Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » Snelheid
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Snelheidsverhoging april?
Slevin

Dit zijn m'n intrainwaardes:
DSL-type: G.992.1 annex A
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 928 / 7.904
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [GB/GB]: 8,36 / 13,29
itgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 11,5 / 17,5
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 8,0 / 14,0
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 6,0 / 5,5
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / ALCB
Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Verbindingsverlies (extern): 0
Foutseconden (lokaal/extern): 0 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 1.449 / 0
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 1.449 / 2
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 455 / 2

Mij zegt het niet zoveel. Het is iig geen 16 mB zoals een IPB extra abbo zou moeten zijn (weet het: het is "tot" 16 m.
Waar ik voor vrees is dat is KPN in mijn postcodegebied helemaal geen snelheidsverhoging gaat invoeren. maar intussen wel gewoon een abonnement laat doorlopen dat helemaal niet mogelijk is hier.
Nou ja, maar afwachten to eind mei, maar ik heb niet veel hoop.

Als ik zo naar je lijn kijken zit je ongeveer 1.4 km van de centrale. (Signaalverzwakking delen door 10 is een stelregel)
Verder zie ik je dat up en downstream SNR (signal to noise ratio) * erg laag zijn, 5.5 en 6 houden niet echt over.
Wanneer het signaal erg sterk is dan zorgt de telefooncentrale dat deze meer data over het signaal kan verzenden dan wanneer er veel ruis is.
Daarnaast zie ik ook erg veel CRC fouten, ik weet niet over welk tijdsbestek dit is, maar je zou is je modem uit kunnen zetten en even flink downloaden en kijken
hoe snel de errors oplopen. Mochten deze erg snel oplopen dan kan je KPN vragen om een monteur te sturen die kan dan wel meten waar de fouten ontstaan.
(Kan namelijk op verschillende plekken, tussen telefooncentrale en de kabelverdeler en tussen de kabelverdeler en jouw ISRA punt. Zolang het dit probleem niet word
opgelost ga je nooit hoger halen dan waar je modem nu op intraint kwa snelheid.

Al het bovenstaande draagt bij aan bekabelingsproblemen danwel binnenshuis / buitenshuis.

* Hoe goed het signaal van adsl doorkomt en hoeveel ruis het onderweg tegenkomt

Maus
vdsl-eerbeek

KPN benaderd de 40mbit goed in Eerbeek!
Gewijzigd door Maus op 14 May 2010, 21:57

xxxxx
Hallo,

Ook hier in Apeldoorn al zeker 2 weken ellende met snelheidsVERLAGING! Ik heb altijd een stabiele verbinding gehad van minimaal 17.500kbps en ineens was die gekelderd tot een miezerige 10.000kbps. Helpdesk gebeld en die wisten ook nergens van, of mijn kabels wel goed zaten en waar dan mijn ISRA zat. Ik moest maar resetten en dan zien of het weer goed ging. Niet dus..dit terwijl mijn verbinding altijd goed was en ik zelf niets veranderd had...
Nou...ik heb toch alles nagelopen en uiteindelijk mijn Experiabox zowat bovenop de ISRA gezet met een nieuwe netwerk kabel naar de pc. Helaas ook heel vaak mijn modem uit/aan gezet en harde reset gegeven...totdat ik dit forum ontdekte en over die DLM problemen las.

Waarschijnlijk heeft het steeds opnieuw opstarten mijn verbinding geen goed gedaan. De DLM heeft dat gezien als een slechte verbinding en heeft het automatisch omlaag gezet. Dus ik denk...een week niets aan het modem doen, veel downloaden zodat DLM mijn lijn als stabiel ziet en het komt goed. Nou...ik zit nu op 15000kbps maar ben niet tevreden want ik had eerst een snellere verbinding! Dus wat nu...ik weet het niet meer hoor, zit je te wachten op sneller internet en dan is je verbinding ineens K! Dus hier een paar vragen:

- moet ik i.v.m. mijn DLM issues een line reset aanvragen via de helpdesk of toch nog afwachten?
- ik ben oud Planet adsl comfort abonnee, moet ik sowieso KPN bellen voor het nieuwe VDSL2 Premium pakket of wordt ik wel automatisch upgraded?
- kan het zijn dat mijn SN marge ook bewust laag gehouden wordt door de DLM? Volgens mij was ie eerst ook veel beter namelijk!

Hier nog ff de gegevens m.b.t. mijn huidge verbinding...

