Onderwerp bekijken
Problemen met KPN glasvezel, meld alles hier.
Beeld bevries zeer regelmatig.
|
|
pariah |
Geplaatst op 21 August 2010, 22:36
|
![]() Activiteit ![]() Berichten: 22 Lid sinds: 07 Aug 2010 |
@ TokkieTokkie, Is dat serieus of maak je een grap? Aan de ene kant mag ik me wel gelukkig preizen, 50 galsvezel aansluitingen in de kast en ik de mijne doet het niet. Als ik dat "geluk"nou ook eens in de loterij had? |
|
|
spaceone |
Geplaatst op 22 August 2010, 07:36
|
![]() Activiteit ![]() Berichten: 87 Lid sinds: 24 Sep 2009 |
@ TokkieTokkie Maar het is wel mogelijk en dit kan de monteur ook niet alleen. Als er verder geen andere gebruikers in de buurt zijn met hetzelfde probleem dan zit de storing alleen in deze verbinding in de wijkkast. Bij ons was de storing vorig jaar in de hele wijk te zien in het tv beeld en uiteindelijk is de DSLAM vervangen Eventueel het ander aderpaar gebruiken van de aansluiting is ook nog een mogelijk en dit heeft geen invloed op de instellingen van de DSLAM. Inderdaad een monteur welke alles heel goed kan door meten kan ook wel eens helpen. Gewijzigd door spaceone op 22 August 2010, 07:39 |
|
|
TokkieTokkie |
Geplaatst op 22 August 2010, 08:13
|
![]() Activiteit ![]() Berichten: 288 Lid sinds: 22 Mar 2010 |
@Pariah, dat is serieus, DSLAM poorten worden per klant geprogrammeerd. @SpaceOne, poorten worden niet 'zomaar' omgezet om het 'even' te proberen, ja een nieuwe poort kan binnen 10 minuten geregeld worden, maar het programeren van die poort kan als snel een uur of 2 a 3 gaan duren. Ander aderpaar kan alleen gedaan worden als er een ander aderpaar beschikbaar is, probleem in deze is dat Pariah in een FttC gebied woont en die gebieden nog niet zijn overgedragen aan de reguliere monteurs (en dus er ook geen NextGen monteurs voor die gebieden beschikbaar zijn) |
|
|
spaceone |
Geplaatst op 22 August 2010, 09:36
|
![]() Activiteit ![]() Berichten: 87 Lid sinds: 24 Sep 2009 |
Wie is dan verantwoordelijk ? het installatie bedrijf. Bij FttH wordt ook gebruik gemaakt van de monteurs welke de de afmontage en meting doen van de glasvezel in meterkast doen zeker in de tijd dat het netwerk nog niet gereed is. Deze monteurs hebben de meet apparatuur welke KPN monteur niet heeft. Ik zie af en toe nog een rood/witte auto van het installatie bedrijf rijden, namelijk Glashart laat bij alle klanten nog een extra meting doen na 1 jaar. KPN zelf komt ook nog een keer alles nakijken. |
|
|
pariah |
Geplaatst op 22 August 2010, 09:38
|
@TokkieTokkie, vanmorgen belde ik met een kameraad van me en die wist me het volgende te vertellen. De monteurs die het glasvezelpakket komen installeren zijn mensen die ingehuurd worden van een ander bedrijf. Ze krijgen een cursus in Tilburg, thsirt en telefoon van de KPN en rijden rond. Opzich kunnen ze alles vertellen over het glasvezel gebeuren, maar daar houdt het ook mee op. Maar als ik jouw opmerking van de NextGen monteurs lees dan klopt dat wel. Alleen is er al een monteur bij de kast geweest en die heeft wel lopen meten, was trouwens dezelfde monteur die mijn kabel binnen heeft getrokken. Zou dat dan niet stiekum een NextGen geweest kunnen zijn? @ Spaceone, Volgens mij komt het ook door de slechte interne communicatie bij KPN dat mensen onnodig lang moeten wachten. De callcenteragents (0900..) kunnen nergens terugvinden wat er bijv. bij mij allemaal al gebeurt is. Dus die denken, meneer heeft een probleem...hoppa monteur er naar toe. Maar goed ik zal maandag eens vragen of er een NextGen monteur is die nog eens kan komen kijken. |
|
|
TokkieTokkie |
Geplaatst op 22 August 2010, 10:09
|
