Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » Snelheid
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Snelheidsverhoging april?
Aat
persoonlijk heb ik glasvezel van kpn; brons met 30/3 mbit. Ze hebben het dus wel!
Maar ik persoonlijk vind het om te huilen en kan niet anders zeggen dan "Koop iets anders"...

Het is speciaal aangelegd, zodat de glasvezel optimaal zou werken, maar het is me toch een rotzooi.
Internet is regelmatig down, poorten voor andere toepassingen zijn nauwelijks open (e.g. playstation)
TV, want tja, dat kwam bij het pakket... Is ruk. zappen gaat LETTERLIJK 1 kanaal per 5 seconden. Het menu reageert regelmatig nog trager.

nieuwsgroepen, waar je dan normaal gesproken optimaal gebruik van kan maken zijn afgeknepen tot 800 kb/s.

En daar betaal je dan 50 eu in de maand voor (geen telefoon en maar 1 ontvanger voor de tv).

WAARDELOOS!

Giant2000
Waar is de tijd dat je nog uit de stoel moest klimmen om het andere net op te zetten Wink

gfive
En.... dat het beeld zwart/wit was ipv kleur.
Toch wel veel veranderd dan in de afgelopen 40 jaar.

Aat
Of zenders moest zoeken door te draaien aan een stokje, wat je speciaal meegeleverd kreeg bij je TV. Passende in een soort van kruiskop schroef.

Maar allerlei leuke herinneringen terzijde... KPN zuigt behoorlijk de laatste tijd.

gfive
Klopt.

En ach in het nieuws werd gemeld dat KPN een erg goede omzet/winst heeft gehaald.
Is niet zo vreemd op deze manier.

Overigens kon KPN in het verleden ook internetPlus Bellen niet aan, het was maanden een rotzooi en snelheden moesten omlaag.
En wekelijks ondervind ik hier nog steeds problemen van. (router, internet, bellen aan/uit)

nog 2 nachten en ik zit op 25/2.5 zakelijk UPC met 8 IP adressen. Geen Firewall en Geen NAT gebruik meer. Krijg mijn eigen gateway etc....
Ok UPC is ook niet zaligmakend, maar de zakelijke helpdesk is tot nu toe erg snel, vriendelijk en gratis te bereiken.
(mijn verbinding van kpn word immers nimmer verhoogt in dit dorp, horend bij Amsterdam, bij elk contract verlenging werd het keer op keer belooft. Na 3 jaar houd ik het voor gezien.)

Aat
Dan heb je mazzel; ik ben net op mijzelf gaan wonen en heb toen glasvezel aangeschaft. (er was geen adsl en het andere alternatief was kabel...)

Dus klantvriendelijk als KPN is zit je daar een JAAR, gewoon echt 12 maanden!!, aan vast. Zit er nu pas 3 of 4 maanden maar heb ze al wel laten noteren dat ik wegga zodra mijn contractduur is verlopen. Ik had echt nooit gedacht dat KPN zo'n slechte keuze zou zijn.

gfive
Probleem met KPN is dat ze te lang gewacht hebben met investeren.
(ze investeren wel, alleen adhoc)

Het moment dat ze marktleider werden stopte ze met diverse investeringen.
Voorbeeld: bij ons in het dorp werd de straat opengegooid voor vernieuwing riolering, gas, water en aanleg glasvezel.
Alles behalve de glasvezel is gedaan. KPN bedacht zich en vond dat de koperen lijn nog wel 10 jaar mee kon.

Toen ze geprivatiseerd werden hadden ze een erg mooi netwerk. De overheid had hier immers voor gezorgd.
Maar tja nu moeten ze met eigen geld glasvezel etc aanleggen..... minder winst is slecht voor het aandeel en bonus.....

Kortom er werd om subsidie gevraagd, deze was echter niet voldoende. Zeker niet aangezien KPN eigenlijk de enige speler is en zodoende marktwerking in de weg staat. Conclusie: Glasvezel komt er wel alleen veel te laat voor KPN, de concurrentie zit immers niet stil.

Ik zou hier een hele lijst kunnen intypen met alle dingen die KPN zou doen en nooit gedaan hebben. (ok test gebieden hebben het dan wel maar die zijn kleinschalig en zijn nu afgelast)

Overigens is glasvezel niet heilig. Zolang alles op de oude centrales is aangesloten blijft het een veredelde koper verbinding.
Gewijzigd door gfive op 27 April 2010, 21:03

Giant2000
En het is nog niet eens zo heel lang geleden dat KPN een enorme voorsprong met ADSL toen de kabelboeren nog zaten te hannesen met zo'n 4kB kastje. En het is ook niet zo heel lang geleden dat ik besloot om maar Digitenne te nemen omdat de kabelboeren meer ruis dan beeld hadden. Dus ach, het is lood om oud ijzer. KPN heeft nu even een achterstand maar dat kan zo over 3 jaar weer kompleet anderom zijn.
Feit is wel dat iTV redelijk stabiel draait, goed beeld heeft, een recorder heeft, gratis Digitenne aanbied, aan de zapsnelehied ed. wordt volop gewerkt (het is klacht nr.1 dus reken maar dat daar de programmeurs aan het zweten zijn) en daarmee wel een heel mooi product en goedkoper dan de concurentie. Dus zo erg is het allemaal nou ook weer niet.

Giant2000
Alle oude e-mail adressen blijven bruikbaar, dus ook je planet adres.
De snelheden zijn altijd TOT, dus dat je 8Mb/s krijgt is geen garantie (maar gezien je lijndemping geen probleem lijkt me)
Welke splitter bedoel je? Er gaat bij mij een kabeltje van mijn isra punt naar de experiabox.
Ik zou even afwachten wat er gebeurt wanneer je de officiele experiabox krijgt. Mochten er problemen zijn dan kan je een monteur laten komen die je lijn kan controleren. Bij mij heeft hij destijds alle oude jaren bakkelieten '50 leidingen vervangen!

Giant2000
Wat is nog het voordeel van de analoge lijn? Volgens mij snoept deze meer bandbreedte van je internet af en betaal je minder binnen het IPB (+ evt. TV) concept (ik weet dat niet zeker want volgens mij kan je geen analoge lijn meer afnemen).

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheidsverhoging april?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
KPN komt in april met landelijk WIFI-netwerk WiFi : 1 16 Jan 2014
Brief snelheidsverhoging en rare waarden speedtouch 546 modem Snelheid : 4 19 Oct 2011
Vanaf 4 april Kindernet i.p.v. TMF Programma aanbod : 6 08 May 2011
Nog steeds geen snelheidsverhoging Snelheid : 3 04 Jul 2010
KPN: Wijzigingen per 1 april 2010 Helpdesk : 81 16 Jun 2010
Advertentie