Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » Snelheid
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Snelheidsverhoging april?
Cyberbot
Hier ook
ik heb 16 Mb zeggen ze het is 25 geworden,
dus ik haal dat echt niet
toen zat ik bij hetnet alles was prima snelheid service,
maar helaas ben ik weg gedoid bij KPN,
ik wordt door gestuurd naar Truuss die heeft geen verstand van netwerk,( Truus zegt Microsoft update kan jou modem langzaam maken!!!!!!),
ik snap helemaal hier niks van,
25MB krijg ik 1.5 Mb/second,
een kennis heeft Ziggo met 25 MB krijg hij echt 9 Mb/sec of meer

allewijn
Ook ik heb, zoals velen onder ons, problemen mbt de snelheid van KPN.
Ik woon in Schiedam, postcode 3124PB109.
Ik heb een KPN Interactief TV abbo, 16mbps TV&internet (geen telefonie).
Nu heb ik twéé problemen:
(afgezien van het tv deel, waaronder de trage afstandbediening/menu's, energieverbruikende 1960, etc.)

- Probleem 1 zit hem in de snelheid: ik heb een 16mpbs abbo, ik behaal echter bedraad, geen wifi, max 7.78MB/s down en 0.46MB/s up.
Dit behoort toch veel hoger te zijn? Of zit ik te ver van de centrale en kan ik gewoon niet sneller? Zo ja, kan ik dan niet beter voor het 8Mbits pakket kiezen?

- Probleem 2 zit hem in het wifi deel. Ik wordt gèèèk van de onstabiele verbindingen tussen TG789vn en Windows 7 pc! Ik heb een wireless N verbinding op max 130mbits, maar als ik de pc opstart duurt het ten eerste al héél lang voordat er daadwerkelijk ge-internet kan worden (De verbinding lijkt geheel tot stand te zijn, echter openen webpagina's nog niet), pas na zo'n 3 minuten wachten kan ik eindelijk internetten. De verbinding valt soms om onverklaarbare rede weg en de downloadsnelheden lijken van het ene op het andere moment ook ineens helemaal in te kakken. Ik behaal dan bijvoorbeeld ineens met een speedtest nog maar 2MB/s down en 0.46MB/s up. Gehele internet is dan zeer traag en soms werkt enkel wachten tot de volgende dag of resetten TG789vn.

Merk dat bedraad met utp kabel het volgens mij allemaal al wat stabieler/sneller werkt, echter is dit geen permanente oplossing voor mij. Ik wil/moet draadloze verbindingen leggen in mijn situatie.

Waar ligt dit allemaal toch aan?

Even een logje uit mijn TG789vn op het moment dat ik heb bedraad aangesloten had:

Koppelingsinformatie

Actief: 0 dagen, 0:11:23
DSL-type: ITU-T G.992.5
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 776 / 9 023
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [kB/GB]: 0 / 190
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,8 / 0,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 16,4 / 39,0
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 8,1 / 6,8
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / 2D2D2D2D
Frameverlies (lokaal/extern): 0 / -
Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / -
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / -
Verbindingsverlies (extern): -
Foutseconden (lokaal/extern): 0 / -
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 1.267 / 0
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / -
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0

Cyberbot
hello allewijn
ik denk jouw 2 probleem is iets met jouw wifi instelling, moet je kijken wat voor bevelijgen heb, nieuw drivers kan geen kwaad,
de biedining probleem heb ik ook, maar ik denk hets is software issue, ik hoop dat KPN naar kijkt,
als 7.7 Mb/ sec met wifi krijgt dan ben je de start je moet heel blij zijn, ik haal dat niet eens met cabel
ik heb namelijk ook 16 Mb mijn modem haalt 25 Mb, ik krijg down 1.3 Mb/sec

allewijn
Héy Cyberbot,

bedankt voor je antwoord.
Ik heb als beveiliging op de TG789 bij codering: WPA-PSK codering aangevinkt en bij wpa-psk-versie gekozen voor WPA2.
Kanaal handmatig op kanaal 1 gezet (meerdere kanalen geprobeerd).
Ik heb de nieuwste Realtek drivers voor mijn LevelOne WUA-0605 wifi wireless N stick geinstalleerd op windows 7.
Dit zou toch goed moeten zijn?
Waarom dan die lange wachttijd alvorens daadwerkelijk de eerste pagina geladen kan worden?

Over mijn downloadsnelheid: Ik behaal (zowel bedraad via utp als via wifi getest) max 7,78Mbits down.
Jij zegt dat ik 'hier blij mee moet zijn'?
Hoe bedoel je dat? Ik heb toch gekozen voor een 16Mbits pakket? En met speedtest.net haal ik maar max 7.78mbits en met downloaden vanaf een grote testserver, zoals speedtest.bbned.nl behaal ik max 9000kb/s = 7.2mbits.

