obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » Snelheid
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Snelheidsverhoging april?
jdebipersad
ook ping kan in april beter worden? grtz Jef
 
gertje18
Iemand die mij misschien kan zeggen of er iets mis is met mijn verbinding?
Om de maand ongeveer zakt de bandbreedte van 1000/8000 terug naar 500/4000. Waarna hij langzaam weer oploopt. Afstand naar mijn adres is 1993m volgens speedtest. Ik heb de laatste firmware geinstalleerd en ik heb een KPN Extra abonnement.

Link Information

Uptime: 1 day, 22:46:31
DSL Type: G.992.5 annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 776 / 5.308
Data Transferred (Sent/Received) [GB/GB]: 1,25 / 34,75
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,5 / 0,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 14,5 / 30,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 9,0 / 7,0
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / IKNS
Loss of Framing (Local/Remote): 33 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 3 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 3 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 4.937.254
CRC Errors (Up/Down): 0 / 0
HEC Errors (Up/Down): 0 / 0
 
laurence91
Vorige week van KPN een schrijven gekregen dat de beloofde snelheid van 'ADSL extra' van 20mb niet gehaald kan worden. Het maximale wat in mijn situatie gehaald kan worden is 8mb download en 1 mb upload.
Bij een speedtest haal ik inderdaad bijna deze laatst genoemde snelheden.
(vorig jaar heb ik al meerdere keren contact met de KPN helpdesk gehad maar die vertelden mij dat aan de snelheidsverhoging werd gewerkt)
In de brief wordt nu echter geadviseerd om over te gaan naar het basis abonnement en daardoor 10 euro p mnd te besparen.
Ik heb contact opgenomen met KPN of ze dit dan ook met terugwerkende kracht willen doen. Ik heb een jaar lang 10 euro per maand te veel betaald.
Zij waren niet van plan om de te veel betaalde 120 euro terug te storten en betreuren het dat het een jaar heeft geduurd voordat zij hebben toegegeven dat in mijn situatie de maximale download 8 mb is.

Update 25-3-2011. KPN is nu alsnog bereid om de helft van het te veel betaalde terug te geven. Beter iets dan helemaal niets zal ik maar zeggen.
Gewijzigd door laurence91 op 26 maart 2011, 15:33
 
Kniest
Niet erg netjes en het gaat niet over een paar eurootjes. Formele brief schrijven dat u verwacht dat KPN dit terug stort. Zeker gezien het feit dat KPN ´betreurt´ dat zij deze fout gemaakt hebben. Mocht u lid zijn van de consumentenbond zou ik dit dossier bij hun neerleggen en om advies vragen.

(Vrees alleen dat het woordje ´tot´ 8 Mb of 16 Mb etc. de crux is waar ze zich mee zullen verdedigen. Een minimale verzekerde snelheid staat m.i. niet beschreven in de kleine lettertjes.)
 
Jo3i

Quote

laurence91 schreef:
Vorige week van KPN een schrijven gekregen dat de beloofde snelheid van 'ADSL extra' van 20mb niet gehaald kan worden. Het maximale wat in mijn situatie gehaald kan worden is 8mb download en 1 mb upload.
Bij een speedtest haal ik inderdaad bijna deze laatst genoemde snelheden.
(vorig jaar heb ik al meerdere keren contact met de KPN helpdesk gehad maar die vertelden mij dat aan de snelheidsverhoging werd gewerkt)
In de brief wordt nu echter geadviseerd om over te gaan naar het basis abonnement en daardoor 10 euro p mnd te besparen.
Ik heb contact opgenomen met KPN of ze dit dan ook met terugwerkende kracht willen doen. Ik heb een jaar lang 10 euro per maand te veel betaald.
Zij waren niet van plan om de te veel betaalde 120 euro terug te storten en betreuren het dat het een jaar heeft geduurd voordat zij hebben toegegeven dat in mijn situatie de maximale download 8 mb is.

Update 25-3-2011. KPN is nu alsnog bereid om de helft van het te veel betaalde terug te geven. Beter iets dan helemaal niets zal ik maar zeggen.


Heb je ook zelf op de KPN-site gekeken wat op je postcode haalbaar is? Ik had het na een verhuizing, had eerst extra op m'n oude adres. Op het nieuwe adres gaf de site op de postcode aan dat alleen basis haalbaar is en dus gelijk downgraden naar basis. Inmiddels draait het hier nu rond 12mb sinds een week en haal nu rond 900kB bij downloaden, het hoe en waarom heb ik geen idee van. Volgens de KPN-site nog steeds basis als max. Ik heb wel een brief naar Amsterdam geschreven dat KPN dat zelf zou moeten signaleren als je een hoger abonnement hebt dan haalbaar is bij verhuizing. Uiteindelijk van een paar maanden het verschil terug gekregen omdat het downgraden veel te lang geduurd heeft.
 
tyson1tyson1
Hallo

Ik heb kpn extra abbo,voorheen had ik altijd rond 12mb snelheid,maar de laaste paar dagen zakt mijn snelheid naar


Koppelingsinformatie



Actief:

0 dagen, 00:50:53

DSL-type:

ITU-T G.992.5


Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 774 / 9.018

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [B/B]: 0 / 0

Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,3 / 19,0

Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 15,3 / 29,5

SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 7,3 / 9,1

Systeem Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / ----

Chipset Leveranciers-ID (lokaal/extern): BDCM / BDCM

Frameverlies (lokaal/extern): 9 / 0

Signaalverlies (lokaal/extern): 1 / 0

Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Verbindingsverlies (extern): 1 / 0

Foutseconden (lokaal/extern): 126 / 0

FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 1.432 / 0

CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0

HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0


Ik laat mijn modem altijd aan staan,en ik heb de kabels ook al na gekeken.

Snap er niks meer van. ???????
Gewijzigd door tyson1tyson1 op 20 mei 2011, 03:33
 
jamerson
ik heb het zelfd zoals tyson,
mijn modem haalt 35 tot 41 MB per second maar ik heb extra een mijn snelheid is altijd prima en nog steeds
de laast dagen de snelheid van mjn modem is gedaald naar 28MB maar dat heeft geen affect aan mijn download snelheid, mijn snelheid is nog steeds 2.5Mb/sec

is er een reden waarom?
 
TokkieTokkie
Dat komt omdat extra tot 20mb is, alles boven de 20 wordt gecapped.
 
Dolledokus
Is er dit jaar al een verhoging van snelheid geweest dan?
Ik heb er nog niks van gezien in ieder geval.
 
Henk2304
Waarom zouden ze? Dan snijden ze zichzelf in de vingers mbt. glasvezel; dat is voor de "echt hoge" snelheden. Dat op veel plaatsen nog geen glasvezel beschikbaar is is slechts een "klein detail". In mijn omgeving zou eind 2009 een glasvezel haalbaarheids/marktonderzoek worden gehouden, maar dat is al op voorhand afgeblazen; hier komt het dus niet. "Gelukkig" heb ik wel VDSL.
L8r, Henk
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheidsverhoging april?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
KPN komt in april met landelijk WIFI-netwerk WiFi : 1 16 jan 2014
Brief snelheidsverhoging en rare waarden speedtouch 546 modem Snelheid : 4 19 okt 2011
Vanaf 4 april Kindernet i.p.v. TMF Programma aanbod : 6 08 mei 2011
Nog steeds geen snelheidsverhoging Snelheid : 3 04 jul 2010
KPN: Wijzigingen per 1 april 2010 Helpdesk : 81 16 jun 2010
Advertentie