obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk! Dit onderdeel wordt gemodereerd door het KPN Webcare team!
 Onderwerp afdrukken
De weg kwijt op de helpdesk
Red Metal
Vooraf :

Ik heb een jaar of 6 Adsl Comfort gehad van Planet , dit werd later automatisch "KPN Premium"

Het begint met "Mine TV" , later "Interactieve TV" .
KPN bood mij in 2006 een gratis proef periode aan op "Mine TV" , en hier ben ik nieuwsgierig mee akkoord gegaan .
Echter voordat ik de decoder/modem in huis had , kwam ik erachter dat er maar 1 TV op kon , en mijn ADSL snelheid
naar beneden zou gaan .
Daarom maar besloten hier geen gebruik van te maken , het ontvangen installatie pakket niet uitgepakt , maar gelijk terug gestuurd .
En dit gemeld aan KPN , via telefoon en email .

Probleem 1:
Deze gratis proef periode werd automatisch omgezet in een betaal abonnement .
Dit abonnement heb ik 10~20x proberen op te zeggen , maar staat nog steeds op mijn factuur (€ 9,95)
Na veel klagen zou het stopgezet worden ,en kreeg ik ergens vorig jaar dat abonnements geld terug .
(met een excuus + een bos bloemen)

Echter heb ik nu nog steeds "Interactieve TV van KPN" op mijn factuur staan , sterker nog , KPN heeft er
zelfs een "Plus pakket" a € 9,95 bij gezet (!)

Probleem 2:
Mijn internet snelheid is gezakt van 18/1 naar 16/1 naar 12/1 over het laatste half jaar (schat ik) .
Dit zijn de snelheden die de modem aangeeft , in de meterkast naast het ISRA punt zonder splitter .
Mijn originele speedtouch 510 was niet geschikt voor ADSL2 destijds , en deze heb ik op eigen kosten
vervangen door een speedtouch 546 bij kpn online .

Ik dacht eerst dat het aan het ISRA punt lag , deze was antiek , en viel zowat uit elkaar .
Deze heb ik op eigen kosten laten vervangen door een KPN monteur .
Maar dit hielp niks , snelheid nog steeds 12/1 .
De speedtouch 546 kreeg kuren (wou niet aan,of geen verbindingen maken e.d) , vanalles geprobeerd ,
maar alleen het power ledje gaat branden , en doet verder niks .
Deze vervangen door een Linksys WAG300N, die eigenlijk voor iemand anders bedoeld was .
Dit had verder geen invloed op de snelheid .

Op 1 maart de helpdesk maar weer eens gebeld over mijn tragere internet verbinding , hier zou naar worden gekeken .
Vrijdag een brief ontvangen dat de "storing" verholpen was , echter is er niks veranderd .
Ik heb nog steeds ITV , en een 12/1 verbinding .

Vrijdag gelijk maar weer de helpdesk gebeld , en die beloofde mij het volgende :
- Interactieve TV zou stop gezet worden (alweer, dat wordt dan de 10x of zo)
- Mijn internet verbinding zou door een monteur gemaakt worden, een hogere snelheid zou geen probleem moeten zijn
- Ik zou kostenloos een nieuwe modem krijgen
- Mijn abonnement zou worden omgezet worden naar internet+bellen
- ik zou een paar maanden korting krijgen op m'n adsl abonnement

Nu wordt ik op zaterdag morgen gebeld door de helpdesk (erg netjes zo snel!) :
- Interactieve TV duurt nog een paar weken voordat dat stopgezet kan worden (!!!)
- internet snelheid was niks aan te doen , (centrale vol,overspraak, oude kabels en weet ik niet wat meer)
- nieuwe modem kon niet , moet ik zelf voor zorgen
- was niks bekend over internet+bellen
- die korting heb ik het niet over gehad

Kreeg als advies wacht maar een paar weken en wij bellen jouw .

Hierna gefrustreerd weer de helpdesk gebeld om alle diensten die ik heb van KPN maar op te zeggen,
dan probeer ik internet wel via een andere provider . (dat na 27 jaar telefoon/adsl/etc van KPN gehad te hebben)
Vertelde de aardige helpdesk medewerker dat ik niet op mocht zeggen :
1.omdat er een wijziging in mijn abbo aan de gang is .
(Interactieve TV wat weer/nog/ stopgezet wordt)
2.ik zit met mijn nieuwe (!) KPN premium abbo vast aan een jaar contract .

Hierna heb ik de hoorn op de haak gegooid om niet onbeleefd te worden .
Ik heb nu geen flauw idee wat er verder gaat gebeuren .

Enige tips of advies zijn van harte welkom .
 
Red Metal
Update :

"Interactieve TV van KPN" is nu van mijn ADSL lijn .
Snelheid van mijn verbinding is omhoog gegaan naar 15420 Kbps/1027 Kbps , alleen nog gecapt op 8/1 Mbit .

Mijn abonnement is omgezet van "Premium" naar "Extra" aangezien ik niet in de buurt kom van die 20Mbit/s .

