Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
Snelheidsverhoging april?
|
|
Cyberbot |
Geplaatst op 22 May 2010, 22:51
|
Activiteit Berichten: 179 Lid sinds: 21 May 2010 |
hoe kom je achter hoe ver woon je van de central? |
|
|
rbhgb |
Geplaatst op 22 May 2010, 22:58
|
Activiteit » Ens Berichten: 58 Lid sinds: 17 May 2010 |
Quote Cyberbot schreef: hoe kom je achter hoe ver woon je van de central? Delen door 10 ongeveer, Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 25,2 / 44,0, wel ontvangen pakken, eigenlijk moet het door 13,8, maar dat klopt bij mij in ieder geval niet. |
|
|
rbhgb |
Geplaatst op 23 May 2010, 09:45
|
Quote Re_Style schreef: Hierbij mijn waarden, zou sinds vorige week 18mbit moeten hebben. Stond immers in de mail die ze me gestuurd hadden. Van die snelheid is niks te merken. Actief: 5 dagen, 1:16:27 DSL-type: ITU-T G.992.5 Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 776 / 9 022 Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [GB/GB]: 3 474 / 3 131 Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,8 / 0,0 Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 17,3 / 39,5 SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 7,3 / 6,9 Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / 2D2D2D2D Frameverlies (lokaal/extern): 0 / - Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / - Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / - Verbindingsverlies (extern): - Foutseconden (lokaal/extern): 55 / - FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 3.989.703 / 0 CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 72 / - HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0 Dat ga je denk ik ook niet halen, zie mijn grafiekje, jij zit ongeveer op 3,9 Km van de centrale.......... |
|
|
rbhgb |
Geplaatst op 23 May 2010, 11:23
|
Quote Re_Style schreef: Hoe kan je dit nu weten? Hemels breed zit ik er 1498 meter vanaf! Ik woon praktisch in het centrum en de centrale staat in het centrum. Volgens mij heeft KPN nog niks doorgevoerd en zal het wel weer een 10 jaren plan zijn die snelheidsverhoging. Normaal gesproken is de berekening ongeveer: Delen door 10 ongeveer, Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 25,2 / 44,0, wel ontvangen pakken, eigenlijk moet het door 13,8, maar dat klopt bij mij in ieder geval niet. jij zat op ( Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 17,3 / 39,5 ) dus? Bovenste moet je zien als voorbeeld....... BTW dit heb ik niet verzonnen. |
|
|
rbhgb |
Geplaatst op 23 May 2010, 11:38
|
Tja dat weet ik ook niet , maar een tip, probeer eens bij je buren te kijken, als dat mag natuurlijk wat het modem daar voor waarden aangeeft. Baat het niet schaad het niet. |
|
|
Jeboon |
Geplaatst op 23 May 2010, 12:36
|
Activiteit Berichten: 14 Lid sinds: 14 Apr 2010 |
Dit is volgens mij ook wel een goed alternatief. Je kan natuurlijk speedtest.net ook instellen om kilobits of kilobytes weer te geven ipv megabits of megabytes. Gewijzigd door Jeboon op 23 May 2010, 12:48 |
|
|
WIETJUNK |
Geplaatst op 23 May 2010, 22:23
|
Activiteit Berichten: 43 Lid sinds: 22 Apr 2010 |
Ik haak even in op het verhaal van de Line attenuation,die is afhankelijk van de afstand en output power(zendvermogen van het signaal in miliWatt,dus 20 dBm = 100 milli watts). Om het verhaal kort te houden hoe hoger de output power(max 23dBm)hoe lager de Line attenuation. De afstand berekening kan dus wel 30 procent afwijken. Dit kon ik tot 3 maanden geleden zelf instellen met het programma dmt tool(de snr margin en de output power) op mijn speedtouch 546 tot firmware 6.1.4.7 daarna niet meer ondersteund(geen experiabox). Op het moment werkt het niet goed meer ivm met de DLM en is voor gevorderden dus niet voor de noobies. Gewijzigd door WIETJUNK op 23 May 2010, 22:28 |
