Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
Snelheidsverhoging april?
|
|
jvdp1234 |
Geplaatst op 02 August 2010, 10:06
|
Activiteit Berichten: 2 Lid sinds: 28 Jul 2010 |
XS4all zegt dat ik VDSL kan nemen, Planet zegt dat ze het in het systeem niet aan kunnen vinken oid, ze weten niet waarom, maar ze kunnen me dan niet overzetten naar VDSL?? Ik heb nu wel perfect 20mbit en woon binnen de 1km van de centrale. Kan ik nog ergens anders zien of de centrale geschikt is voor VDSL? |
|
|
ineke |
Geplaatst op 02 August 2010, 10:30
|
Activiteit Berichten: 1 Lid sinds: 02 Aug 2010 |
Ook ik heb veel problemen met de downloadsnelheid. Diverse malen heb ik gebeld met de KPN en het laatste dat ik te horen kreeg is dat ik op een oude centrale ben aangesloten?!? Nu woon ik niet bepaald in een afgelegen dorp, maar een ADSL-2 centrale zou het probleem kunnen oplossen. werd mij verteld. Wie kan mij vertellen waarom die centrale hier niet geplaatst is, er zijn ook nogal wat kantoren en bedrijven gevestigd nemen die dan ook genoegen met zo'nlage verbinding? Ik vind het een ongeloofwaardig verhaal! Wie weet hier meer over? |
|
|
Insane- |
Geplaatst op 02 August 2010, 23:38
|
Activiteit Berichten: 9 Lid sinds: 27 Jul 2010 |
We hebben geneog gehad met KPN.. We gaan hier morgen overstappen naar UPC. |
|
|
Maus |
Geplaatst op 03 August 2010, 22:41
|
Activiteit Berichten: 31 Lid sinds: 22 Apr 2010 |
Modem is al bezorgd en we hebben een brief gehad dat KPN 13aug. de lijn om zet naar VDSL |
|
|
jvdp1234 |
Geplaatst op 04 August 2010, 22:16
|
Activiteit Berichten: 2 Lid sinds: 28 Jul 2010 |
Quote Op de KPN site staat dat ik premium internet abbo kan bestellen. XS4all laat zien dat het ook beschikbaar is. Echter als ik met Planet bel om te vragen of ze me om kunnen zetten naar VDSL dan zeggen ze dat ze het niet aan kunnen vinken en dat het dus ook niet kan. Moet ik egwoon een paar keer bellen tot ik iemand aan de telefoon krijg die er wel iets van snapt? |
|
|
rbhgb |
Geplaatst op 05 August 2010, 10:10
|
Activiteit » Ens Berichten: 58 Lid sinds: 17 May 2010 |
@ rbhgb, Ik zou het toch nog maar even een week aanzien! mocht er niet veel verbeteren, dan contact opnemen met KPN (0900-0244) Dan je verhaal uitleggen en vragen of ze je kunnen laten intrainen op ADSL2 (+). Zo kan je mogelijk nog iets meer uit je lijn geperst krijgen. @ Knol, zoals ik al meerdere keren heb gemeld zijn de problemen ontstaan nadat DLM er kwam, na ongeveer 7 monteurs over huis gehad te hebben, was de conclusie, (zeer slechte buiten kabel) Er is van alles gedaan om het te verbeteren, Lijn meting in de centrale alles nagekeken, en wat verbeterd kon worden, verbeteren. Nieuw modem, jup twee zelf, alles wat gedaan is, ook een reset van DLM, en ja toen was alles even,met name even iets beter, met name de upload, helaas heeft maar 3 dagen geduurd, toen stortte alles weer in. Wat jij opperde om een voor een ticket voor ADSL2+ te gaan, dat is al maanden geleden aangevraagd, toen ik de eerste keer niks meer hoorde, maar ff bellen met de vraag of er al iets bekent was?, noppe ze wisten van niks. Nogmaals een ticket laten maken, nauw mooi niet, toen ik namelijk weer om een ADSL2 verbinding vroeg, was het antwoord DAAR BEGINNEN WE NIET AAN, WEET U WEL WAT DAT KOST, slik. Ben hier nu al maanden mee bezig, geen stap verder, ik wou dat het nu eens goed opgelost wordt, maar vrees het ergste, we wonen namelijk in een afgelegen gebied, met een zeer oude centrale, en met zeer slechte buiten kabels, tja 2010 en ik kan niet eens leuk internetten, dus blijf ik er bij, moedeloos word je er van, wel betalen maar een internet verbinding van waar een ander gezond mens hard bij weg zou lopen. Al met al triest............................................................................................. BTW de centrale staat in Ens. |
|
|
oink |
Geplaatst op 06 August 2010, 20:19
|
Activiteit Berichten: 1 Lid sinds: 06 Aug 2010 |
ach... ik zie dat ik niet de enige ben. Al heb ik gelukkig maar het internet en het oude vaste-lijn belpakket via kpn. 2 weken geleden gebeld, dat ik nog niet de snelheidsverhoging heb mogen genieten van 8/1 naar 16/2. Steevast 8/1. Na 2 maanden nadat de verhoging was ingegaan zou ik dit toch ook mogen verlangen. Ach meneer, dan moeten we de modem proberen in te lezen rechtstreeks op het tel.net. s'Avonds omgeplugd en natuurlijk 8/1. Bellen dus maar. Ja meneer, zullen we eens kijken of we deze kunnen ompluggen... dus niet, maken we een melding en na vijf dagen hoort u van ons. Dag 4 een sms-je ... probleem was verholpen... dus niet. Router al eens gereset en wat meten, maar nix hoor. Weer bellen dat mijn probleem nog steeds bestond.... maar op dat