Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » Snelheid
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Snelheidsverhoging april?
Razor-Blade
@Webcare1 of 2,

Op dit moment wordt mijn snelheid netjes stapgewijs aangepast richting de 16 MB.. moet gezien de waarden hieronder wel lukken,

xDSL linestate up (ITU-T G.992.5;
output Power Down: 18.8 dBm, Up: 12.4 dBm;
line Attenuation Down: 9.5 dB, Up: 5.0 dB;
snr Margin Down: 6.9 dB, Up: 10.4 d

Echter vraagje, ik zit qua download snelheid nog steeds op de 830KB...(Das 8 MB ) oude download snelheid en nog niet op de 12MB of 16MB hoe los je dat op? of gaat dat automatisch?
Of mijn router even een schop geven, uit/aan..etc

Of als iemand anders daar een antwoord op heeft
Gewijzigd door Razor-Blade op 19 May 2010, 13:10

Razor-Blade
Heb begrepen dat dit uiteindeijk automatisch gaat, dus sluit me bij de opmerking van mijn voorganger aan.

Ik wacht het rustig af.Wink

Stap 1, Line Speed gaat omhoog naar stabiele waarden

Stap 2, CAP gaat van de snelheid af, en je krijgt de nieuwe download snelheid

Kortom ik wacht het rustig af, ik zie het wel verschijnen Grin
Gewijzigd door Razor-Blade op 19 May 2010, 13:53

xxxxx
Ik ben blij om eindelijk een reactie/uitleg te zien van KPNwebcare m.b.t. DLM, dus bedankt daarvoor...jullie erkennen de DLM "problemen" en geven aan er mee bezig te zijn. Maar waarom hanteren jullie een termijn van een maand om te zien of een verbinding wel of niet een hogere snelheid aankan?! Zeker als het gaat om een verbinding die maanden lang prima gewerkt heeft op een hogere snelheid zonder uitval zoals in mijn eigen geval en vele andere gevallen.

Ik geef een voorbeeld...ik ben nog zo ouderwets dat ik alle stekkers er uit haal als het onweert. Wat gaat dat doen met de DLM en mijn verbinding? Zo zijn er nog meer legitieme redenen denkbaar waarbij je zelf je modem uit wil schakelen. DLM constateert dan een instabiele verbinding en dan kost het je weer 30 dagen tot je weer opgeschroeft wordt? Dat gaat dan toch nooit werken op deze manier?

Ik snap dat DLM bestaat om te zorgen dat je kunt rekenen op een stabiele verbinding en dat is op zich goed. Ik heb echter het gevoel dat het nu voor meer problemen zorgt dan dat het nuttig is. Hopenlijk gaat dat finetunen snel iets opleveren en dat de automatische termijnen die door DLM gehanteerd worden verkort kunnen worden om je verbinding stabiel te krijgen/houden.
Gewijzigd door xxxxx op 19 May 2010, 16:36

WIETJUNK
Goed onder woorden gebracht Serpan99, ik vind dat dus ook, bij mij was de afgelopen jaren niks aan de hand en van mij mag die DLM functie weer uitgezet worden want ik zet me modem ook geregeld uit via een schakelblok waar me plasma,pc,ps3,wii,schotelontvanger en stereo ook op zitten.

jourib

serpan99 schreef:
Ik ben blij om eindelijk een reactie/uitleg te zien van KPNwebcare m.b.t. DLM, dus bedankt daarvoor...jullie erkennen de DLM "problemen" en geven aan er mee bezig te zijn. Maar waarom hanteren jullie een termijn van een maand om te zien of een verbinding wel of niet een hogere snelheid aankan?! Zeker als het gaat om een verbinding die maanden lang prima gewerkt heeft op een hogere snelheid zonder uitval zoals in mijn eigen geval en vele andere gevallen.

Ik geef een voorbeeld...ik ben nog zo ouderwets dat ik alle stekkers er uit haal als het onweert. Wat gaat dat doen met de DLM en mijn verbinding? Zo zijn er nog meer legitieme redenen denkbaar waarbij je zelf je modem uit wil schakelen. DLM constateert dan een instabiele verbinding en dan kost het je weer 30 dagen tot je weer opgeschroeft wordt? Dat gaat dan toch nooit werken op deze manier?