Dus hoezo moet ik daar 'blij' mee zijn?
Overigens is die kleine 8mbits die ik aan snelheid behaal ook soms om de een of andere onverklaarbare instabiele rede gezakt naar bijv. 4Mbits down of nog lager vanaf speedtest.net.
Zo ook op het moment dat ik dit bericht tik en tussentijds nu even die speedtest draaide.
Mijn pc staat nu al een tijdje (halve dag) aan en het lijkt dan alsof de internetsnelheid ineens weer in elkaar zakt...

Cyberbot
Hoi Allewijn
ik dacht jij haalt dit snelheid praktijk 7.7 Mbits, maar het is van die test website dus allees klopt niet,
ik haal bij die site 14 Mbits maar als ik echt praktijk gaan downloaden haal ik 1.3Mbits Helaas!!!!
wat voor modem heb je? en hoe heb je hem geinstalleerd?
met splinter of zonder?

gr,
Gewijzigd door Cyberbot op 30 May 2010, 18:45

The Mask
Nog 1 dag en als die verhoging dan niet is doorgevoerd, ga ik elke maand de bank opdracht geven om een gedeelte van me betaling terug te halen.

Ik betaal al anderhalve maand voor Internet plus bellen Extra 8Mb, en heb de snelheid van Internet plus bellen Basis 4Mb. Voorheen altijd netjes gewoon 8Mb gehaald maar sinds begin April is me snelheid gewoon voor de helft gecapt.

Als andere zich zelf nog langer willen laten oplichten moeten ze zelf weten, maar ik ga me geld terug laten halen door de bank. Ik heb inmiddels inlichtingen ingewonnen bij een advocaten Kantoor. Ik betaal voor een product wat ik niet krijg dus KPN is hier voor verantwoordig, en moet met een vergoeding komen.

Zou zeggen dien een klacht in bij de instanties die hier over beslissen als KPN zich nog langer niet aan zijn verplichtingen houd.

arno k
Hetzelfde laken een pak hier. ik ben op 5 februari jl. begonnen met een nette 17 mbit op een premium abo, inmiddels ben ik beland op 10 mbit. Helpdesk komt helaas niet verder dan dat ik mijn spltter nu kan omzeilen omdat deze niet meer nodig is. Mijn verzoek om de lijn te resetten wordt niet gehonoreerd. Naar de KPN winkel geweest, daar hebben ze helaas alleen flatcables...! Begin hetzelfde gevoel te krijgen als jaren geleden, in het begin van het ADSL tijdperk. Veel beloven, niks doen. Nieuwe abonnee's wordt vanalles beloofd, bestaande abonnee's staan in de kou. Wat een ontzettend onprettig bedrijf! Over een jaar ben ik weer weg, zeker weten.
Gewijzigd door arno k op 30 May 2010, 21:03

Cyberbot
ik denk ik doe het zelfde morgen,
allees afzeggen,

The Mask
Hahahahahaha het moet niet gekker worden met die KPN. Heb net gebeld, over mijn snelheid die al anderhalve maand wordt gecapt, en die NOOB aan de telefoon blijft volhouden dat dat niet zo is. Ik zeg dat ik een vergoeding ga indienen, zegt die NOOB dit gesprek beeindig ik en gooit de telefoon er op.
En gelijk wordt heel me verbinding met internet er uitgegooid, ik denk leuk die komt zo weer terug. Maar het lijkt wel of die NOOB het expresse zit te doen, want om de minuut vliegt me verbinding er nu uit, al 10 15 keer achterelkaar nu.

KPN jullie zijn een stelletje oplichters eerste klas.

Golden
Het was me al vaker opgevallen dat KPN medewerkers bij "lastige" vragen zo snel mogelijk de verbinding willen verbreken, niet echt netjes natuurlijk zeker niet als het probleem waarvoor gebeld wordt nog niet is opgelost.

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheidsverhoging april?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
KPN komt in april met landelijk WIFI-netwerk WiFi : 1 16 Jan 2014
Brief snelheidsverhoging en rare waarden speedtouch 546 modem Snelheid : 4 19 Oct 2011
Vanaf 4 april Kindernet i.p.v. TMF Programma aanbod : 6 08 May 2011
Nog steeds geen snelheidsverhoging Snelheid : 3 04 Jul 2010
KPN: Wijzigingen per 1 april 2010 Helpdesk : 81 16 Jun 2010
Advertentie