|
|
Ruud_S |
Geplaatst op 23 May 2010, 23:10
|
Activiteit Berichten: 7 Lid sinds: 22 May 2010 |
Quote Rob1002 schreef: Ik volg de discussies hier al enige dagen. En kom tot de conclusie dat de door KPN aangekondigde snelheidverhoging niet voor iedereen is weggelegd. Zo lees ik dat VDSL alleen als je dicht bij de centrale zit zin heeft en dat VDSL niet eens mogelijk is met de oude experia box van Siemens waarmee ik al 4 jaar werk. Wat doet KPN hier aan? Dit alles roept bij mij wel een dubbel gevoel op. Klanten informeren over een verhoging en deze dan niet (kunnen) bieden. Zelf ben ik begin dit jaar overgegaan naar het premium abonnement. En kom in Nootdorp (ZH) uit op de volgende waarden: ADSL Line Status: Cable connected Line mode: G.992.5 (ADSL2+) Maximum line rate: 16036 kbps (downstream) / 1028 kbps (upstream) Noise margin: 6 dB (downstream) / 8 dB (upstream) Line attenuation: 20 dB (downstream) / 17 dB (upstream) Output power: 21 dBm (downstream) / 12 dBm (upstream) Binnen deze regio heb al verbindingen gezien welke zijn geüpgrade. Als ik er van uit ga dat dit bij mij de maximale waarden zijn lijkt een downgrade van abonnement naar IPB extra op zijn plaats. Weet iemand overigens welke eisen er aan interactieve TV en HD TV worden gesteld? Of heb je daar hogere snelheden voor nodig? Als het goed is krijg je van kpn een nieuwe modem zodra je wordt overgezet op het VDSL netwerk. Ik zelf zit al jaren bij kpn en pas had ik mn abbo omgezet van extra naar premium en kreeg binnen een dag een doos met nieuwe modem en splitter. (ik had de speedtouch 780) deze moest ik hebben volgens de klantenservice. aan jouw line type te zien (G.992.5) is deze nog niet omgezet. zodra er G.993.2 staat, weet je dat je op het vdsl2 bent overgezet Ik zou als ik jouw was ff bellen met kpn of ze je een nieuwe modem kunnen sturen. mocht het technische gezien niet mogelijk zijn bij jouw vanwege afstand oid dan zal kpn jouw een korting moeten geven op je abbo (dat zegt kpn zelf over klanten die nu al premium hebben) Gewijzigd door Ruud_S op 23 May 2010, 23:29 |
|
|
xxxxx |
Geplaatst op 24 May 2010, 13:35
|
Activiteit Berichten: 26 Lid sinds: 08 May 2010 |
Hier die van mij..met een premium account |
|
|
Jeboon |
Geplaatst op 24 May 2010, 15:00
|
Activiteit Berichten: 14 Lid sinds: 14 Apr 2010 |
Quote wolter schreef: Ik ben over de snelheid erg tevreden. Al snap ik de hoge ping niet wie zou me kunnen vertellen hoe dat kan??? Dat kan komen door je browser. Ik heb met Google Chrome een ping van 30ms en met Internet Explorer 8 zo rond de 66ms. Bovendien laat Chrome mij iets meer snelheid zien. |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheidsverhoging april?', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
KPN komt in april met landelijk WIFI-netwerk | WiFi | : 1 | 16 Jan 2014 |
Brief snelheidsverhoging en rare waarden speedtouch 546 modem | Snelheid | : 4 | 19 Oct 2011 |
Vanaf 4 april Kindernet i.p.v. TMF | Programma aanbod | : 6 | 08 May 2011 |
Nog steeds geen snelheidsverhoging | Snelheid | : 3 | 04 Jul 2010 |
KPN: Wijzigingen per 1 april 2010 | Helpdesk | : 81 | 16 Jun 2010 |
Advertentie