Ik snap dat DLM bestaat om te zorgen dat je kunt rekenen op een stabiele verbinding en dat is op zich goed. Ik heb echter het gevoel dat het nu voor meer problemen zorgt dan dat het nuttig is. Hopenlijk gaat dat finetunen snel iets opleveren en dat de automatische termijnen die door DLM gehanteerd worden verkort kunnen worden om je verbinding stabiel te krijgen/houden.

my thouhgts exactly!!! want mijn modem gaat ook vaak uitzichzelf uit/aan door toedracht van kpn zelf... laatste keer is 2 dagen geleden en dit is al 3 weken aan de gang aan/uit enz dus dit gaat natuurlijk n zwaar vertekend beeld weergeven voor die DLM.... dus je kan je wel voorstellen dat hier uitgaat komen dat mijn lijn ineens nie stabiel wordt bevonden (terwijl dat natuurlijk altijd geweest is...)

xxxxx

WIETJUNK schreef:
Goed onder woorden gebracht Serpan99, ik vind dat dus ook, bij mij was de afgelopen jaren niks aan de hand en van mij mag die DLM functie weer uitgezet worden want ik zet me modem ook geregeld uit via een schakelblok waar me plasma,pc,ps3,wii,schotelontvanger en stereo ook op zitten.

Tja...wij hebben bijna hetzelfde probleem en dezelfde ideën erover. Hier nog een suggestie voor KPNwebcare...is het niet mogelijk dat benadeelde klanten de helpdesk bellen en vragen om die DLM tenminste op een bepaalde snelheid af te stellen die altijd prima gewerkt heeft? Of is dit echt puur voorbereidend werk op de snellere vdsl2 snelheden...alhoewel mijn suggestie dan nog geen problemen zal geven. Het werkte immers altijd goed...

rbhgb

serpan99 schreef:

WIETJUNK schreef:

Tja...wij hebben bijna hetzelfde probleem en dezelfde ideën erover. Hier nog een suggestie voor KPNwebcare...is het niet mogelijk dat benadeelde klanten de helpdesk bellen en vragen om die DLM tenminste op een bepaalde snelheid af te stellen die altijd prima gewerkt heeft? Of is dit echt puur voorbereidend werk op de snellere vdsl2 snelheden...alhoewel mijn suggestie dan nog geen problemen zal geven. Het werkte immers altijd goed...

serpan99 dat heb ik allang aangevraagd, bij mij weten, hebben ze daadwerkelijk hem uit gezet, alleen, tot m`n schrik, maar voor drie dagen, tja toen was het weer mis.Frown
Wij wonen in een afgelegen gebied, oude kabels enz, centrale ook niet aangepast aan de huidige techniek van vandaag.

Je snapt dat wij niet zo`n hoge douwnload hebben, en met deze verouderde techniek dit ook nooit zullen krijgen.
Maar daar had ik voor nood iets op gevonden, gewoon een USB modem (KPN), s`nachts ff intrainen en zie daar, we kunnen weer ff wat binnen halen, met een heel wat hogere snelheid,Smile tja dat doe ik nu ook niet meer sinds dat DLM gebeuren.
Gewijzigd door rbhgb op 19 May 2010, 20:05

pent5
Nou, ik heb het eigenlijk wel een beetje gehad met KPN. Ik hoor helemaal niks van KPN.
Ik ben al jarenlang klant en heb een IPB extra abonnement. Als ik een postcodecheck doe dan blijkt dat mijn abonnement niet leverbaar is op mijn adres (alleen basis). Ik betaal nu dus voor een abonnement dat niet eens leverbaar is hier.
Downgraden dan? Dat zou kunnen, maar dan is het meteen weer een nieuw contract voor een jaar!
Het feit dat KPN de situatie zo laat en niks van zich laat horen is wat me het meest irriteert.
Dit en het feit dat je bij de helpdesk ook het bos ingestuurd wordt (bij een ander probleem met de EB, dus een beetje OT) maakt dat KPN voor mij afgedaan heeft. Ik wacht nog tot eind mei en dan zal het wel internet via de kabel worden.
Gewijzigd door pent5 op 19 May 2010, 22:53

boekbros
"Zijn er nog mensen die vandaag of eerder het mailtje gekregen hebben met de tekst :

onlangs zijn de snelheden van uw internetabonnement automatisch verhoogd van 8 Mb/s naar maximaal 16 Mb/s. Zonder extra kosten kunt u genieten van alles "

Ja ik kreeg ook zo'n mail en heb er ook (nog) niets van gemerkt.... Het is nog steeds mei, wellicht legt KPN nog snel dit ei.....
Gewijzigd door boekbros op 20 May 2010, 07:31

WIETJUNK
Nee ik heb geen mailtje gehad van kpn,wel weer de zoveelste snelheid verlaging ik zit nu op 10014/904 ze beginnen nu zelfs me upload te verlagen,zou het nog wel breedband blijven of kan ik nu me 56k modem uit de kast halen.

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheidsverhoging april?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
KPN komt in april met landelijk WIFI-netwerk WiFi : 1 16 Jan 2014
Brief snelheidsverhoging en rare waarden speedtouch 546 modem Snelheid : 4 19 Oct 2011
Vanaf 4 april Kindernet i.p.v. TMF Programma aanbod : 6 08 May 2011
Nog steeds geen snelheidsverhoging Snelheid : 3 04 Jul 2010
KPN: Wijzigingen per 1 april 2010 Helpdesk : 81 16 Jun 2010
Advertentie