obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk! Dit onderdeel wordt gemodereerd door het KPN Webcare team!
 Onderwerp afdrukken
KPN: Wijzigingen per 1 april 2010
tommy_2000
Dat heb ik al gedaan. Stel dat het mogelijk is, dan zal dat pas na de snelheidsverhoging zijn en dan wordt ik er waarschijnlijk ook pas na de snelheidsverhoging over geïnformeerd. Opzeggen ivm aangepaste voorwaarden kan dan niet meer.
 
tommy_2000
Gisteren gebeld met KPN. Volgens de medewerker was iTV bij mij nog steeds niet beschikbaar na de snelheidsverhoging. Sterker nog, van de verhoging van 8 naar 16 zou ik niet eens iets merken ivm de afstand van de centrale. Toen heb ik maar besloten om direct op te zeggen.
 
sluimer
Wordt zeer waarschijnlijk niet beantwoord. Zie eerdere vragen:

=== Dsl Chk 04-11-2008 15:35:43 ===
De verbindingsstatus uit NA : GOED.
Lijnkwaliteit : Fout, de bandbreedte wordt DOWN niet gehaald (UP is goed).
Afstand van de lijn : 2.33 km
---------------------------- DETAILS -------------------------------- Upstream
(Contract Bitrate) : 1024.0 kb/s
Downstream (Contract Bitrate): 20000.0 kb/s

Upstream (Actuele Bitrate) : 1029.0 kb/s
Downstream (Actuele Bitrate) : 11762.0 kb/s

Upstream (Haalbare Bitrate) : 1077.0 kb/s Downstream (Haalbare Bitrate):
11360.0 kb/s

Er is toen wat heen en weer gebeld en uiteindelijk zijn de volgende waardes tot stand gekomen.
Geen idee hoe, maar dit is wat ik nu zie via mijn Experiabox:
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.029 / 14.807


De snelheid wordt nu verhoogd naar tot 40mb/s. De afstand tot de centrale was volgens de meeting 2.33 km.
Ik ben niet verhuisd, dus de afstand is nog steeds het zelfde.

Kortom concreet, wat kan ik nu gaan verwachten:
 
Giant2000
Je komt voor VDSL in aanmerking als je niet verder dan 1800 meter van de centrale woont. Tot 1400 meter is het in elk geval gegarandeerd.
Hoe ver je van de centrale afzit kan je zien door te kijken naar de signaalverzwakking. Staat deze op 18 dan zit je 1800 meter van de centrale af.
De signaalverzwakking is te zien als je in het modem kijkt op DSL verbinding->details
Voor VDSL heb je een TG787 modem nodig.
 
MBR
Dit staat er bij mij in Thomson TG787v SIP Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB] 5,0 / 7,0 .
Dus ik zo 50 of 70 meter van de centrale zitten???ik dacht altijd dat ik 278 meter van af zat.
Gewijzigd door MBR op 10 april 2010, 16:54
 
MBR
Afstand (m) 289 oke zat der paar meter naastWinkEn dat kan wel kloppen hier zie de centrale staan vanuit dakraamSmile
Gewijzigd door MBR op 10 april 2010, 17:18
 
yorick007
Ik ga mooi naar Ziggo, veel goedkoper. zelfde hier met bellen. Doen ze bij 1 ding er wat af, gaat er bij de andere wat op.. Hoe levensloos zijn ze hier wel niet!

En moet je kijken. 2 maanden om een internetsnelheid te verhogen? Sad
 
The Mask
@KPNwebcare2 Wil je hier eens een duidelijk antwoord op geven.

Ik heb nu Internet + Bellen Extra van KPN € 50,-/mnd met onbeperkt bellen. Snelheid 8Mb

Het nieuwe pakket, Internet en Bellen Extra 50,-/mnd met onbeperkt bellen. Snelheid 16Mb

Als ik het goed begrijp krijg ik dus die snelheidsverhoging niet, Mits ik me huidige Abo opzeg en dan een nieuwe neem??

Of leg in iedergeval eens duidelijk uit wat ik er voor moet doen, om die nieuwe snelheid wel te krijgen. Kan dat per direct geregeld worden, of moet eerst je jaarcontract weer afgelopen zijn wat nu loopt om het te laten veranderen, of gaat het helemaal niet??
 
DutchResistance
Ik kwam tijdens wat rond googelen deze site tegen waarop je kan checken of de centrale waarop je zit aangesloten al is geupgrade... misschien handig dus daarom post ik hem hier maar even, wie weet hebben jullie er ook wat aan

http://www.adslcentrale.nl/index.php?dynamic_content=mijncentrale
 
SirPeter
The Mask, de snelheid wordt automatisch op het huidig abo gezet, hoeft niets te doen.

De adslcentrale site is out-of-date. Nieuwe snelheidswijzigingen staan er niet op.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'KPN: Wijzigingen per 1 april 2010', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Windows 10 <=> Outlook 2010 <=> Mail App Planet Internet : 8 31 dec 2016
KPN komt in april met landelijk WIFI-netwerk WiFi : 1 16 jan 2014
Wijzigingen HDTV? Interactieve TV [IPTV] via ADSL2+ : 2 11 jul 2011
Snelheidsverhoging april? Snelheid : 480 14 jun 2011
Vanaf 4 april Kindernet i.p.v. TMF Programma aanbod : 6 08 mei 2011
Advertentie