obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » Snelheid
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Snelheidsverhoging april?
pretent
ik heb IPB met basis internet met ongeveer 440kb/s down en 50kb/s up.
nou viel mij laatst op dat mijn upload nu ineens 108kb/s was.

Ik keek dit na in mijn experiabox en jah hoor dit staat er:

7996 kbps (downstream) / 1030 kbps (upstream)

ik dacht ze zijn zeker vroeg begonnen met de snelheidsverhoging?
Maar nee hoor download nogsteeds 440kb/s (3,5MB/s)

hoe kan het dat er 7996 kbps (downstream) in de experiabox staat maar ik er totaal geen verandering in download zie?

Hebben andere mensen ook dit vreemde verschijnsel?
 
visitor
Hier vrijwel hetzelfde, heb "direct adsl" 4096/512 en sinds half feb ofzo maakt mijn modem (speedtouch 716, experiabox is geloof ik een speedtouch 780 stiekem?) een verbinding op 7996/1030kbps. Mijn uploadsnelheid is in de praktijk nu dan ook circa 1mbit maar de downloadsnelheid is exact even hoog als voorheen (4mbit).

Twee opties denk ik:
optimistisch: kpn is nog bezig, in april ofzo zal het allemaal in orde zijn
pessimistisch: kpn is niet meer bezig en in de waan dat we succesvol omgezet zijn

We zullen zien?
 
KPNwebcare1
De wijzigingen in DOWN/UP staan in april en mei op het programma.
 
tommy_2000
Ik heb op dit moment een 8 MB internet. Graag zou ik ook interactieve tv bestellen maar dat was volgens een medewerker van de KPN niet mogelijk omdat de lijn net niet snel genoeg was ivm afstand wijkcentrale. Zou de snelheidsverhoging ervoor kunnen zorgen dat interactieve tv wel beschikbaar komt? Of heeft dat hierop geen invloed?

Met vriendelijke groet,

Tom

 
Giant2000
Ik denk het wel want dit is namelijk de voornaamste reden voor de snelheidsverhoging: IPTV beschikbaar voor 80% van de huishoudens in Nederland.
 
tommy_2000
Ik vroeg me dit af omdat de aftand naar de wijkcentrale nog steeds hetzelfde is en de maximaal haalbare snelheid die wordt gemeten, waarschijnlijk ook hetzelfde blijft. De maximaal haalbare snelheid blijft toch gewoon hetzelfde, tenzij er hardwarematig iets wordt gewijzigd?
 
Giant2000
Er verandert wel degelijk wat hardwarematig: in elke centrale wordt ADSL vervangen door VDSL. Hiermee kunne de internetsnelheden worden verdubbeld en kan bijna iedereen iTV en velen straks zelfs HD nemen.
 
tommy_2000
Ok prima. Dus zodra de internetsnelheid verhoogd is, zou iTV bij mij beschikbaar moeten zijn.
 
tommy_2000
mits de benodigde snelheid voor iTV gehaald wordt. Is er een manier waarop dit te berekenen is? of is het puur afwachten..
 
Giant2000
Ik denk dat je dat binnen het systeemmenu met de HD functie kunt regelen. Deze kan je sinds de softwareupdate van gisteren aan of uit zetten. Nou nog wachten op de doorgifte. Hoe dit verder geregeld gaat worden is de vraag natuurlijk. Bij glasvezel moet je 10 euro extra betalen. Je hebt dan wel veel meer HD zenders dan de concurentie op dit moment. Helaas geen Eurosport-HD, maar wel EEN-HD en CANVAS-HD. Maar als de volle bandvreedte voor doorgifte van HD over koper gebruit moet worden dan kan je geen HD kijken en een ander kanaal opnemen. Laat staan HD opnemen. Bij glasvezel kan dit wel.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheidsverhoging april?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
KPN komt in april met landelijk WIFI-netwerk WiFi : 1 16 jan 2014
Brief snelheidsverhoging en rare waarden speedtouch 546 modem Snelheid : 4 19 okt 2011
Vanaf 4 april Kindernet i.p.v. TMF Programma aanbod : 6 08 mei 2011
Nog steeds geen snelheidsverhoging Snelheid : 3 04 jul 2010
KPN: Wijzigingen per 1 april 2010 Helpdesk : 81 16 jun 2010
Advertentie