Alleen zit ik nu weer vast aan een jaarcontract .
De hd medewerker gaf mij twee opties :
- jaarcontract met x aantal maanden korting
- maandcontract zonder korting

Ik heb zeer duidelijk voor het maandcontract gekozen , aangezien UPC hier deze zomer ook internet gaat aanbieden , en ik wel iets snellers wil als ~ 15/1 .
(Wel jammer , had liever een snellere *dsl verbinding gehad)

Maar op "MijnKPN home" staat duidelijk een jaarcontract !!!

Nieuwe modem , internet+bellen ,gemaakte kosten e.d. heb ik het verder niet over gehad met de helpdesk ,
Ik was inmiddels al weer dik een uur aan het bellen ...

Ik heb wel een email naar het KPN Webcare Team team gestuurd , hopelijk kunnen die wat doen .
 
LG1

Quote

Red Metal schreef:
Vooraf :

Ik heb een jaar of 6 Adsl Comfort gehad van Planet , dit werd later automatisch "KPN Premium"

Het begint met "Mine TV" , later "Interactieve TV" .
KPN bood mij in 2006 een gratis proef periode aan op "Mine TV" , en hier ben ik nieuwsgierig mee akkoord gegaan .
Echter voordat ik de decoder/modem in huis had , kwam ik erachter dat er maar 1 TV op kon , en mijn ADSL snelheid
naar beneden zou gaan .
Daarom maar besloten hier geen gebruik van te maken , het ontvangen installatie pakket niet uitgepakt , maar gelijk terug gestuurd .
En dit gemeld aan KPN , via telefoon en email .

Probleem 1:
Deze gratis proef periode werd automatisch omgezet in een betaal abonnement .
Dit abonnement heb ik 10~20x proberen op te zeggen , maar staat nog steeds op mijn factuur (€ 9,95)
Na veel klagen zou het stopgezet worden ,en kreeg ik ergens vorig jaar dat abonnements geld terug .
(met een excuus + een bos bloemen)

Echter heb ik nu nog steeds "Interactieve TV van KPN" op mijn factuur staan , sterker nog , KPN heeft er
zelfs een "Plus pakket" a € 9,95 bij gezet (!)

Probleem 2:
Mijn internet snelheid is gezakt van 18/1 naar 16/1 naar 12/1 over het laatste half jaar (schat ik) .
Dit zijn de snelheden die de modem aangeeft , in de meterkast naast het ISRA punt zonder splitter .
Mijn originele speedtouch 510 was niet geschikt voor ADSL2 destijds , en deze heb ik op eigen kosten
vervangen door een speedtouch 546 bij kpn online .

Ik dacht eerst dat het aan het ISRA punt lag , deze was antiek , en viel zowat uit elkaar .
Deze heb ik op eigen kosten laten vervangen door een KPN monteur .
Maar dit hielp niks , snelheid nog steeds 12/1 .
De speedtouch 546 kreeg kuren (wou niet aan,of geen verbindingen maken e.d) , vanalles geprobeerd ,
maar alleen het power ledje gaat branden , en doet verder niks .
Deze vervangen door een Linksys WAG300N, die eigenlijk voor iemand anders bedoeld was .
Dit had verder geen invloed op de snelheid .

Op 1 maart de helpdesk maar weer eens gebeld over mijn tragere internet verbinding , hier zou naar worden gekeken .
Vrijdag een brief ontvangen dat de "storing" verholpen was , echter is er niks veranderd .
Ik heb nog steeds ITV , en een 12/1 verbinding .

Vrijdag gelijk maar weer de helpdesk gebeld , en die beloofde mij het volgende :
- Interactieve TV zou stop gezet worden (alweer, dat wordt dan de 10x of zo)
- Mijn internet verbinding zou door een monteur gemaakt worden, een hogere snelheid zou geen probleem moeten zijn
- Ik zou kostenloos een nieuwe modem krijgen
- Mijn abonnement zou worden omgezet worden naar internet+bellen
- ik zou een paar maanden korting krijgen op m'n adsl abonnement

Nu wordt ik op zaterdag morgen gebeld door de helpdesk (erg netjes zo snel!) :
- Interactieve TV duurt nog een paar weken voordat dat stopgezet kan worden (!!!)
- internet snelheid was niks aan te doen , (centrale vol,overspraak, oude kabels en weet ik niet wat meer)
- nieuwe modem kon niet , moet ik zelf voor zorgen
- was niks bekend over internet+bellen
- die korting heb ik het niet over gehad

Kreeg als advies wacht maar een paar weken en wij bellen jouw .

Hierna gefrustreerd weer de helpdesk gebeld om alle diensten die ik heb van KPN maar op te zeggen,
dan probeer ik internet wel via een andere provider . (dat na 27 jaar telefoon/adsl/etc van KPN gehad te hebben)
Vertelde de aardige helpdesk medewerker dat ik niet op mocht zeggen :
1.omdat er een wijziging in mijn abbo aan de gang is .
(Interactieve TV wat weer/nog/ stopgezet wordt)
2.ik zit met mijn nieuwe (!) KPN premium abbo vast aan een jaar contract .

