Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
Snelheidsverhoging april?
|
|
Blackvenom01 |
Geplaatst op 28 July 2010, 14:52
|
Activiteit Berichten: 9 Lid sinds: 28 Jul 2010 |
Tja, als we moeten oppassen wat we zeggen omdat we bang zijn is deze wereld wel heel triest heh. ZOiezo kan ik niet zo maar een edit button vinden helaas. Gewijzigd door Blackvenom01 op 28 July 2010, 14:53 |
|
|
Insane- |
Geplaatst op 28 July 2010, 16:34
|
Activiteit Berichten: 9 Lid sinds: 27 Jul 2010 |
ik kom ernet achter dat ik geen israpunt in huis heb en ik eigenlijk via een wandcontactdoos ben verbonden. Wat is het verschil? |
|
|
TokkieTokkie |
Geplaatst op 28 July 2010, 16:53
|
Activiteit Berichten: 288 Lid sinds: 22 Mar 2010 |
Quote Insane- schreef: ik kom ernet achter dat ik geen israpunt in huis heb en ik eigenlijk via een wandcontactdoos ben verbonden. Wat is het verschil? Niks, dan is dat jou ISRA punt |
|
|
Insane- |
Geplaatst op 28 July 2010, 17:04
|
Activiteit Berichten: 9 Lid sinds: 27 Jul 2010 |
Dus ook geen verschil in snelheid ofzo? |
|
|
sll |
Geplaatst op 28 July 2010, 17:20
|
Activiteit Berichten: 12 Lid sinds: 07 Jun 2010 |
net even na gekeken als je 4 km van de centrale woont dan zou je 5 mb maximaal kunnen halen met adsl 2+ |
|
|
TokkieTokkie |
Geplaatst op 28 July 2010, 17:21
|
Activiteit Berichten: 288 Lid sinds: 22 Mar 2010 |
Quote Insane- schreef: Dus ook geen verschil in snelheid ofzo? Ja dat wel, die 'varkenssnuit' zijn vaak gecorrodeerd, slechte contacten etc etc Ik zou zeggen, schroef dat ding eens open, kijk of de contacten niet groen zijn (of op een andere manier gecorrodeerd zijn), kijk of er geen extra kabels ergens anders heen gaan (en koppel die af). Druk de veercontacten weer naar binnen (of nog beter, las het modem draad rechtstreeks aan de inkomende kabel en bypass de varkensnuit helemaal). Varkenssnuit is zo'n aansluiting met 4 van die grote pennen. |
|
|
sll |
Geplaatst op 28 July 2010, 17:24
|
Activiteit Berichten: 12 Lid sinds: 07 Jun 2010 |
kpn heeft 8 mb internet dat is de laagste wat zij hebben voorheen 3 mb dus als je dan minder dan 3 mb haalt dan moet zij daar echt iets aan doen en geen mensen aan de lijn houden hebben zij bij mijn ook gebrobeerd maar ik had een gratis nr belde hun bijna ieder dag en uit eindelijk toch goed gekomen |
|
|
Blackvenom01 |
Geplaatst op 28 July 2010, 20:52
|
Niemand heeft nog antwoord gegeven op mijn vraag waarom ik maar 2mb download heb zoals altijd vroeger op mijn 20mbit abbo (premium 60 euro per maand) dus snelheids verhoging naar 40mbit, ik blij, ik weet dat dat niet betekent dat ik dan 4mb download heb, maar iets van rond de 3, helaas heb ik GEEN enkel verschil, niet eens een kilobyte. Nu vraag ik me af of h et legaal is om mensen 60 euro te laten betalen voor een download snelheid van een 45 euro per maand abonnement ? Klinkt in mijn oren vrij grijs zo niet zwart gebied. Gewijzigd door Blackvenom01 op 28 July 2010, 20:53 |
|
|
drpcr |
Geplaatst op 29 July 2010, 07:55
|
Activiteit Berichten: 52 Lid sinds: 27 Jun 2010 |
@Blackvenom1 Om het één en ander wat makkelijker te maken, megabit per seconde druk je uit als "Mbs", megabyte per seconde druk je uit in MBs. (m = mili M = mega; b=bit B=byte) KPN bied abonnementen aan in "tot" 8 Mbs, 16 Mbs en 40 Mbs. Met 2 MBs download, heb je ongeveer een 20 Mbs verbinding. 40 Mbs verbinding zou je ongeveer 4 MBs moeten hebben (ongeveer 10% overhead) Voor 20 Mbs (wat je nu dus ongeveer hebt) heb je een hogere snelheid dan het 16 Mbs abonnement. Dus strikt technisch betaal je terecht voor het duurdere abonnement. Doordat het een stuk minder is dan 40 Mbs zou je kunnen kijken of KPN coulance wil toepassen en je terugzetten naar het 16 Mbs abonnement. Wat je nu hebt is echter 25% sneller dan dat abonnement, dus ik weet niet of je daar veel kans op maakt... |
|
|
Blackvenom01 |
Geplaatst op 29 July 2010, 09:44
|
Tja, als je het zo bekijkt is het dus legaal, maar niet minder ziekelijk naar mijn mening. Ik wist al dat de snelheids verhoging niets te maken had met het plezieren van mensen, maar om de concurrentie tegen te gaan voor HD Tv via internet, die heeft sneller internet nodig. Maar om zo om te gaan met je klanten, en te negeren als je probeerd contact te zoeken, en dan ook nog in je eigen schoen schuiven als al hun 'ideeen' niet werken... misschien had ik beter bij XS4ALL (ofzo) kunnen blijven, nu zit ik nog vast aan mijn contract! Gewijzigd door Blackvenom01 op 29 July 2010, 09:45 |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheidsverhoging april?', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
KPN komt in april met landelijk WIFI-netwerk | WiFi | : 1 | 16 Jan 2014 |
Brief snelheidsverhoging en rare waarden speedtouch 546 modem | Snelheid | : 4 | 19 Oct 2011 |
Vanaf 4 april Kindernet i.p.v. TMF | Programma aanbod | : 6 | 08 May 2011 |
Nog steeds geen snelheidsverhoging | Snelheid | : 3 | 04 Jul 2010 |
KPN: Wijzigingen per 1 april 2010 | Helpdesk | : 81 | 16 Jun 2010 |
Advertentie