Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
Snelheidsverhoging april?
|
|
Giant2000 |
Geplaatst op 17 June 2010, 17:25
|
Activiteit » Alles-in-1 Standaard » ExperiaBox TG789 » Interactieve TV Berichten: 492 Lid sinds: 03 Jun 2009 |
Op 800 meter van de centrale zijn de hoogste snelheden mogelijk. Omdat je binne 1400 meter woont zal je wel vanzelf op VDSL komen lijkt me. |
|
|
The Mask |
Geplaatst op 17 June 2010, 20:06
|
Activiteit Berichten: 23 Lid sinds: 28 Mar 2010 |
Ok hier mijn verhaal, heb vandaag nog 1 poging gewaagd. Sinds gister PB verkeer gehad met KPNwebcare3 en die heeft me goed geholpen. Vandaag weer naar KPN gebeld omdat er nog een ticket aangemaakt was vorige week, en nog niks gedaan was. Kreeg ik te horen dat me Ticket gesloten was omdat ik geen 06 nummer opgegeven had. Ze vertelde me doodleuk dat ze op de vaste lijn gebeld hadden, maar ik weet 100% zeker dat dat niet waar is, aangezien ik vanaf vorige week al hele dagen thuis ben. Ik kan op me huis telefoon ook helemaal geen gemiste oproepen terug vinden. De persoon die ik vandaag aan de lijn had vond het ook maar raar dat het ticket gesloten was, en ging navraag doen. In eerste instantie vertelde hij me dat mijn snelheid niet hoger kon. Ik vertelde de persoon toen aan de telefoon, dat ze me dan geen keus zouden laten en ik er aan zit te dneken om dan maar over te stappen naar Kabel. Hij kon dat heel goed begrijpen, ook aangezien ik nu ook al 2.5 maand voor IPB Extra betaal en de snelheid maar krijg van IPB Basis. Hij besloot om nog eens het een en ander na te gaan vragen, en kwam tot de conclusie dat ik wel degenlijk een hogere snelheid moest kunnen krijgen en dat er toch iets niet klopte bij KPN. Hij besloot een afspraak te maken met een monteur die vandaag tussen 16:00 uur en 18:00 al lang zou komen. 15:30 uur gaat de bel en staat de monteur al voor de deur. Bij de wijkkast had hij alles al doorgemeten, en kwam toen bij mij alles doormeten. De werkelijke snelheid die ik zeker moet halen is 12999, dat ziet er al veel beter uit ik snap best wel dat ik die 16Mb nooit kan halen. De centrale is hier nog niet omgebouwd naar VDSL en is ook niet bekend wanneer dat gaat gebeuren, maar met ADLS2+ moet ik dus 12999 kunnen halen. Het enige wat er moet gebeuren is dat ze bij KPN via een computersysteem mijn profiel aangepast moet worden naar 16Mb. Zolang dat niet gedaan is zal mijn modem op 8000/1 blijven intrainen. Het heeft dus niks met het profiel op de KPN pagina te maken waar je op inlog, maar een soort profiel wat binnen KPN aangepast moet worden. En dat zou nu geregeld gaan worden. Monteur heeft gezegd wacht het een week af en is het dan nog niet gedaan gewoon weer bellen. Dus we wachten het nog even af, het zou binnen twee minuten geregeld kunnen worden, het is alleen de vraag hoe lang het nu gaat duren. |
|
|
WIETJUNK |
Geplaatst op 21 June 2010, 14:10
|
Activiteit Berichten: 43 Lid sinds: 22 Apr 2010 |
Actief: 0 dagen, 0:02:55 DSL-type: ITU-T G.993.2 Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1 492 / 20 565 Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [GB/MB]: 649 / 672 Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 0,1 / 13,7 Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 1,1 / 2,6 SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 5,9 / 6,2 Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / 2D2D2D2D Frameverlies (lokaal/extern): 0 / - Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / - Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / - Verbindingsverlies (extern): - Foutseconden (lokaal/extern): 0 / - FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 1.139 / 0 CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / - HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0 Ik ben alweer wat gezakt van 23050/1880,ik hoop dat het hierbij blijft,FUCK DLM!!! |
