Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » Snelheid
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Snelheidsverhoging april?
rbhgb

richard1965 schreef:
JippieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeGrin

Hier nog niks........................Shock

Rustig Richard hier nog minder dan niks...................................................Angry

rbhgb

Martijn Verduijn schreef:
Hi,
Ik heb een paar vraagjes die iemand waarschijnlijk wel kan beantwoorden over de (eventuele) snelheidsverhoging:

Korte situatie schets
Ik heb nog het oude Planet Advanced abonnement met 20Mbit down en 1Mbit up. Ik gebruik een Thomson Speedtouch router 546 (omdat ik geen draadloos nodig heb), verkregen (ik geloof) 4 jaar geleden van KPN.
Download snelheden van 1,95 tot 2 Mb/s via newsserver is normaal en via speedtest.nl of andere sites iets lager.
Mijn afstand tot een centrale is 835 meter, het betreft centrale Breda-Doornbos.

Hierbij mijn vragen:
Dien ik een nieuwe modem aan KPN te vragen/nieuwe te kopen?

Ik heb gemerkt dat er nieuwe firmware is voor de router (van R5.2.7.19.0 naar R6.1.0.5), is het verstandig om deze te updaten?

Is er iemand, ook op de betreffende centrale, die hogere snelheden heeft?

Bedankt,

Martijn Verduijn

Als je een nieuw modem wilt, kijk dan wel ff uit wat ze je gaan toe sturen, lees het forum maar eens door.
Het modem wat jij hebt, die heb ik ook ergens nog liggen, was er zeer over te spreken, wat erna kwam niet............Cool
Op één na dan, jup die heb ik nu Thomson TG789vn Smile
Gewijzigd door rbhgb op 02 June 2010, 01:12

The Mask
Geachte heer/mevrouw,

U hebt onlangs telefonisch contact gehad met KPN voor een vraag. Wij hebben interesse in uw mening over de afhandeling van uw vraag of probleem.

Zou u zo vriendelijk willen zijn om via onderstaande link enkele vragen in te vullen? Doel van deze vragen is dat we inzicht krijgen in uw ervaringen met de afhandeling van uw vraag. Mocht uw vraag of probleem naar uw mening nog niet zijn opgelost, dan kunt u tevens aangeven of u daarover nog gebeld wilt worden door een van onze medewerkers.

Alvast hartelijk dank voor uw medewerking.

Met vriendelijke groet,

Jacob Middeldorp
Directeur KPN Klantcontact

-------

Nou ik heb ze eens even goed de waarheid gegeven via die vragen lijst, ben heel benieuwd of ze zelf terug gaan bellen maar vermoed van niet.

rbhgb

The Mask schreef:
Geachte heer/mevrouw,

U hebt onlangs telefonisch contact gehad met KPN voor een vraag. Wij hebben interesse in uw mening over de afhandeling van uw vraag of probleem.

Zou u zo vriendelijk willen zijn om via onderstaande link enkele vragen in te vullen? Doel van deze vragen is dat we inzicht krijgen in uw ervaringen met de afhandeling van uw vraag. Mocht uw vraag of probleem naar uw mening nog niet zijn opgelost, dan kunt u tevens aangeven of u daarover nog gebeld wilt worden door een van onze medewerkers.

Alvast hartelijk dank voor uw medewerking.

Met vriendelijke groet,

Jacob Middeldorp
Directeur KPN Klantcontact

-------

Nou ik heb ze eens even goed de waarheid gegeven via die vragen lijst, ben heel benieuwd of ze zelf terug gaan bellen maar vermoed van niet.

Nou dat heb ik ook gekregen, let wel was toen zeker niet in the mood, bijna oorlog Angry
Dus invullen die hap, wat denk je, wel ter degen respons, en wel in positieve zin, niet dat het geholpen heeft, maar gewoon invullen is mijn motto.
Mij belde ze wel terug........
Gewijzigd door rbhgb op 02 June 2010, 08:37

spikey38
DSL-verbinding

Koppelingsinformatie

Actief: 3 dagen, 22:01:54

DSL-type: ITU-T G.993.2

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 426 / 17 065

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [GB/GB]: 2 484 / 3 010

Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 429496725,0 / 9,5

Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 1,0 / 2,9

SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 7,1 / 3,9

Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / 2D2D2D2D

Frameverlies (lokaal/extern): 5 / -

Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / -

Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / -

Verbindingsverlies (extern): -

Foutseconden (lokaal/extern): 37 / -

FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 1.063.103 / 0

CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 71 / -

HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0

Dit zijn mijn gegevens.
Alleen de upload kan wel wat beter.
En pagina`s openen op internet gaat ook niet echt snel, wat dat is weet ik ook niet.
Verder ben ik redelijk tevreden.

