obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
KPNPlanet Homepage niet oproepbaar
Jaggernaut
Sinds een paar dagen is mijn persoonlijke homepage van kpnplanet (http://home.kpnplanet.nl/~emailadres/index.html) niet meer bereikbaar als ik mijn internetplusbellen verbinding gebruik. Als ik de pagina probeer op te roepen krijg ik een Het Net (?) HTTP-fout 404 Niet gevonden. Dit is niet alleen voor mijn homepage maar voor meerdere andere persoonlijke homepages van kpnplanet.

Als ik echter een andere connectie gebruik, bijvoorbeeld die van de buren of die op mijn werk, is er geen probleem en is de pagina gewoon beschikbaar.

Behalve het niet kunnen oproepen van mijn homepage zijn er geen problemen met internetten via internetplusbellen. Ook ftp-en via mijn eigen verbinding loopt zonder problemen.

Ik heb inmiddels een mailtje gestuurd naar de helpdesk en ben in afwachting van antwoord maar misschien is er hier iemand die kan helpen?
 
KaPteiN
HetNet is een onderdeel van KPN.
Op het forum van HetNet komen regelmatig problemen voor over de persoonlijke homepages.

Zie deze en deze.

Ook vind je hier
regelmatig meldingen over storingen.

Wat je zelf kunt proberen is om je dns buffer te flushen. Ook CTRL F5 wil wel eens helpen.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Jaggernaut
Kreeg gisteren bericht van de helpdesk van kpn:

Als gevolg van een storing was het tussen 11:00 17-04-2008 en 09:16 18-04-2008 niet mogelijk om de Personal Homepages op te vragen. Onze excuses voor dit ongemak.

De storing hebben wij inmiddels verholpen.


Alleen is het nu 20-04-2008 en werkt het nog steeds niet. Ik heb ipconfig/flushdns geprobeerd maar dit lost het probleem ook niet op. Wat zou er de oorzaak van kunnen zijn dat, als ik een andere provider gebruik dan kpn internetplusbellen, mijn homepage wel bereikbaar is op dezelfde pc maar zodra ik weer overschakel naar kpn ik weer de Het Net 404 foutmelding krijg?
 
KaPteiN
Ik denk dat het interne routing problemen zijn.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
MacUser
Hallo,

Ik verbaas mij erover hoe klungelig KPN met deze klacht omgaat.
Sinds 17 april heb ik hetzelfde 404 HetNet probleem.
Direct een email gestuurd naar de Helpdesk van KPN.

2 dagen later het 0900 service nummer gebeld en daar kreeg ik te horen dat de homepages op een andere server waren overgezet, de medewerker zou intern de melding doorgeven dat het raar is dat er een 404 van HetNet werd getoond terwijl het abo van KPN is. Ook al is HetNet van KPN het zijn 2 verschillende bedrijfsonderdelen en een melding van HetNet is alleen maar verwarrend.
De medewerker was er zeker van dat uiterlijk dinsdag, vandaag dus, de problemen wel zouden zijn opgelost. Afwachten dus.

Wat ik uitermate irritant vind is de gebrekkige communicatie van KPN, ze weten mijn email adres(sen), ze hebben de middelen, de vakmensen, maar de goede wil om hun klanten zo goed mogelijk, en dus pro-aktief, te informeren ontbreekt blijkbaar.
Jammer, waar een groot bedrijf klein in kan zijn :-(

Wim.

EDIT 1: Ook vanaf andere IP adressen is de 404 hetzelfde, het is dus geen cache probleem.

Edit 2: Na 6 dagen, en na een reminder een paar dagen geleden, een email reponse van KPN ontvangen met als strekking "sorry maar er is een storing, we doen er alles aan om die te verhelpen, probeert u het later nog eens".
Gewijzigd door MacUser op 23 april 2008, 10:43
 
MacKaat
Ik heb hetzelfde probleem. Ik hou een KPN Planet site bij voor een vriendin, en we kunnen er geen van beiden meer bij.
Het is haar account, dus zij heeft de helpdesk gevraagd wat er is. Krijg je een hele verhandeling over de voorbije storing van 17/18 april en het leeghalen van je cache en wissen van de geschiedenis...
En als dat niet helpt, kan ze voor tien cent per minuut de helpdesk bellen...

Klinklare onzin, want sommige mensen die de site bezochten voor ons om te checken, hadden nog nooit van de site gehoord, dus hadden die ook niet in hun cache en/of geschiedenis staan. Maar ze konden er dus toch niet bij.
Bovendien was ik zelf al zo slim om na een paar keer shift-reload mijn cache en geschiedenis leeg te halen.

Via ftp kan ik er gewoon bij. Maar via het webadres niet. Ook deze site geeft dus een 404 error van Het Net, terwijl het om een KPN Planet site gaat.

Dit duurt nu al een paar dagen. Ik vind het dus behoorlijk knullig dat ze op die manier reageren, terwijl het nu zo langzamerhand toch duidelijk zou moeten zijn dat ze zelf ergens een intern routing probleem of iets dergelijks hebben??

Angry
Kaat
 
Jaggernaut
Mbt bovenstaand probleem op aanraden van de helpdesk mijn Experiabox gereset, wellicht dat dit het homepage probleem zou oplossen. Zo niet dan moest ik opnieuw telefonisch contact opnemen.

Het resetten van de experiabox heeft het homepage-probleem echter niet opgelost. Sterker nog, ik kan mijn vaste lijn nu niet meer gebruiken, het VOIP-lampje gaat niet aan. Nog tweemaal dat ding gereset maar nog steeds geen VOIP (en geen homepage).

Maar, hoe moet ik nu de helpdesk bellen???Grin
 
KaPteiN
Met een mobieltje? Is wel erg duur trouwens. Is er geen web formulier dat je in kunt vullen?
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
KaPteiN
Het lijkt erop dat het vanaf het eigen netwerk niet lukt om de homepages te bereiken en dat het vanaf een 'vreemd' netwerk wel lukt. Zoals ik eerder schreef, vermoed ik dat het met interne routing problemen van doen heeft.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
mystiklady78
Hier het zelfde probleem, ik heb zelfs 2 site's erop staan, we hadden al eens gemaild vorige week, maar volgends hun moet alles gewoon werken. maar tot op heden geen website!!! je word van het kastje weer naar de muur gestuurd
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'KPNPlanet Homepage niet oproepbaar', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Mobielnummer UK wordt niet herkent KPN Mobiel Storing : 2 30 apr 2022
Tijdgebonden toegang configuren bij ExperiaBox V10 en UTP/RJ45 bekabeling (niet-draadloos) Algemeen : 7 06 mrt 2021
Kan app niet meer gebruiken Hardware instellingen : 8 02 dec 2018
Netflix niet op beide TV's Hardware instellingen : 10 14 aug 2018
Draytek Vigor2925 VPN (Lan to Lan) werkt niet Algemeen : 1 30 okt 2017
Advertentie