Hierna heb ik de hoorn op de haak gegooid om niet onbeleefd te worden .
Ik heb nu geen flauw idee wat er verder gaat gebeuren .

Enige tips of advies zijn van harte welkom .
ik had in dat geval gezegd dat kpn zijn contract verplichtingen niet nakomt en je daarom eenzijdig het contract opzegd.
laat ze maar komen met de deur waarder en wijs hem op je consumenten rechten
 
Red Metal

Quote

ik had in dat geval gezegd dat kpn zijn contract verplichtingen niet nakomt en je daarom eenzijdig het contract opzegd.
laat ze maar komen met de deur waarder en wijs hem op je consumenten rechten


Goed idee , alleen dan zit ik wel zonder internet (UPC bied pas in de loop van de zomer internet over de kabel).
En ik heb internet wel nodig om 2 servers en z'n ~50 website's te onderhouden ...
Bovendien ben ik een internet junk , ik gebruik het overal voor Wink

Maargoed , als UPC internet in orde heeft , dan kan ik op deze manier wel van dat jaarcontract van KPN af .
(Bedankt voor de tip!)
 
LG1
als internet zo belangrijk is dan had ik al lange en 2e adsl lijn of kabel modem aangelegd
en een router met 2 wan poorten gekocht

waarom niet op je 2e telefoon lijn pair een adsl van andere aanbieder laten aanleggen?
er zijn ook adsl providers die maand abb aanbieden. ( even zoeken maar ze zijn er )

elk huis komen 4 koperdraadjes binnen
2 daarvan zijn nu in gebruik voor jou modem van kpn.
niemand realiseerd zich dat er nog een 2e paar is die nooit worden gebruikt
in feite heb je 2 telefoon lijnen in huis binnenkomen
 
Red Metal
Heb ik een tijdje gehad :

Een Planet aansluiting (nu KPN) op het eerste paar , en een Telfort aansluiting op het tweede ader paar .
Hierachter een NETGEAR dual wan Firewall/router FVX538v2 .

Maar door het (destijds) wisselende IP van Telfort werkte dit niet lekker , en als er een locaal of landelijke KPN storing was , lagen beide lijnen eruit .

En de firmware van die dual wan router werkte toen nog niet echt lekker , maar dat zal nu wel beter zijn .
(Bijna alles werd over het vaste IP van de Planet lijn gerouterd)

Zat krap bij kas , en heb de Telfort lijn maar opgezegt .

Kabel zit ik nu op te wachten Wink
 
LG1
geen vast ip adres een probleem voor je?
hoezo dat runde je die website's van thuis uit?
kabel is zover ik weet standaard geen vast ip.

had je die 2e lijn via een BBned netwerk moeten laten lopen ( mits jou centrale niet puur kpn is heet dat dan )
denk dat de kans van uitvallen bij KPN landelijk dan iets kleiner is dat dit ook bij BBned gebeurd ook al zit je altijd op een centrale beheerd door KPN jou lijn gaat bij de centrale toch over op een bbned netwerk dacht ik dan
 
Red Metal
Geen vast IP is niet echt een probleem , maar wel handig in sommige gevallen .
(directory's beveiligen met .htacces en dat vaste IP e.d , ik weet IP's kunnen gespoofd worden , maar toch )

En nee die website's draaien gewoon op 2 dedicated servers in datacentrums , 1x Leaseweb, en 1x in de US .
Ik download regelmatig backups, dus een snelle internet verbinding is wel prettig .

En die oude dual wan router vond wisselende IP's niet leuk , maar de laatste keer dat ik die gebruikt heb is al ~jaar geleden .
Ik dacht dat de maximale wan snelheid van die router rond de 50Mbit/s is , niet snel genoeg voor een redelijke kabel aansluiting+een gemiddelde adsl2 vebinding .

Ga ik wat anders op verzinnen zodra ik kabel heb .
Misschien mini pc/oude pc met een speciale linux distro als dual wan router ?

Ik ga 's uitzoeken of BBned hier hun eigen netwerk heeft of gebruikt maakt van KPN .
Gewijzigd door Red Metal op 10 april 2010, 16:17
 
Red Metal
Ik kreeg net een email , en m'n jaarcontract wordt weer omgezet naar een maandcontract .

Mooi , weer een probleem minder .
(Ik had deze klacht ook op kpn.nl op het "Klachten via e-mail" formulier ingevuld, snelle reactie terug, netjes)
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'De weg kwijt op de helpdesk', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
wachtwoord kwijt Planet Internet : 1 17 feb 2021
Experia V8 instellingen kwijt Hardware instellingen : 1 20 jun 2013
Beltegoed kwijt WiFi : 2 09 dec 2012
Helpdesk KPN Televisie Storing : 3 02 jan 2012
Helpdesk Algemeen : 1 13 aug 2011
Advertentie