obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
WiFi, draadloos internetten
 Onderwerp afdrukken
Lage Wifi snelheid
marcosss
Sinds 2 weken heb ik het interactieve tv + internet 3 mb/s pakket maar de 3 m/b per seconde haal ik draadloos bij lange na niet.
Ik heb een laptop met Vista en een pc met Windows 7, beiden met een wifi adapter (usb + intern). De snelheid die ik draadloos haal is gemiddeld 4,13 kbps en dan maakt het niet uit of ik op de pc zit of op de laptop, met of zonder interactieve tv aan.
Maak ik gebruik van het vaste netwerk dan haal ik download: 3498 kbps en upload 430 kbps volgens speedtest.
Ik heb niks aan opties aangepast, als die er zijn, wat moet ik doen om draadloos ook de "normale" snelheid te behalen?
Ik heb de zwarte experia box.

Alvast bedankt,

Marco
 
SirPeter
Probeer de frequentie aan te passen van de draadloze uitzending. Ga naar de website 192.168.1.254 (192.168.2.254 bij de TG787/789). Klik op thuisnetwerk, daarna wlan:speedtouchxxxx netwerknaam. Vervolgens op de volgende scherm rechtsboven klik op configureren. Nu zijn we beland bij de dradloze instellingen. Verander de kanaalselectie van automatisch naar handmatig en verander de kanaal die niet te dicht in de buurt van de huidige is maar niet hoger dan 11.

Hopelijk is dan de snelheid terug.
 
marcosss
Perfect! Loopt als een trein, mijn dank is groot.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Lage Wifi snelheid', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Via WiFi naar vast netwerk WiFi : 1 05 mrt 2024
V12 modem en nordVPN Snelheid Snelheid : 3 22 apr 2023
WIFI verbinding Algemeen : 2 30 apr 2022
WIFI mysterie Algemeen : 4 05 jan 2021
WiFi valt weg Algemeen : 6 14 jun 2020
Advertentie