moment kon men mij niet helpen omdat het sms-je nog niet verwerkt was in het kpn-systeem. Vreemd maar ze zouden me binnen enkele dagen terugbellen. Niets vernomen, zelfs geen sms-je of mail. Dus de vijfde dag na het laatste telefoontje weer in de telefoon. Inderdaad na inmeten was de verbinding nog steeds 8/1 ipv 16/2. Maar na onderling overleg aan kpn-zijde kwam men tot de conclusie dat de verbinding die ik heb elke dag meerdere malen werd onderbroken, ofwel slechte lijn ofwel het uitzetten van het modem.... dat is de software bij kpn zo ingesteld dat de verbinding geknepen zal worden omdat er een instabiele lijn zou zijn. Is het echt zo dat het modem altijd aan moet staan? Ja meneer. Dan denk ik, waarom geeft men dit niet aan...ten tweede laat ik stellen dat een gemiddelde experiabox 7 watt verbruikt en laat KPN nu net al bijna 2 miljoen internetgebruikers hebben.!!!?? (1+1 =2) Lekker groen bezig KPN... Kan dat gras-groen in het logo wel omgezet worden donkergroen/zwart. Maar ach... ik ben ook maar zo'n knullige user... Ik wacht nog steeds op een reactie vanuit kpn's "de tweede lijn", want de technische dienst hoefde ik niet meer te bellen. geweldige service ... we wachten nog maar effe... anders gaan we toch naarstig op zoek naar een andere isp... nb. Jaren geen problemen gehad... maar wel dokken eh! Gewijzigd door oink op 06 August 2010, 20:20 |
|
|
xxxxx |
Geplaatst op 10 August 2010, 17:39
|
Activiteit Berichten: 26 Lid sinds: 08 May 2010 |
Woensdag 11 augustus gaat KPN mijn premium account omzetten van adsl naar vdsl. Ze belden net op dat ik dan vanavond alvast het nieuwe Thomson 789vn modem moet aansluiten en installeren. Ook al heb ik nu dus nog geen vdsl signaal...hmmmm. Ik ben benieuwd hoe het allemaal afloopt... |
|
|
drpcr |
Geplaatst op 10 August 2010, 18:40
|
Activiteit Berichten: 52 Lid sinds: 27 Jun 2010 |
De thomson is zowel een ADSL als een VDSL modem, dus dat zal het probleem niet zijn. Ik weet niet hoe het met de splitters zit die KPN gebruikt, maar dat zou in ieder geval niet lieden tot geen verbinding (hoogstens een niet optimale verbinding). |
|
|
xxxxx |
Geplaatst op 11 August 2010, 17:28
|
Activiteit Berichten: 26 Lid sinds: 08 May 2010 |
Nou...het is gelukt hoor, maar wat een gedoe zeg...tijdens de installatie van het modem kreeg ik de volgende foutmelding. Ik dacht WTF nou weer, die software installatie heb ik dus niet kunnen afronden. Wat ik ook probeerde...ik kreeg geen verbinding meer met het netwerk Ik kreeg overigens bij openen van Firefox wel een KPN adsl vang pagina dat mijn verbinding goed werkt maar dat ik geen toegang tot internet heb (foutcode 2000) Ik heb de pc dus maar uitgezet en gewacht tot vandaag de adsl/vdsl omzet gemaakt was. Toen ik via http://192.168.2.254 kon zien dat dit zover was heb ik het modem een reset gegeven zoals in de handleiding staat. En nu heb ik ineens WEL weer toegang tot internet...dus zonder dat ik die installatie vanaf de cd-rom heb afgerond. Raar maar waar...als jij het snapt mag je het uitleggen! Anyway...heb net een 1GB bestand gedownload op http://www.bbned.nl/speedtest en ik kom tot een download snelheid van 2.8MB/sec! Hopenlijk blijft dat in elk geval mijn snelheid en wordt het niet minder! Hier nog mijn huidige gegevens mbt de nieuwe verbinding: DSL-verbinding Koppelingsinformatie Actief: 0 dagen, 1:12:08 DSL-type: ITU-T G.993.2 Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 2 241 / 25 335 Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [GB/MB]: 2 862 / 840 Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 3,6 / 13,9 Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 1,1 / 2,6 SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 6,1 / 6,1 Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / 2D2D2D2D Frameverlies (lokaal/extern): 0 / - Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / - Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / - Verbindingsverlies (extern): - Foutseconden (lokaal/extern): 1 / - FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 8.683 / 1 CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 1 / - HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0 |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheidsverhoging april?', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
KPN komt in april met landelijk WIFI-netwerk | WiFi | : 1 | 16 Jan 2014 |
Brief snelheidsverhoging en rare waarden speedtouch 546 modem | Snelheid | : 4 | 19 Oct 2011 |
Vanaf 4 april Kindernet i.p.v. TMF | Programma aanbod | : 6 | 08 May 2011 |
Nog steeds geen snelheidsverhoging | Snelheid | : 3 | 04 Jul 2010 |
KPN: Wijzigingen per 1 april 2010 | Helpdesk | : 81 | 16 Jun 2010 |
Advertentie