Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
Snelheidsverhoging april?
|
|
rbhgb |
Geplaatst op 30 August 2010, 08:36
|
Activiteit » Ens Berichten: 58 Lid sinds: 17 May 2010 |
Quote richard1965 schreef: Actief: 0 dagen, 5:22:35 DSL-type: ITU-T G.993.2 Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1 519 / 12 223 Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [kB/GB]: 0 / 1 Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 2,8 / 13,7 Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 1,0 / 2,3 SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 14,3 / 22,0 Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / 2D2D2D2D Frameverlies (lokaal/extern): 20 / - Signaalverlies (lokaal/extern): 18 / - Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / - Verbindingsverlies (extern): - Foutseconden (lokaal/extern): 2.577 / - FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 15.284 / 2 CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / - HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0 En we gaan verder naar beneden. Voor april dit jaar was het allemaal nog zo mooi...........................Geen reset ik denk het fraaie DLM Richard, DLM is in mijn ogen geen aanwinst voor een heleboel mensen, je leest heel veel klachten in veel forums......... Maar jij zal geen reset hebben uitgevoerd, maar je modum is wel ter degen opnieuw opgestart, en wel om 5:22:35 (Actief: 0 dagen, 5:22:35) Tja dat ziet DLM ook, dus hup weer naar beneden...... Ik denk, dat er bij jou, ondanks dat je alles wel 100 keer hebt nagekeken, iets niet goed is in de bekabeling., we zijn allemaal mensen, en ja die zien wel is wat over het hoofd....... |
|
|
rbhgb |
Geplaatst op 30 August 2010, 09:03
|
Dat moet veranderen, je moet uitzoeken hoe dat komt. Klinkt stom, maar begin bij het begin, jup de voeding, zo zoek je door, gewoon aan alle bekabeling, en met name die van je isra aansluiting, als die een paar seconden onderbroken wordt dan start het modem al weer opnieuw op. Het is honden werk, maar zo moet je gaan zoeken........ Knol was me voor, maar wat die schreef, daar kom ik later nog ff op terug. Gewijzigd door rbhgb op 30 August 2010, 09:06 |
|
|
rbhgb |
Geplaatst op 30 August 2010, 09:25
|
Quote Knol schreef: @ rbhgb, hoe is het nu met jou verbinding? hebben ze er nog iets aan gedaan? Helaas, nog niks van ...... gehoord, we wachten weer af. |
|
|
rbhgb |
Geplaatst op 31 August 2010, 09:27
|
Quote Knol schreef: @ rbhgb, hoe is het nu met jou verbinding? hebben ze er nog iets aan gedaan? @Knol. Ik zou hier nog even op terug komen, jij schreef ( Als het modem op 1 of andere manier opnieuw word opgestart, heeft dat geen nadelige gevolgen van de DLM. Pas als je binnen een aantal uur of minuten heel veel (CRC) fouten hebt, dan gaat hij opnieuw intrainen, met ITV erbij gaat hij nog veel eerder opnieuw verbinden. Dus als je veel glitches in het beeld hebt, is dat dus een crc fout!) Ik schreef ( Richard, DLM is in mijn ogen geen aanwinst voor een heleboel mensen, je leest heel veel klachten in veel forums......... Maar jij zal geen reset hebben uitgevoerd, maar je modum is wel ter degen opnieuw opgestart, en wel om 5:22:35 (Actief: 0 dagen, 5:22:35) Tja dat ziet DLM ook, dus hup weer naar beneden......) En nu het geen wat ik op dit Forum lees, komen er een paar........... A] Geplaatst op 12-05-2010 22:50 Helpdesk instellen Avatar! Beheerder Berichten: 201 Datum van aanmelding: 03.02.09 Kwa betrouwbaarheid maakt een geknepen verbinding of anders niet veel uit. Kabel moet uiteraard niet plat zijn, dat is rotzooi Je woont niet ver van de centrale vandaan, ruim 1,5km. Echter zit je SNR marge van 6,6 bijna op het randje. Het zou kunnen zijn dat er toch nog iets niet goed zit. Echter verzoek ik je het modem niet meer te resetten of opnieuw te starten, dat ziet de DLM namelijk, wat dus een snelheidsverlaging betekent! Wacht dus gewoon nog even af! B] Geplaatst op 05-08-2010 09:04 Beheerder Berichten: 266 Datum van aanmelding: 03.06.09 Ja... dat DLM project is geen succes. Ik ben ook al van 18 naar 12 Mbs gegaan in een maand tijd. C] Moderator Berichten: 80 Datum van aanmelding: 20.08.10 Let op: elke keer dat het modem uitvalt of wordt gereset (lees: de verbinding wordt verbroken) zal DLM in werking worden gesteld met als gevolg een lagere snelheid. Blijf dus verder zoveel mogelijk van de Experia Box af. Goed Knol, dan zal je nu wel snappen, dat ik het ff niet geheel kan volgen............ |
