obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk! Dit onderdeel wordt gemodereerd door het KPN Webcare team!
 Onderwerp afdrukken
ADSL Zakelijk met thomsom tg787v
pascalw
Van de week hebben wij onze Zakelijke ADSL van de KPN opgeleverd gekregen met een thomson tg787v modem.
Op de lijn hebben we "8" ip adressen gekregen zo dat we daar onze server achter kunnen hangen.
Uiteraard gebruik ik een eigen firewall alleen wat schetst mijn verbazing het ADSL modem van de KPN "gateway" filtert keihard al het inkomende verkeer van alle externe IP adressen die ik van hun heb gekregen.
Nu dacht ik even snel de firewall uit te zetten van de tg787v dat kan dus niet !!!, bij onze andere zakelijke lijnen van KPN kregen we ook een "zakelijke modem/router" waar dit gewoon UIT stond.
nu moet ik dus zowel in de tg787v als in mijn eigen firewall porten gaan open zetten per ip adres tussen de opties om DOOM3 enz. enz. door te zetten oogt behoorlijk zakelijk........

Hoe kan ik die firewall UIT zetten wat je kan niet in de "console" komen, als ik dit geweten dan had ik er zelf wel een modem neer gezet in plaats van 75 euro te betalen voor dit "DING"
 
groxie
Een beetje kortzichtige klacht vind ik.

Uiteraard staat default de firewal aan van de 787, weinig klanten zetten er een eigen hardwarematige firewal achter.
Dit was ook al zo bij vorige versies van de speedtouch, en is zeker niet nieuw.

Dit is via de setup van de 787 gewoon aan te passen/uit te zetten, je kan van iemand die een eigen server heeft,
een hardwarematige firewall plaatst toch zeker verwachten dat die weet welke acties je daarvor moet ondernemen.

De handleiding staat op serviceweb van kpn, om router te bereiken ip adres van router in explorer intypen,
of speedtouch.lan. Ook dit exact hetzelfde als bij ouder speedtoch routers.

Overigens zijn er slecht 5 ip adressen vrij te gebruiken, en geen 8. De hoogste en laagste geven het bereik aan,
en er wordt er een gereserveerd voor de router, zodat er maar 5 overblijven.

Nog een toevoeging, mijn opmerking betreft ZADSL, en niet een ZIPB met experiabox
grox
Gewijzigd door groxie op 06 maart 2010, 13:01
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ADSL Zakelijk met thomsom tg787v', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
probleem met linksys wrt54g2 1 na update van adsl naar vdsl Routers : 1 16 okt 2017
Over van KPN Glasvezel (met eigen router/switch) naar ADSL KPN met eigen modem/router : 2 08 mrt 2017
Over van ADSL naar Glasvezel KPN Glasvezel diensten : 6 19 jan 2015
ADSL snelheidsverlies en afstand tot telefooncentrale KPN Handleidingen : 1 07 dec 2014
KPN (zakelijk) VoiP via andere provider Eigen telefoon netwerk : 2 27 mrt 2014
Advertentie