Actief: 5 dagen, 23:51:48
DSL-type: G.992.5 annex A
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.030 / 15.003
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [GB/GB]: 5,36 / 21,29
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,0 / 18,5
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 7,0 / 17,5
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 7,5 / 6,5
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / BDCM
Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Verbindingsverlies (extern): 0
Foutseconden (lokaal/extern): 0 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 1 / 366.729
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 1 / 0
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 75 / 0

Trouwens...is het jullie ook opgevallen dat KPN het Premium pakket eerst aanbood met een snelheid van 20Mb/s-40Mb/s en dat ze dit nu veranderd hebben in 16Mb/s-40Mb/s?!

Maus
Had het idd ook gezien, zijn ze niet meer verplicht te upgraden, wanneer je nu 16-17mbit haalt. Stelletje laaielichters!

xxxxx

Auke schreef:
Morgen krijg ik voor de 3e keer een KPN monteur op bezoek, keep you posted!

Nou...succes ermee, je moet hem maar eens vragen of ie het druk heeft met dezelfde problemen de laatste tijd. Die monteurs zullen er onderhand ook genoeg van krijgen, hopenlijk kan hij je vertellen waar KPN in vredesnaam mee bezig is op het moment. Angry

WIETJUNK
Ik heb precies dezelfde waarden als Serpan99,had daarvoor 19500/1032 en nu dus ook 15003/1030 en is een paar weken nog lager geweest.
Kpn knijpt ons gewoon met de nieuwe spullen die ze hebben aangebracht.
Wat ik nog het ergste vind is dat wanneer je een monteur aan lijn krijgt je een lulverhaal krijgt te horen dat ik die snelheid nooit gehad kan hebben,TUURLIJK.
Ik downloade de afgelopen jaren met newsleecher strak 2.05mb/sec en nu net 1.40mb/sec

WIETJUNK
verbinding tot 2 maanden geleden
WIETJUNK voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

WIETJUNK
Hier me verbinding op het moment,
als het zo blijft ga ik wel bij Ziggo kijken.
WIETJUNK voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

xxxxx

Auke schreef:
De 3e KPN monteur is hier net geweest.
Zijn conclusie een defecte printplaat in de centrale. Waarschijnlijk wordt dat nu door DLM opgemerkt en is daarom me lijnsnelheid gehalveerd.
Morgen of overmorgen gaan ze met de printplaat bezig, ik ben weer benieuwd!

Bedankt voor de feedback hoor, maar zijn er dan overal printplaten kapot in centrales door heel Nederland?! Er zijn veel te veel mensen die exact dezelfde problemen hebben, er moet gewoon iets fout zitten m.b.t. die beloofde upgrade. Iets wat dus uitpakt als het tegenovergestelde...een verlaging voor een heleboel klanten. Ik ben best benieuwd hoeveel mensen dit topic lezen en niet hun ervaringen opschrijven. Dus hierbij een oproep...ff lid worden en laat maar eens weten of jouw lijnsnelheid ook gehalveerd is.

Golden

Bedankt voor de feedback hoor, maar zijn er dan overal printplaten kapot in centrales door heel Nederland?! Er zijn veel te veel mensen die exact dezelfde problemen hebben, er moet gewoon iets fout zitten m.b.t. die beloofde upgrade. Iets wat dus uitpakt als het tegenovergestelde...een verlaging voor een heleboel klanten. Ik ben best benieuwd hoeveel mensen dit topic lezen en niet hun ervaringen opschrijven. Dus hierbij een oproep...ff lid worden en laat maar eens weten of jouw lijnsnelheid ook gehalveerd is.

Ik ben benieuwd hoeveel mensen dit hele topic niet lezen, sterker nog ik ben benieuwd hoeveel mensen niet eens doorhebben dat hun snelheid achteruit is gegaan.
En het zou best kunnen dat er in een groot aantal centrales defecten zitten (klein danwel groot) en dat die nu door het gebruik van DLM aan het licht komen, het zou een hoop klachten van de afgelopen tijd verklaren in ieder geval.
Gewijzigd door Golden op 17 May 2010, 16:51

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheidsverhoging april?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
KPN komt in april met landelijk WIFI-netwerk WiFi : 1 16 Jan 2014
Brief snelheidsverhoging en rare waarden speedtouch 546 modem Snelheid : 4 19 Oct 2011
Vanaf 4 april Kindernet i.p.v. TMF Programma aanbod : 6 08 May 2011
Nog steeds geen snelheidsverhoging Snelheid : 3 04 Jul 2010
KPN: Wijzigingen per 1 april 2010 Helpdesk : 81 16 Jun 2010
Advertentie