|
|
boekbros |
Geplaatst op 31 August 2010, 12:09
|
Activiteit Berichten: 148 Lid sinds: 16 Feb 2010 |
"Maar jij zal geen reset hebben uitgevoerd, maar je modum is wel ter degen opnieuw opgestart, en wel om 5:22:35 (Actief: 0 dagen, 5:22:35)" Dit betekent dat hij al weer zolang 'on line' is. Niet hoe laat er gereset is. Dit even voor de duidelijkheid. |
|
|
rbhgb |
Geplaatst op 31 August 2010, 20:18
|
Quote boekbros schreef: "Maar jij zal geen reset hebben uitgevoerd, maar je modum is wel ter degen opnieuw opgestart, en wel om 5:22:35 (Actief: 0 dagen, 5:22:35)" Dit betekent dat hij al weer zolang 'on line' is. Niet hoe laat er gereset is. Dit even voor de duidelijkheid. Boekbros, dat was al bekend, melde het ff anders dan bedoeld. Wat ik wil weten, dat het mysterie rond DLM voor eens en voor altijd wordt opgelost............................................... Want de ene moderator schrijft dit, en de andere weer dat........... Gewijzigd door rbhgb op 31 August 2010, 23:52 |
|
|
boekbros |
Geplaatst op 01 September 2010, 10:10
|
Activiteit Berichten: 148 Lid sinds: 16 Feb 2010 |
helemaal met je eens! ik wordt momenteel bijna elke nacht gereset, maar de waarden up en down veranderen nauwelijks |
|
|
Codemeister |
Geplaatst op 01 September 2010, 13:11
|
Activiteit » Bakkum » 1901JW Berichten: 680 Lid sinds: 20 Aug 2010 |
De SN-marge zit wel op het randje. Deze mag namelijk niet onder de 6 dB komen. Gebeurt dat wel dan riskeer je een klapperlijn met als gevolg TV-haperingen (in geval van iTV dan) en de problemen die je zelf al omschrijft. Het aantal fouten ligt wel te hoog. Is je bekabeling in orde? |
|
|
Codemeister |
Geplaatst op 01 September 2010, 13:40
|
Activiteit » Bakkum » 1901JW Berichten: 680 Lid sinds: 20 Aug 2010 |
Als ik het zo lees is het voornamelijk de problemen met iTV die erg hinderlijk zijn? Je bent in het bezit van de Motorola 1960 neem ik aan? |
|
|
rbhgb |
Geplaatst op 02 September 2010, 08:25
|
Quote richard1965 schreef: Actief: 3 dagen, 5:08:53 DSL-type: ITU-T G.993.2 Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1 519 / 12 223 Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [kB/GB]: 16 / 4 Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 2,8 / 13,7 Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 1,0 / 2,3 SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 14,5 / 22,4 Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / 2D2D2D2D Frameverlies (lokaal/extern): 20 / - Signaalverlies (lokaal/extern): 18 / - Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / - Verbindingsverlies (extern): - Foutseconden (lokaal/extern): 2.580 / - FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 186.699 / 2 CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 5 / - HEC-fouten (verzenden/ontvangen): Ja .....................droevige dagen !!!!!!!!!!! Gaat lekker he` Maar ff zonder sollen, wel al drie dagen geen herstart.......... En zeer belangrijk maar 5 CRC fouten! Maar moet je bij mij eens ff kijken, dat gelooft geen mens 6 dB lager mag niet, ik draai nu twee dagen hier mee......... SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 20,0 / 0,5 |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheidsverhoging april?', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
KPN komt in april met landelijk WIFI-netwerk | WiFi | : 1 | 16 Jan 2014 |
Brief snelheidsverhoging en rare waarden speedtouch 546 modem | Snelheid | : 4 | 19 Oct 2011 |
Vanaf 4 april Kindernet i.p.v. TMF | Programma aanbod | : 6 | 08 May 2011 |
Nog steeds geen snelheidsverhoging | Snelheid | : 3 | 04 Jul 2010 |
KPN: Wijzigingen per 1 april 2010 | Helpdesk | : 81 | 16 Jun 2010 |
Advertentie