Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » Snelheid
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Snelheidsverhoging april?
Cyberbot
helaas ja ze zijn zo nu,
die helpdesk hebben een boek voel met antwoorden,
als je probleem doorgeeft kijken die eerst welke pagina hoort jouw probleem bij,
ik heb iemand vorige week gesproken zij zei dat MS updates maakt internet langzaam ( ik zei moment ik ging lachen ),
echt niet normaal!!!

desafiadore
Allemaal heel leuk en aardig, maar ik zit al weer 1 maand op minder dan halve snelheid.

Helpdesk zegt telkens 'controleer kabels en reset modem', schiet niet op en men wil
het ook niet doorzetten naar 2e lijns helpdesk / beheer.

Tja, het is de laatste dag van de maand, ik bel ze eind v.d. middag nog een keer,
indien geen directe oplossing zeg ik de internetverbinding op.

Ik betaal nog het 'oude' HETNET tarief, als ik dan hier toch niet hoger dan 4mbit down/512kb up
kan krijgen dan kan ik net zo goed een tele2/alice aansluiting nemen van 4mbit voor minder
dan de helft van het geld wat ik nu betaal.....

Waarom wordt dit 'probleem' op geen enkele website zoals Tweakers.net of kpn.gebruikers.eu gemeld?
(KPN snoert ze de mond???)

P.S. ik heb dus 10 maanden 8mbit down/1mbit up gehad en sinds juli alleen maar problemen en gezakt naar 4mbit.
Gewijzigd door desafiadore op 31 May 2010, 14:29

Martijn Verduijn
Hi,
Ik heb een paar vraagjes die iemand waarschijnlijk wel kan beantwoorden over de (eventuele) snelheidsverhoging:

Korte situatie schets
Ik heb nog het oude Planet Advanced abonnement met 20Mbit down en 1Mbit up. Ik gebruik een Thomson Speedtouch router 546 (omdat ik geen draadloos nodig heb), verkregen (ik geloof) 4 jaar geleden van KPN.
Download snelheden van 1,95 tot 2 Mb/s via newsserver is normaal en via speedtest.nl of andere sites iets lager.
Mijn afstand tot een centrale is 835 meter, het betreft centrale Breda-Doornbos.

Hierbij mijn vragen:
Dien ik een nieuwe modem aan KPN te vragen/nieuwe te kopen?

Ik heb gemerkt dat er nieuwe firmware is voor de router (van R5.2.7.19.0 naar R6.1.0.5), is het verstandig om deze te updaten?

Is er iemand, ook op de betreffende centrale, die hogere snelheden heeft?

Bedankt,

Martijn Verduijn

Fearless
Hallo allemaal,

Wij betalen nu al een aantal maanden voor 8Mb internet per maand.
Dit is wat we ontvangen:

768 / 4.416

De snelheid is nooit anders geweest.
Als ik dan ook nog leest dat KPN de snelheden verdubbelt snap ik er helemaal niks meer van.
Hoe kan dit en is dit op te lossen?

Ik download maar met max 472kb/s. Dit zou ik graag wat hoger hebben.
Is hier een oplossing voor?

Alvast bedankt.

willemxx
Ik merkte begin april dat mijn snelheid van 8 naar 6 Mb gezakt was. Ik dacht even dat het te maken had met de werkzaamheden voor de snelheidsverdubbeling. Recent kreeg ik een email met de blijde boodschap dat mijn snelheid verdubbeld was. Ik snel kijken maar tot mijn schrik nog steeds 6Mb ipv de beloofde 16. De helpdesk komt dan gelijk met de standaard smoesjes; ver van de centrale ( 800m hemelsbreed, 1600 kabel aftstand) ; slechte kabels vanaf de router ( 3 kabels getest en zelfs een laptop op 1 m van het modem), te lange kabel vanaf het isra punt (50cm door kpn zelf aangelegd). Dan toch maar een nieuw modem. Volgens de helpdesk is de Siemens Experiabox vaak het probleem. Nieuw Thomson experiabox geeft de zelfde 6Mb. Dat was het dus niet. Weer bellen. Alles weer uitleggen en motiveren. Een ticket aangemaakt. Monteur belt en nadat ik hem heb laten merken dat ie niet met bullshit moet komen geeft hij toe dat in veel gevallen de nieuw geinstalleerde DLM het probleem is. Hij heeft deze gereset en nu moet het goed komen. 3 dagen later nog maar 7Mb.