spikey38
Trouwens de DLM reageert ook ontzettend traag.
Het duurt veel te lang totdat de snelheid wordt aangepast naar boven.

willemxx
vervolg op #407.

Na een aantal dagen was mijn internet snelheid nog steeds maar 7Mb. Weer eens bellen. Nu zegt de helpdesk dat ik ook echt niet meer ga krijgen omdat ik te ver van de centrale zit. Hij zegt 2100 meter maar volgens sommige berekeningen is het volgens mij net geen 1600m. Verder zegt de HD dat van de banbreedte gemeten in het modem (14Mb) er 50% naar ITV gaat en en ik dus ook maar 7 Mb kan krijgen. Ik heb altijd stabiel 8Mb gehad tot begin April. Hij zegt vervolgens dat als ik naar een lager abonnenement ga ik wel de 8Mb zal halen en goedkoper uit ben. Ik heb het gevoel dat KPN op deze manier de echte klachten wil verdoezelen en me door een nieuw contract weer een jaar wil binden.

Wie weet hoe het echt zit met mijn mogelijkheden om de beloofde 16Mb max te halen?

Actief: 0 dagen, 0:03:07

DSL-type: ITU-T G.992.5

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1 030 / 14 262
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [GB/GB]: 2 402 / 3 962
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,3 / 19,3
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 10,2 / 21,5
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 7,4 / 6,3
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / 2D2D2D2D
Frameverlies (lokaal/extern): 0 / -
Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / -
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / -
Verbindingsverlies (extern): -
Fouseconden (lokaal/extern): 0 / -
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 67 / 0
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / -
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0

--------------------
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Thu Jun 3 2010 om 18:16:07 UTC+0200)

Download : 813.5 KByte/sec
Upload : 103.0 KByte/sec
Connection : 826.0 Conn/min

The Mask
Hier nog steeds niets van een snelheids verhoging te merken, maar al anderhalve maand een snelheids verlaging.
Voor April was er nog niks aan de hand met de snelheid, er is hier niets veranderd het is KPN die zijn klanten aan het bedonderen is.
Mijn Line rate is altijd boven de 8000 geweest en nog blijven ze bij KPN volhouden dat dat niet waar is. Ze moeten daar nog meer van die tiepmiepen aan nemen die alleen maar een papiertje op zitten te lezen, en nergens verstand van hebben.

1276062680-430

1276062775-790

1276062851-630

1276063833-10

Ik betaal voor IPB Extra en krijg maar de snelheid van IPB Basis. Na 19 Jaar KPN is het voor mij nu echt einde KPN.
26 Juni loopt mijn contract af, dan is KPN voor mij verleden tijd ik ga mooi naar Ziggo toe. Ik hoop dat er nog heel veel klanten zullen volgen, en dat KPN het speekwoordelijke deksel heel hard op hun Neus zullen krijgen.

Gaan
@graaf_slis

Heb je wel een vdsl modem? Anders haal je nooit de 2mb upload.

Fjk1978
Vandaag monteur geweest, sta nog steeds op "oude" snelheid, er moet schijnbaar iets van een kaart worden vervangen?? Binnen 2 weken moet het iig verdubbeld zijn.

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheidsverhoging april?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
KPN komt in april met landelijk WIFI-netwerk WiFi : 1 16 Jan 2014
Brief snelheidsverhoging en rare waarden speedtouch 546 modem Snelheid : 4 19 Oct 2011
Vanaf 4 april Kindernet i.p.v. TMF Programma aanbod : 6 08 May 2011
Nog steeds geen snelheidsverhoging Snelheid : 3 04 Jul 2010
KPN: Wijzigingen per 1 april 2010 Helpdesk : 81 16 Jun 2010
Advertentie