obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Interactieve TV is digitale televisie met interactieve mogelijkheden. ITV heeft een uitgebreid aanbod van tv- en radiozenders, films en informatiediensten. ITV heeft haarscherp beeld en perfect geluid.
 Onderwerp afdrukken
HDMI/HDCP Philips TV Probleem
harry74
Heb nu op dit moment zelfs 2 van de allernieuwste ITV Kastjes 1960 totaal zwart van KPN waarvan ik er 1 weer terug moet brengen, beiden aangesloten( TV=Philips 42PFL8404H) via HDMI kabel en netjes 720P gekozen.
Krijg om de 1-2 Min een glisch noem ik het maar, en het beeld hangt dan 1-2 seconden en gaat netjes weer verder.
Heb ruis onderdrukking uitgezet, ook HD Pixel Prec uitgezet..Geen oplossing...

Scart werkte goed, maar de kabel is te dik om nu eindelijk dat kastje(MOT 1960)weg te werken..dus HDMI stuk dunner..

Nu heb ik gelezen dat Philips TV's dit hebben, en alleen de HDMI aansluiting aan de zijkant gebruikt kan worden.. Klopt dit ?
En is KPN bezig met Philips samen aan een oplossing ?

UPDATE 5-1-10
Gisteravond alle firmware gewist, ook lokaal opgeslagen software gewist, en wonder boven wonder opeens geen hangen meer...in ieder geval 1 uur dat we hebben kunnen kijken..
Het gekke ervan is, dat de programma's die we de avond daarvoor hebben opgenomen, nog wel blijven hangen om de 1-2 min...Dus zelfs het hangen heeft hij opgenomen..
Gewijzigd door harry74 op 05 januari 2010, 09:14
 
Jan65
Heb afgelopen zondag nieuwe motorola 1960 geïnstalleerd. Zelfde probleem als jij. Om de 1-2 minuten stilstaand beeld en dan gaat de uitzending verder. Zeer vervelend en storend. Ik heb de motorola via HDMI (1.3, highspeed audioquest kabel) rechtstreeks aangesloten op een LCD TV (Pioneer Kuro). Zal dus niet aan het merk liggen. Gisteravond KPN maar weer eens gebeld. Zou kunnen liggen aan de nabijheid van een stroomkabel of luidsprekerkabel. Bij de Kreatel (ruim 3 jaar gebruikt) nooit problemen mee gehad. Suggestie KPN: Sluit de scart kabel maar weer aan. Kijken of het probleem blijft bestaan.

Nu lees ik dat jij het probleem waarschijnlijk hebt opgelost door de firmware en de software te verwijderen en opnieuw te installeren. Hoe heb je dat gedaan en is de oplossing tot nu blijvend?
 
RonaldH
heb ook een Philips 32PF9641D/10 heb de motorola via hdmi aangesloten maar perfect beeld hoor .

heb er niks aan gedaan .
een beetje vreemd, maar wel lekker
 
Jan65
Toch gisteravond maar weer aan het proberen geweest. Eerst software verwijderd, dan ontvanger verder laten lopen. Twee keer experia box gereset. Helpt niets, storing blijft. Uiteindelijk de scart maar weer aangesloten. Geen probleem. Ik vermoed dat de combinatie ontvanger/HDMI/TV problemen geeft. Ik neem maar weer eens contact met KPN op.
 
harry74
Tot nu toe geen problemen meer, alles werkt nu goed.

Om de Firmware en software te verwijderen moet je ket kastje uitzetten aan de achterkant met de knop, even 30 sec wachten en weer aan zetten. De Menu knop op de afstanbedining ingedrukt houden.
Nu zit je in het start scherm... Daar kun je onder de 2de tab aan de linkerkant de software instellingen vinden.
Ik heb niet alleen software, en lokale software gewist maar ook helemaal terug naar fabrieksinstelling... was trouwens alle opgenomen programma's niet kwijt...
Heb bij het opnieuw opstarten weer menu gekozen, en netjes 720P gekozen....Heb dus nu geen enkel probleem...werkt perfect...Wink
 
Jan65
Heb het geprobeerd. Probleem blijft, jammer. Lees net dat het kan komen door verstoringen in het KPN netwerk en dat er met man en macht aan wordt gewerkt. Ik wacht dus maar even af totdat er een update van de software beschikbaar wordt gesteld.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'HDMI/HDCP Philips TV Probleem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Experia V10 main netwerk wifi probleem WiFi : 2 30 sep 2019
probleem met linksys wrt54g2 1 na update van adsl naar vdsl Routers : 1 16 okt 2017
Probleem Experia Box V8 Eigen netwerk : 5 08 aug 2016
Decoder oorzaak synchronisatie probleem met geluid KPN Glasvezel diensten : 3 15 apr 2016
switch plaatsen v9 probleem firmware KPN met eigen modem/router : 11 06 jun 2015
Advertentie