Hoe lang moet de DLM inleren/intrainen? Is VDSL een oplossing? Mijn centrale is VDSL geschikt.

KPN moet de DLM gewoon uitzetten als je altijd een goede stabiele verbinding had en nooit problemen. Nu werkt het als een handrem. Frown

The Mask
En zo worden we dus allemaal genaait, het ligt altijd aan de klant of zijn aansluitingen en die KPN NOOBS aan de telefoon hebben altijd gelijk.
Heel vreemd dat voor April altijd de snelheid goed was en nu nog maar de helft, en toch ligt het aan de klant volgens die NOOBS bij KPN.

Dus als ik het goed begrijp, iedereen die klaagt over zijn snelheid moet bij zich zelf te raden gaan want daar ligt het probleem en niet bij KPN.
Grote BS dus, het zijn grote oplichters, want iedereen wordt gewoon gecapt op zijn snelheid. en zo willen ze je bedonderen door te zeggen dat je die snelheid dan niet kan halen wat voorheen gewoon wel kon. Heel dat DLM systeem is gewoon ingevoerd om de snelheden te verlagen en dan zeggen het ligt aan je zelf.

Sinds vorige maand kan ik per maand opzeggen, ik kijk het nog even aan en veranderd er niet snel wat ga ik weer snel terug naar ziggo met alles. Slechter dan nu kan nooit meer.

anton
Kpn Internet Basis

ook mijn snelheid is verlaagd.
Experiabox-SpeedTouch 780
Stond een snelheid in van rond de 5000, nu staat hij op 3581.

Is er niet een adres (e-mail) waar we gezamenlijk onze klachten naar toe kunnen sturen?

KPN Webcare zie ik hier op al die klachten ook niet reageren.

19 mei een e-mail gekregen van KPN dat de snelheid verhoogd was.
Omdat ze tevreden klanten willen hebben.

KPN wij zijn helemaal niet tevreden.
HELP, HELP!

gfive
oh wat ben ik blij dat ik 1 maand geleden over gegaan ben naar een andere provider. (UPC zakelijk 25/2.5) en ja de 25/2.5 haal ik gewoon.

Eerst wilde ik nog KPN een kans geven met de verhoging. Maar nadat ik te horen kreeg, na 100 keer bellen, dat mijn centrale nooit geupgrade zou worden ben ik meteen weg gegaan.

Cyberbot
gewoon belacherlijk van die KPN,
ik wou opzeggen maar kan ik niet omdat mijn internet snelheid geupdate is in 18 mei,
mijn haalbaar snelheid is 1,3 Mb/sec
terwij ik heb 25MB heb Sad
Gewijzigd door Cyberbot op 01 June 2010, 10:22

Red Metal

Laat UPC nu bezig zijn met de laatste oude zooi van hun netwerk op te rollen en te vervangen voor bij de tijds spul (Betuwe, Driel)?
Aan de andere kant van De Rijn zijn ze in ieder geval bezig , daar zit ik een beetje op te wachten Wink
(Oosterbeek/Renkum)

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheidsverhoging april?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
KPN komt in april met landelijk WIFI-netwerk WiFi : 1 16 Jan 2014
Brief snelheidsverhoging en rare waarden speedtouch 546 modem Snelheid : 4 19 Oct 2011
Vanaf 4 april Kindernet i.p.v. TMF Programma aanbod : 6 08 May 2011
Nog steeds geen snelheidsverhoging Snelheid : 3 04 Jul 2010
KPN: Wijzigingen per 1 april 2010 Helpdesk : 81 16 Jun 2010
Advertentie