|
|
WIETJUNK |
Geplaatst op 21 June 2010, 22:46
|
Aan je signaalverzwakking te zien zit je op 4.5 kilometer dus verwacht niet veel van de snelheidsverhoging. Reset je modem niet als het niet hoeft want je zal steeds lager intrainen door de DLM. Groetjes |
|
|
boekbros |
Geplaatst op 22 June 2010, 07:21
|
Activiteit Berichten: 148 Lid sinds: 16 Feb 2010 |
Geloof de rekensommetjes over verhouding SN<>afstand tot centrale NIET. Dit heb ik al eerder bij diverse topics en fora gezegd. Ik zit op 600 m van de centrale en heb SN's gehad van 25 en 18 en 4,5. Dit sprookje moet nou maar eens ophouden! |
|
|
WIETJUNK |
Geplaatst op 22 June 2010, 08:22
|
Je bekabeling moet goed zijn. Signaalverzwakking is het laagst bij maximaal zendvermogen (max 23d dus om het simpel te houden; als je een signaalverzwakking van 26 heb bij een zendvermogen van 11 dan kan je ook na opnieuw intrainen een signaalverzwakking van 18 hebben en zendvermogen van 23(er staat vaak 0 op de experiaboxen zal wel afgeschermd zijn). |
|
|
Megalos |
Geplaatst op 23 June 2010, 13:14
|
Activiteit Berichten: 10 Lid sinds: 22 Mar 2010 |
Ik heb IPB Extra. Na een mailwisseling met iemand van KPN Webcare zegt die man dat hij een meting gedaan heeft op mijn adres. Dit kwam eruit: Code Download source Upstream (Contract Bitrate): 1024 kb/s Code Download source DSL Line Dus die 1.0 km zou inderdaad kunnen kloppen. Maar als ik dan hier kijk in de grafiek: http://kpn.gebruikers.eu/forum/viewth...#post_4101, dan zou de haalbare snelheid toch veel hoger moeten liggen dan 8 Mbit. Of is de centrale hier nog niet bijgewerkt? Hoe kan ik dit controleren? Ik heb die vraag al een paar keer aan die man gesteld, maar hij blijft er omheen draaien en wil blijkbaar geen antwoord geven op de vraag of de centrale al geupgrade is. Verder heb ik nog een vraag: Bij Line mode staat G.992.1 (G.DMT). Wat betekent dit precies? |
|
|
WIETJUNK |
Geplaatst op 23 June 2010, 13:25
|
G.992.1 (G.DMT) is adsl1 dus tot 8000/1024,kan je modem G.992.5 aan?(adsl2+) is tot 24mb. |
|
|
Megalos |
Geplaatst op 23 June 2010, 13:38
|
Activiteit Berichten: 10 Lid sinds: 22 Mar 2010 |
Ok, dus daar ligt het dan waarschijnlijk aan. Hoe kan ik zien of mijn modem ook G.992.5 ondersteunt? Kun je dat zelf instellen? Ik heb op een ander forum iemand gevonden waar dat wel ingesteld stond: http://www.kpn.gebruikers.eu/experiab...t=0#p23959. Ik neem aan dat dat dan ook bij mij kan. Alleen hoe?
Gewijzigd door Megalos op 23 June 2010, 13:45 |
|
|
TokkieTokkie |
Geplaatst op 23 June 2010, 22:46
|
Activiteit Berichten: 288 Lid sinds: 22 Mar 2010 |
Quote boekbros schreef: Geloof de rekensommetjes over verhouding SN<>afstand tot centrale NIET. Dit heb ik al eerder bij diverse topics en fora gezegd. Ik zit op 600 m van de centrale en heb SN's gehad van 25 en 18 en 4,5. Dit sprookje moet nou maar eens ophouden! SN marge kan door zeer veel factoren beinvloed worden, misschien moet je er bij KPN eens op aandringen om een lijn onderzoek te laten doen. Zolang de SN marge niet onder 6.0 komt heb je geen problemen, duikt die er onder dan klapt je lijn er meestal er uit dat kan komen door. Rotte lijn. Overspraak Kapotte DSLAM poort. etc etc etc De enige manier om er achter te komen wat het veroorzaakt is een lijnonderzoek. |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheidsverhoging april?', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
KPN komt in april met landelijk WIFI-netwerk | WiFi | : 1 | 16 Jan 2014 |
Brief snelheidsverhoging en rare waarden speedtouch 546 modem | Snelheid | : 4 | 19 Oct 2011 |
Vanaf 4 april Kindernet i.p.v. TMF | Programma aanbod | : 6 | 08 May 2011 |
Nog steeds geen snelheidsverhoging | Snelheid | : 3 | 04 Jul 2010 |
KPN: Wijzigingen per 1 april 2010 | Helpdesk | : 81 | 16 Jun 2010 |
Advertentie