Quote spaceone schreef: Wie is dan verantwoordelijk ? het installatie bedrijf. Bij FttH wordt ook gebruik gemaakt van de monteurs welke de de afmontage en meting doen van de glasvezel in meterkast doen zeker in de tijd dat het netwerk nog niet gereed is. Deze monteurs hebben de meet apparatuur welke KPN monteur niet heeft. Ik zie af en toe nog een rood/witte auto van het installatie bedrijf rijden, namelijk Glashart laat bij alle klanten nog een extra meting doen na 1 jaar. KPN zelf komt ook nog een keer alles nakijken. Zolang het 'project' nog niet officieel is overgedragen aan KPN is inderdaad het installatie bedrijf verantwoordelijk, er zijn KPN monteurs die veel meer meet apparatuur hebben als die installatie monteurs. |
|
|
TokkieTokkie |
Geplaatst op 22 August 2010, 10:11
|
Quote pariah schreef: @TokkieTokkie, vanmorgen belde ik met een kameraad van me en die wist me het volgende te vertellen. De monteurs die het glasvezelpakket komen installeren zijn mensen die ingehuurd worden van een ander bedrijf. Ze krijgen een cursus in Tilburg, thsirt en telefoon van de KPN en rijden rond. Opzich kunnen ze alles vertellen over het glasvezel gebeuren, maar daar houdt het ook mee op. Maar als ik jouw opmerking van de NextGen monteurs lees dan klopt dat wel. Alleen is er al een monteur bij de kast geweest en die heeft wel lopen meten, was trouwens dezelfde monteur die mijn kabel binnen heeft getrokken. Zou dat dan niet stiekum een NextGen geweest kunnen zijn? @ Spaceone, Volgens mij komt het ook door de slechte interne communicatie bij KPN dat mensen onnodig lang moeten wachten. De callcenteragents (0900..) kunnen nergens terugvinden wat er bijv. bij mij allemaal al gebeurt is. Dus die denken, meneer heeft een probleem...hoppa monteur er naar toe. Maar goed ik zal maandag eens vragen of er een NextGen monteur is die nog eens kan komen kijken. NextGen monteurs zijn zeldzaam, dus ik betwijvel het, rijden over het algemeen in een wat grotere bus als de rest. |
|
|
pariah |
Geplaatst op 22 August 2010, 11:39
|
@TokkieTokkie, Aha dankzij jouw info kan ik het volgende opmaken. Citroën Berlingo: Installatie bedrijf, zijn 3 keer bij mij geweest. Grote KPN bus: NextGen monteur. Deze is 4 keer bij mij geweest. Die vent met die grote KPN bus had idd zo'n apperaat bij zich en bevestigde dit aan mijn isra punt. Owh zei die veel fecfouten. Laten we eerst maar eens een kabeltje trekken. Hij was degene die mijn hele zitkamer overhoop trok om een kabel achter mijn plinten te leggen. Rechtstreeks naar mijn TV. Ook heeft hij nog in de straatkast gekeken. Maar ik heb nog steeds problemen. Conclussie: Als je in een grote bus van KPN rijdt en betere meetapperatuur ter beschikking hebt, dit niets zegt over de kennis van glasvezel van die persoon. TokkieTokkie, ik houd mijn hart vast voor wat er nu nog komen gaat. Hopelijk is mijn probleem niet een reden voor KPN om het abonnemt te verhogen......Ik denk dat dit geintje wel een EUR of 700 gekost heeft. En dat moet toch weer verdient worden. |
|
|
TokkieTokkie |
Geplaatst op 22 August 2010, 11:47
|
@Pariah, denk niet dat dat een nextgen monteur was. Het formaat auto zegt weinig over de kennis inderdaad, maar ik zei ook over het algemeen. NextGen monteurs lopen over het algemeen niet rond bij dergelijke projecten |
|
|
pariah |
Geplaatst op 22 August 2010, 13:15
|
@TokkieTokkie, Maandag ga ik in ieder geval de NextGen monteur noemen, misschien helpt het? Hoe schat jij mijn kansen in? Zou het bij mij goed gaan komen? |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
![]() ![]() |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Beeld bevries zeer regelmatig.', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Verbinding valt regelmatig weg | Algemeen | : 2 | 09 Feb 2021 |
Geen TV beeld gekoppelde router | KPN Glasvezel diensten | : 3 | 26 Sep 2017 |
Schokkerig beeld bij TV Kijken | KPN Glasvezel Storing | : 5 | 02 Jun 2017 |
Tablet met Android 4/ zwart beeld ITV online app | Interactieve TV [IPTV] via ADSL2+ | : 4 | 18 May 2017 |
regelmatig storing interactieve tv | KPN Televisie Storing | : 2 | 16 Feb 2017 |