Network Analyzer en indien nodig aanpassingen doen in de snelheid zodat de optimale en stabiele snelheid gehaald kan worden.

Tevens gaan de geruchten dat KPN de ADSL2+ kaarten die vrijkomen door de upgrade naar VDSL kaarten in de centrales verhuist gaan worden naar de centrales waar nog geen ADSL2+ beschikbaar is, maar dat zijn slechts nog maar geruchten.

P.S. VDSL komt in eerste instantie alleen beschikbaar voor klanten op <1.4km van de centrale.
Gewijzigd door TokkieTokkie op 22 maart 2010, 22:27
 
manne
@ KPN-webcare1

Bedankt voor de snelle reactie, maar nu heb ik nog één vraag:

Is dit een voor alle netwerken zo. Ik heb begrepen dat er WBA-A, WBA-E en KPN-consumer netwerken zijn uitgerolt. Aangezien ik een abo heb bij telfort en die schrijfen mij dat het een ADSL1 centrale is en dat de snelheid die ik kan krijgen maximaal 8Mb is, ondanks dat mijn router aangeeft dat ik wel op een ADSL2+ kaart in de centrale ben aangesloten. Afstand tot centrale is 1200 meter.

De ADSL2 centrale is dat alleen voor het netwerk dat jullie gebruiken?
Telfort

Bij voorbaad dank,
Marcel Postma
 
LG1
Hallo

dit is mijn eerste bericht op het forum
kwam het tegen door google omdat ik aan het zoeken was ivm met de snelheids verhoging.

zelf zag ik ook ineens dat in mijn modem nu 7996 down en 1028 up was ingesteld
gelijk een speedtest gedaan en kwam uit op 3800/5200 down en rond de 700kb up.

voorheen was dit in het modem rond de 4000 en 512 waarbij ik toen snelheden van rond de 2800 en 265 haalde.
dit was toen met de 3mb abb en nu zou ik een 8mb moeten krijgen.

ik zit binnen 800 meter van de wijkcentrale dus zou toch eigenlijk nu al de 8mb verbinding moeten halen wat met wat overhead toch rond de 7 zou moeten liggen!

iemand ook die ervaringen.............
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheidsverhoging april?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
KPN komt in april met landelijk WIFI-netwerk WiFi : 1 16 jan 2014
Brief snelheidsverhoging en rare waarden speedtouch 546 modem Snelheid : 4 19 okt 2011
Vanaf 4 april Kindernet i.p.v. TMF Programma aanbod : 6 08 mei 2011
Nog steeds geen snelheidsverhoging Snelheid : 3 04 jul 2010
KPN: Wijzigingen per 1 april 2010 Helpdesk : 81 16 jun 2010
Advertentie