obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
KPN Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » KPN ADSL & VDSL verbindingsproblemen » KPN Internet Storing
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Haperend beeld en geluid
marinus54
Sinds een dag of 3 hebben wij een haperend beeld en geluid, ik kan geen storingsmelding vinden.
Heb de Experiabox en de itv tuner al eens helemaal uitgezet en weer aan, maar probleem blijft bestaan.
Internet doet het prima
Wie weet hier meer over?
 
Hoppie
We hebben de STB met een HDMI kabel aangesloten op de tv. Sindsdien hebben we deze problemen ook! Beeld schiet steeds zwart/oranje/ruis, de HDMI kabel uit de tv halen werkt niet, als ik de HDMI kabel uit de STB haal en er weer in doe is het probleem voor even weg. Het geluid loopt ook niet gelijk met de beelden.

Is dit het zelfde probleem probleem als bij u?

Graag reactie van KPN.
 
marinus54
Niet helemaal,
Ik gebruik alleen scartkabels, geen hdmi kabels.
Ik heb de Experiabox net even helemaal uitgezet en nu is het iets minder, maar het blijft nog wel aanwezig.
Gewijzigd door marinus54 op 10 januari 2010, 20:20
 
marinus54
Ik heb de Experiabox een reset middels het resetknopje gegeven en nu is die tot nu toe storingsvrij!!
Dus wie weet heeft dit geholpen, ik juich nog niet te vroeg.
 
marinus54
KPN monteur is langs geweest, nieuwe kabel getrokken, beeld is tijdje goed geweest en vanavond begon de ellende weer.
Er is een nieuwe ticket aangemaakt, dus zal wel weer iemand langskomen denk ik.
 
Golden
Van http://forum.kpn.tv/ :

Quote

Binnen het KPN netwerk zijn er problemen welke de beeld problemen veroorzaken zoals deze door een deel van de klanten wordt ervaren. Dit varieert van een tijdelijke hapering waarna het beeld weer doorloopt tot problemen waarbij het beeld compleet stil valt en deze alleen door handmatig actie van de gebruiker weer 'op gang' kan worden gebracht. Ook opnames kunnen van deze problemen last hebben.

Deze problemen worden dus veroorzaakt omdat binnen het KPN netwerk korte vertragingen worden opgelopen welke uiteindelijk dus leiden tot de genoemde beeld problemen. Deze problemen worden dus niet veroorzaakt door de introductie van MPEG4 of door de software zoals deze geinstalleerd is op de tuner.

Binnen KPN en haar leveranciers zijn alle mensen die iets kunnen betekenen voor deze problemen opgeschakeld en aan (mogelijke) oplossingen wordt hard gewerkt.

Een van de mogelijke verbeteringen is dat er wordt gewerkt aan een update van de software op de tuners die het effect van de beeld bevriezingen sterk moet verminderen dan wel compleet wegnemen. Dit is echter geen permanente oplossing omdat de problemen zich dus niet in de tuner bevinden maar in het netwerk van KPN. Maar zou kunnen dienen als tijdelijke verbetering zolang de problemen binnen het netwerk nog niet zijn opgelost.
 
spaceone
Bron itv forum KPN

een deel van de klanten heeft vannacht een nieuwe software update gekregen. De rest van de klanten volgt in principe aankomende nacht.

In principe zou deze release de problematiek van de beeld bevriezingen en glitches een stuk moeten verlichten maar niet geheel oplossen. Maar het zou de situatie dus wel een stuk moeten verbeteren.

De software is zoals al eerder gemeld een tijdelijke workaround tot de werkelijke oorzaak van de beeld problemen is aangepakt.

----------------------------------------------------------

Tip reboot de ontvanger vandaag dan komt hij ook direct
 
marinus54
Monteur is de andere dag weer langs geweest en heeft toen mijn modem vervangen door een ouder type.
De Thomson TG787v met software versie: 8.2.2.1
Tot op heden doet het probleem zich niet meer voor.
Volgens de monteur kwam dit bij de laatste nieuwe modems veel voor, vandaar de andere modem.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Haperend beeld en geluid', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Geen TV beeld gekoppelde router KPN Glasvezel diensten : 3 26 sep 2017
Schokkerig beeld bij TV Kijken KPN Glasvezel Storing : 5 02 jun 2017
Tablet met Android 4/ zwart beeld ITV online app Interactieve TV [IPTV] via ADSL2+ : 4 18 mei 2017
Beeld bevriest in TV programmaoverxicht KPN Televisie Storing : 2 30 nov 2016
Geen geluid op mijn tv via kpn kastje Interactieve TV [IPTV] via ADSL2+ : 2 21 okt 2016
Advertentie